beantwoord

Inflatiecorrectie na overgang naar KPN Mobiel

• 23 december 2019
  • 24 reacties
  • 589 keer bekeken

Reputatie 1

Yup, nu zien wat het einde van het merk Telfort en XS4ALL ons gaat brengen.

Vooralsnog een ander logo op je faktuur...
Zolang je zelf niets wijzigt aan je bestaande Telfort of XS4ALL-abonnement veranderd er niets, ook niet nadat de merknamen zijn verdwenen.

Nou… 

Nu weten we het…

Zojuist een brief binnen van Telfort.

Op 26 januari wordt ons abonnement overgenomen door KPN. Kosten blijven gelijk. Tot ik de kleine letters bekijk:

Na 3 maanden vind de eerste inflatiecorrectie plaats. Uhhhhhmmmm wat!?

Telfort heeft nooit aan inflatiecorrecties gedaan omdat oude abonnementen relatief duurder waren als je meer data gaat verbruiken. Een slechte eerste stap van KPN. Misschien toch maar alle mobiele abbo's en XS4all overzetten naar T-Mobile ofzo….

Dit was niet de afspraak, er zou niets veranderen!

Admin: bericht verplaatst vanuit dit topic en nieuw topic aangemaakt wegens ander onderwerp.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 24 december 2019, 16:36

Dag @dfrenner. Goed dat je dit aankaart. Dan kan ik onduidelijkheden ophelderen. Het klopt wat je zegt: op 26 januari wordt Telfort Mobiel KPN Mobiel. Vanaf die datum ontvang je mobiele diensten en facturen van KPN. Je abonnement blijft gewoon doorlopen onder dezelfde voorwaarden. Inflatiecorrectie staat als voorwaarde vermeld in het Telfort contract waarvoor je hebt getekend. Als de prijzen in Nederland zijn gestegen in de periode van 1 april t/m 31 maart, dan berekenen we die prijsstijging door in de abonnementskosten vanaf 1 juli, zoals @Babylonia ook aangeeft. Dit jaar pasten we een inflatiecorrectie van 2,0% toe. Als de prijzen niet stijgen, passen we ook geen inflatiecorrectie toe.

Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8

Het klopt niet wat je schrijft.

Inflatiecorrectie wordt normaal elk jaar toegepast, zo rond 1 juli.
Zo staat het ook in de algemene voorwaarden van de overeenkomst vermeld.

Na 3 maanden in 2020 is inderdaad te kort door de bocht. Is ook niet volgens de overeenkomst die gewoon nog steeds geldig is volgens de voorwaarden zoals je die bij Telfort hebt afgesloten.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @dfrenner. Goed dat je dit aankaart. Dan kan ik onduidelijkheden ophelderen. Het klopt wat je zegt: op 26 januari wordt Telfort Mobiel KPN Mobiel. Vanaf die datum ontvang je mobiele diensten en facturen van KPN. Je abonnement blijft gewoon doorlopen onder dezelfde voorwaarden. Inflatiecorrectie staat als voorwaarde vermeld in het Telfort contract waarvoor je hebt getekend. Als de prijzen in Nederland zijn gestegen in de periode van 1 april t/m 31 maart, dan berekenen we die prijsstijging door in de abonnementskosten vanaf 1 juli, zoals @Babylonia ook aangeeft. Dit jaar pasten we een inflatiecorrectie van 2,0% toe. Als de prijzen niet stijgen, passen we ook geen inflatiecorrectie toe.

Verder heb ik ook ergens gelezen dat de inflatiecorrectie niet meer per 1 juli maar per 1 oktober plaatsvindt, dat wordt dus gelijkgetrokken met de huidige KPN mobiele abo's.

Telfort doet zeker wel aan inflatie correctie voor mobiel, gedurende mijn 2 jaar heb ik er 2 gekregen.

Ik weet wel waar die 3 maanden vandaan komen dit is de letterlijke tekst uit dat mailtje.

De inflatiecorrectie is 3 maanden later, namelijk op 1 oktober, met een meetperiode van 1 juli t/m 30 juni.

De 3 maanden slaat op dat het 3 maanden later wordt doorberekend dan we gewend zijn. Vanaf 2020 wordt de inflatie aanpassing inderdaad zoals JanD ook schrijft per 1 oktober toegepast. Als je het snel leest lijkt het net of er na 3 maanden in april een herberekening komt dat is dus niet het geval.

Reputatie 1

Mooi staat het allemaal in de voorwaarden, toch een goed moment om alle abbo’s thuis en 4x mobiel weg te halen bij KPN (dochters).

Het de enige wat ik blijkbaar als klant nog kan doen om mijn onvrede kenbaar te maken over het samengaan met kpn.

Reputatie 8

Bij elke andere provider heb je evengoed jaarlijks een “inflatiecorrectie”.

Reputatie 1

Bij anderen hoef ik geen onvrede te uiten op een overname door KPN...

Bij anderen hoef ik geen onvrede te uiten op een overname door KPN...

Tot dat een van die aan KPN gelieerde providers ook worden opgenomen in het merk, of je moet helemaal weggaan van het KPN netwerk.

Hallo @dfrenner , als je je niet prettig voelt bij de inlijving van Telfort door KPN kun je altijd nog overstappen naar een andere provider, als je dan weer een glasvezel of xDSL abo neemt kom je in 9 van de 10 gevallen toch weer indirect bij KPN terecht omdat bijna alle genoemde verbindingen technisch gezien via KPN gaan. Wil je dat echt niet (meer) dan kun je kiezen voor een kabelaar die via coax diensten levert.

Op hetzelfde adres is het naar alle waarschijnlijkheid inderdaad voormalig Reggefiber, dan zit de provider vast aan de beheerder, en operator, wat KPN NetwerkNL en KPN WBA zijn in ouder glasvezel gebied wordt ODF geleverd dan kan de provider ook operator zijn zoals Tmobile indirect wordt er wel aan KPN betaalt. Is het WBA dan is de provider volledig van KPN afhankelijk.

Dat ongemak heeft TM die kunnen daardoor niet overal 1Gb leveren voor hun uit en thuis pakket.

Reputatie 1

Op hetzelfde adres is het naar alle waarschijnlijkheid inderdaad voormalig Reggefiber, dan zit de provider vast aan de beheerder, en operator, wat KPN NetwerkNL en KPN WBA zijn in ouder glasvezel gebied wordt ODF geleverd dan kan de provider ook operator zijn zoals Tmobile indirect wordt er wel aan KPN betaalt. Is het WBA dan is de provider volledig van KPN afhankelijk.

Dat ongemak heeft TM die kunnen daardoor niet overal 1Gb leveren voor hun uit en thuis pakket.

Tja het netwerk van KPN n blijf je vast zitten.

kpn wil de komende jaren zichzelf weer verkopen, dan is een forse groei in abonnees een goede manier om de prijs op te drijven. Alles in het belang van geld, niet in het belang van de klant. Want op papier waren er als Telfort klant al indirect klant bij kpn. Dit zag je echter niet terug in de jaarverslagen van kpn. Vanaf 26 januari wél…

ik zit nu nog thuis bij xs4all, met 100/100 voor 60 euro per maand.

t-mobile zou ik gratis 1000/1000 krijgen voor 45 euro per maand. Als je dat niet altijd haalt, of nooit haalt is dat geen probleem. 100/100 voldoet namelijk ook al en het scheelt gewoon veel geld.

je krijgt de gratis maximale snelheid alleen als je een unlimited mobiel abbo erbij afsluit. Die zijn bij tmobile 25 pm en bij kpn 30 pm.

onder aan de streep ben ik bij tmobile 25 euro per maand goedkoper uit, voor meer snelheid. Je kwam vroeger voor de prijs bijtelfort terecht, dat zal in de toekomst door anderen overgenomen gaan worden.

enige waar ik mee zit, tmobile rolt begin 2020 opnemen in de cloud uit. Ik wil niet terug naar een  harddisk recorder. Dus ik moet nog even geduld hebben helaas...

Nou dat in de cloud opnemen zou mij verbazen als dat begin volgend jaar gaat gebeuren, men zit net in de testfase met klanten en gezien er al wat openbaar is gepost moet er nog heel wat gebeuren, zal wel weer uitgesteld worden.:thinking:

Gelukkig zit ik niet in het test pannel.:grinning:

@dfrenner , ik betaal nu 52.50 per maand bij T-Mobile voor 2x TV, internet en bellen inclusief 1x opnemen met een 100/100 verbinding die speedtesten haalt van rond de 140-150 up en down, voor 5 euro per maand meer kan ik de 1000/1000 verbinding nemen, is wel met klantvoordeel van een Go abonnement, hoeft niet unlimited te zijn.

Dat zijn inderdaad de oude Telfort prijzen van voor 2015, nu is het bij KPN :money_mouth: aan het worden.:drooling_face:

Met unlimited krijg je de 1000 thuis (als het leverbaar is, anders de 100) en mobiel voor 25 euro per product, maar wat moet ik met unlimited op de phone, gebruik nog geen 2Gb per maand, scheelt mij dan 1 euro per maand maar zit er wel voor twee jaar aan vast.

Reputatie 1

Nou dat in de cloud opnemen zou mij verbazen als dat begin volgend jaar gaat gebeuren, men zit net in de testfase met klanten en gezien er al wat openbaar is gepost moet er nog heel wat gebeuren, zal wel weer uitgesteld worden.:thinking:

Gelukkig zit ik niet in het test pannel.:grinning:

@dfrenner, ik betaal nu 52.50 per maand bij T-Mobile voor 2x TV, internet en bellen inclusief 1x opnemen met een 100/100 verbinding die speedtesten haalt van rond de 140-150 up en down, voor 5 euro per maand meer kan ik de 1000/1000 verbinding nemen, is wel met klantvoordeel van een Go abonnement, hoeft niet unlimited te zijn.

Dat zijn inderdaad de oude Telfort prijzen van voor 2015, nu is het bij KPN :money_mouth: aan het worden.:drooling_face:

Met unlimited krijg je de 1000 thuis (als het leverbaar is, anders de 100) en mobiel voor 25 euro per product, maar wat moet ik met unlimited op de phone, gebruik nog geen 2Gb per maand, scheelt mij dan 1 euro per maand maar zit er wel voor twee jaar aan vast.

dank voor je uitgebreide post!

heb je een linkje naar de test ervaringen van nieuwe tv?

Cloud opnames lijken mij nu niet echt zaligmakend. Na een jaar zijn je reserveringen weg, bij KPN sowieso met een HD recorder heb je een langere houdbaarheid.

De enige reden waarom ik aan uit&thuis+tv  van Tmobile denk is inderdaad de prijs.

Ik kan ook de maximum van 1Gb krijgen diverse adressen waar 100Mb het maximum is omdat het niet uitkan met de WBA kosten. 

Nu bij Telfort € 55 voor 50/50 glasvezel tv internet en telefoon tel daar €12,92 bij voor mobiel. Naar boven afgerond €68,00 uit&thuis plus TV gaat me dan €65,00 kosten wel zonder vaste telefonie zelfs daarmee blijft TM 50 eurocent voordeliger( @Doornekamp33 dank voor de verbetering) 

Zonder TV is het een leuk aanbod en zou ik het unlimited(5Gb per dag) voor lief nemen. 

Tussen haakjes naast Ziggo gaat KPN binnenkort ook 1 Gb aanbieden maar wie heeft dat echt nodig. 200Mb kan voor een gezien nuttig of noodzakelijk zijn 500 is soms al meer dan daadwerkelijk nodig is.

Ik heb geen zin in het gedoe van overstappen dus voorlopig blijft alles bij Telfort/KPN

Ps @Doornekamp33 kom je weer terug of blijf je bij TM nu KPN dat Hussel met minder voordeel dan voorheen heeft geintroduceerd?

@Galdor68, Gezien de huidige ontwikkelingen bij KPN kom ik niet terug, zullen ze gezien de prijs ook meer moeten leveren dan ze nu doen, en betere modems inzetten die niet zo buggie zijn.

Ik ben nu redelijk tevreden met T-Mobile, voor 52.50 thuis met 2 decoders en 100/100 snelheid, was bij Telfort 57.50 voor 50/50, voordeel Telfort, cloud opnemen, nadeel van cloud opnemen is er mijn inziens niet, ik hoef het geen jaar te bewaren, dan had ik het niet op te hoeven nemen.

En Galdor, 55 +12.92 is naar boven afgerond 68 euro, zit je bij T-Mobile dus niet 50 cent duurder maar 42 cent goedkoper, tenzij je extra TV pakketten wil ‘a 3.75 per stuk, maar eerlijk gezegd, zou (nog)niet overstappen, de nieuwe zyxel is nog buggy, net als de v10a, komt misschien goed maar ik ben blij dat ik de Huawei nog heb, rete stabiel, net de V10 zonder die a.

@dfrenner , Op het T-Mobile forum is wat langsgekomen maar dat is snel verwijderd, en er is een speciaal test gedeelte wat niet toegankelijk is voor buitenstaanders, dus nee, geen linkje jammer genoeg, wel wat info gehad onder embargo bij mijn bezoek aan het kantoor in Den Haag, en daar kan ik alleen maar over zeggen, ziet er goed uit als het stabiel word.

Is nu mijn hele reactie verdwenen.:drooling_face:

Gezien de verbetering van @Galdor is die verwijderd.

Dus men vind het hier niet goed dat ik aanraad niet naar de concurrent over te stappen, of dat ik op de koffie geweest ben op het kantoor van de concurrent.:scream::scream:

Is nu mijn hele reactie verdwenen.:drooling_face:

Gezien de verbetering van @Galdor is die verwijderd.

Dat was mij ook opgevallen, wij(de partner) willen ook Crime&investigation dus komt er inderdaad een extra pakket bij nu vanwege combivoordeel kosteloos in het pluspakket. Het is meen ik wel zo bij TM dat je 1 pakket kan kiezen als je mobiel en vast combineerd of is dat veranderd, ik vind de 15 euro meer voor TV best een verschil tegen de 10,00 die KPN/ telfort rekent.

Dat is net hoe je er tegenaan kijkt, ik ga voor het totaal en dan maakt die 10 of 15 euro niet uit, op het 1 is het 5 goedkoper op het andere 15 duurder(KPN) of andersom.

De extra TV paketten in het klantvoordeel zijn voor nieuwe klanten verdwenen, daarvoor is 5 euro korting op het internet pakket gekomen, en extra korting als je unlimited combineerd, die 25 voor beide.

1 groot voordeel, alle 3 de pakketten kun je afzonderlijk wijzigen in je contract periode, TV en telefonie kun je zelfs opzeggen, zo hou ik nu de 7.50 voordeel op de TV en krijg de 5 euro korting op internet, was 3.50 voor een gratis upgrade naar een hogere snelheid.

Ik zie nu dat de reactie er weer staat, dus geen censuur.:kissing_heart:

Reputatie 8
Badge +9

Dag allen, ik vind het mooi om te zien dat er nu een gesprek ontstaat, maar ik wil jullie wel vriendelijk verzoeken om on topic te blijven. Opmerkingen die niet betrekking hebben op de inflatiecorrectie zie ik graag verschijnen in het algemene topic over het samengaan van Telfort en KPN

Telfort doet zeker wel aan inflatie correctie voor mobiel, gedurende mijn 2 jaar heb ik er 2 gekregen.

Ik weet wel waar die 3 maanden vandaan komen dit is de letterlijke tekst uit dat mailtje.

De inflatiecorrectie is 3 maanden later, namelijk op 1 oktober, met een meetperiode van 1 juli t/m 30 juni.

De 3 maanden slaat op dat het 3 maanden later wordt doorberekend dan we gewend zijn. Vanaf 2020 wordt de inflatie aanpassing inderdaad zoals JanD ook schrijft per 1 oktober toegepast. Als je het snel leest lijkt het net of er na 3 maanden in april een herberekening komt dat is dus niet het geval.

Dank voor deze toevoeging, @JanD en @Galdor68! Dat klopt inderdaad. Is de uitleg omtrent de inflatiecorrectie zo duidelijk, @dfrenner? Als er nog bepaalde zaken onduidelijk zijn, dan lees ik het graag. 

Reputatie 1

Dag allen, ik vind het mooi om te zien dat er nu een gesprek ontstaat, maar ik wil jullie wel vriendelijk verzoeken om on topic te blijven. Opmerkingen die niet betrekking hebben op de inflatiecorrectie zie ik graag verschijnen in het algemene topic over het samengaan van Telfort en KPN

Dank voor deze toevoeging, @JanD en @Galdor68! Dat klopt inderdaad. Is de uitleg omtrent de inflatiecorrectie zo duidelijk, @dfrenner? Als er nog bepaalde zaken onduidelijk zijn, dan lees ik het graag. 

Tuurlijk is het duidelijk, daar gaat het niet om. Ik was al niet blij met de overname KPN, dus dit is gewoon een mooi excuus om verder te kijken. 

Ik wil nog steeds niet naar KPN! En dat zal zo blijven. Jullie drukken door, prima, stap ik toch op… Expres mijn mobiel abbo niet verlengd en XS4all loopt tot februari. Dus heb ik nog mooi een maand om alle alternatieven naast elkaar te zetten.

Als een klant iets niet wil en je dramt door als bedrijf, krijgen mensen een vieze nasmaak. Ook al is dat puur gevoelsmatig, het maakt niet uit. Het kapot maken van je imago doe je in een dag tijd, het weer opbouwen ervan kost jaren!

Na jaren lang tevreden Telfort klant te zijn geweest gaat het in 2020 toch gebeuren. Nogmaals: ik wil NIET naar KPN.  

Let op mijn woorden: zodra alle klanten fictief over zijn naar KPN, komt er opeens een buitenlandse koper om de hoek kijken! 

Let op mijn woorden: zodra alle klanten fictief over zijn naar KPN, komt er opeens een buitenlandse koper om de hoek kijken! 

Mogelijk voor de Nederlandse markt mischien zelfs gunstig,toch zijn er eerdere pogingen afgeketst, zover ik weet zijn er zelfs clausule's die dit onmogelijk maken. Vanuit overheids wege niet gunstig KPN is meer dan de internet en TV provider.

Reputatie 8

Dan komt voormalig KPN topman Maximo Ibarra,  -nu baas van Sky Italia-  met een bod op KPN :laughing:

Reputatie 1

Mogelijk voor de Nederlandse markt mischien zelfs gunstig,toch zijn er eerdere pogingen afgeketst, zover ik weet zijn er zelfs clausule's die dit onmogelijk maken. Vanuit overheids wege niet gunstig KPN is meer dan de internet en TV provider.

We zullen zien...

Reageer