beantwoord

Inflatiecorrectie mobiele abonnement 2019

  • 4 juli 2019
  • 31 reacties
  • 896 keer bekeken

Ik heb al weer een melding gehad over de inflatie correctie in Mijn Telfort.
Weer €0,30 omhoog...…..alles bij elkaar nu meer dan €1,00.

Het wordt nu steeds aantrekkelijker om een goedkoper abonnement te nemen.
Dan wel met onbeperkt bellen, meer data en maandelijks opzegbaar.....

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 5 juli 2019, 13:06

Hallo @mandy. Ik snap wel dat je ervan baalt dat het steeds maar duurder wordt. Uiteindelijk zit niemand daar op te wachten. Eigenlijk legt @Doornekamp33 al uit hoe het zit. Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden. Als we dit toepassen, staat het dus in je contract en daar teken je voor. Inflatiecorrectie passen we alleen toe als de prijzen in Nederland zijn gestegen in de periode van 1 april t/m 31 maart. Ik kan je alleen vertellen dat ik snap dat je er echt van baalt. Ik heb hier namelijk ook geen invloed op.

Nu lees ik verder dat je een contract hebt dat je graag wilt inzien, maar dit lukt niet, omdat je daar een wachtwoord voor nodig hebt. Klopt dat? Zelf weet ik niet precies hoe dit zit, dus ik heb het even nagevraagd bij onze Backoffice. Het zou inderdaad met '0000' moeten lukken, zoals @jimny suggereerde. Kan je me anders laten weten om welk specifieke contract dit gaat? Dan ga ik samen met de Backoffice kijken of we je mogelijk een kopie toe kunnen sturen.
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mandy. Je hebt me zojuist in een privébericht laten weten dat je bent teruggebeld door onze Backoffice. Ik deel hier nog even in grote lijnen wat er is besproken, zodat eventuele meelezers ook weten hoe de vork in de steel zit.

Mijn collega heeft je uitgelegd dat het niet meer mogelijk is om je een kopie van de contracten te sturen of de contracten te openen. Elke Telfort winkel had een eigen wachtwoordcode destijds, maar de winkels bestaan natuurlijk niet meer en in de tussentijd zijn we ook overgegaan op een ander systeem.
Klopt helemaal Natasja!
Jij en j collega nog hartelijk bedankt voor het nazoeken!
Dat is best vervelend daarom ben ik tegen dat soort beveiligingen. Ik kreeg ooit salaris stroken die beveiligd waren heel irritant.
Tja, elk jaar hetzelfde, de inflatie correctie, je hebt er toch voor getekend dat ze dat toepassen.
Destijds ervoor getekend ja, dat klopt.
Voor in eerste instantie 300 minuten en geen data, voor €7,00 uit 2012.
Daarna met 500 MB data wat voor mij genoeg is, maar er kwam €7,00 bij in 2014.
( Dit abonnement heb ik per email ontvangen vanuit een Telfort winkel met wachtwoord.
Het wachtwoord vergeten n kan het nooit meer openen.
Al moet ik nog wel ergens hebben liggen. Telfort geeft niet thuis.)
Dat was mijn abonnement destijds en nu nog, zonder combivoordeel.
Met het combivoordeel werd data 600 minuten en 1 GB data voor €14,00.
Ineens werd het combivoordeel veranderd, de dubbele belminuten gingen eraf.
Dus ik hield in eerste instantie 300 minuten over wat veel te weinig is.
Dat is later gecorrigeerd naar 400 minuten extra, dus 700 minuten nu in totaal.
In mijn abonnement zit nog wel 'Lekker lang', na 10 minuten gratis.
Ooit geprobeerd te 'verlengen'.
Wat men niet vertelde, is dat ik het voordeel 'Lekker lang' kwijt raakte.
Maar wat ik nog kwalijker nam, is dat het inclusief het combivoordeel was,
plus dat het abonnement nog duurder uitkwam.
Ja, die kleine lettertjes hé en foutieve informatie verstrekken.
(Dat moet jij ook erkennen Doornekamp33.)
Dus ik heb mijn bestelling geannuleerd en nooit meer verlengd en het door laten lopen.
Na die tijd, altijd de voorwaarden ect goed gelezen en doorgevraagd.
Waar het mij om gaat is mijn uiteindelijke abonnement zonder combivoordeel.
Dus 300 minuten en 500 MB dat voor nu €15,02.
Dit omdat gebleken is dat een combivoordeel bij Telfort ook zo ingetrokken kan worden.
Zie de dubbele data bij mobiel, het opnemen pakket bij Thuis.
Zo zijn er wel meer voorbeelden te benoemen.
Dus ja, dit abonnement is duur, veel te duur.
En naar KPN?
No way.
Reputatie 8
Badge +17
Dat contract wat je indertijd is toegestuurd via mail kun je hoogstwaarschijnlijk openen met 0000
De enige reden dat combivoordeel wordt in getrokken is als je niet meer aan de voorwaarden voldoet.

Ik weet wat je bedoeld namelijk de wijziging van vorig jaar, dat is iets anders dan iets intrekken. Akkoord de dubbele belminuten zijn vervallen dat klopt maar voor 1 euro extra onbeperkt bellen is ook gunstig.
Er is juist extra combivoordeel bij gekomen dubbele data met 2 mobiele abonnementen op 1 adres.

Je kan nu nog verlengen met de Telfort voorwaarden dan zou de 2 GB en onbeperkt bellen a € 13,50 iets kunnen zijn. Alleen als je nog bij Telfort wil blijven anders kan je beter niks doen.

30 eurocent inflatie correctie dat is best veel ik vond de de 17 eurocent die ik er vorig jaar bij kreeg al genoeg.
Dank je jimny, maar deze had ik al geprobeerd en dat was het niet helaas.

Galdor68, het klopt voor nu dat het combivoordeel komt te vervallen als er iets veranderd.
Dat je bv alleen Thuis afneemt zonder mobiel.

Waar het mij omgaat is dat het combivoordeel kan veranderen aan Telfort zijde.
Dat is ook gebeurd met de dubbele belminuten en het opnemen pakket.
Dus wie zegt dat de huidige combivoordelen blijven?
Helemaal wanneer je er plots voor komt te staan dat het KPN wordt en andere voorwaarden gaan gelden.
Net zoals er nu met prepaid aan de gang is.

En ik wil niet 2 jaar vastzitten aan een abonnement, dus maandelijks opzegbaar is bij mij een pre.
Als ik bij Telfort 'verleng' wordt het nog duurder, plus dat ik niet zoveel data nodig heb.
Stel ik stap over naar een andere provider en dat bevalt niet of er is bijna geen ontvangst,
dan zit ik eraan vast.

Je hebt providers met goedkope mobiele abonnementen waar je gelijk 2 jaar vastzit.
Als de service niet goed is of geen ontvangst, is het jammer.
Je kunt dat abonnement dan ook niet afkopen.
Maar dat kan je niet zomaar vinden, dit staat redelijk verstopt in de voorwaarden.

Tot nu toe, heb ik steeds bijna €0,30 inflatie correctie gehad.
Klopt @mandy , de voorwaarden zijn soms slecht uit gelegd door de medewerkers en mede forumers, maar dit neemt niet weg dat je ze zelf behoort te lezen, je geeft er uiteindelijk zelf akkoord voor door de "handtekening" te zetten.

Dan vind ik de voorwaarden van een telfoon abbo nog een makkie eigenlijk, ben nu al bijna 2 jaar met de verzekering bezig, zij willen andere voorwaarden, ik ben het er niet mee eens, dus word er al 1.5 jaar lang heen en weer geschoven met polissen en voorwaarden, en dan hebben we het over een blaadje of 10/15 met veel te kleine letters waar steeds weer iets nieuws in staat, en het staat of valt ermee of ze na een schade wel of niet tot een half miljoen gaan uitkeren om de boel te saneren, geeneens herbouw waarde.
Zijn oude bedrijfsgebouwen die niet meer als zodanig gebruikt worden, enige is dat het dakje uit asbest bestaat, hebben we het over een 400 vierkante meter maar.


Maar heb je volgens mij al eerder gezegd, 300 minuten en 500 Mb kon je over zetten naar onbeperkt met 2 Gb en maandelijks opzegbaar voor die 15 euro, die kans is nu verkeken want die zijn rap omhoog gegaan toen bekent werd dat Telfort ging verdwijnen.

En combivoordeel kan inderdaad zomaar veranderen, is een gunst en geen recht, er zitten aan combivoordeel ook extra voorwaarden, en dit noemen ze dan vaak actie voorwaarden, en kunnen elk moment eenzijdig veranderd worden zonder dat je als klant er rechten aan kunt ontlenen.

Is dat contract niet te openen met de 4 cijfers van de postcode.
KPN zal hun Compleet voordeel niet zo snel veranderen, er zijn wijzigingen geweest met Spotify wat de nodige klachten kreeg. Dat voordeel is hun poging om Ziggo klanten die bij KPN mobiel afnemen over de streep te lokken. Het kan altijd veranderen dat zeker net als hierbij Telfort op tijd aangekondigd met alternatieven.

Ik heb ook niet zoveel data nodig zoals de Telfort huidige aanbiedingen zijn, voor mij zou nu verlengen wel voordeliger zijn, omdat ik meer krijg voor hetzelfde geld. In jouw situatie als je het maandelijks opzegbaar kiest en onbeperkt bellen dan kom je op hetzelfde bedrag uit.

Zoals vaker geschreven plots zal het niet gebeuren als er iets veranderd. Dit zal worden aangekondigd, wel heb je gelijk goed alles lezen.

Elke provider heeft plekken met minder bereik ook het KPN netwerk.
Verder blijft het altijd een gok of een overstap op termijn wel of niet gunstig uitpakt.

Ik kan en mag verlengen sinds kort en doe dit bewust niet omdat ik inderdaad de hele overgang naar KPN af wil wachten. En dan niet wil vast zitten, daar heb je een goed punt helemaal mee eens.

Behalve het internet wat altijd aan staat en andere bundel aanbiedingen waren de basistarieven voor prepaid gelijk bij KPN en Telfort zover ik weet. Heel verschrikkelijk veel veranderd er daar niet.

Of topic
@Doornekamp33 jij blij dat de saneringsplicht momenteel van de baan is. Asbest zal altijd een heet hangijzer blijven.
Reputatie 1
Badge
Heb hier simpel en hoef geen zogenaamde combi korting....te duur 😂

10 euro 5gb bel onbeperkt SMS 500
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mandy. Ik snap wel dat je ervan baalt dat het steeds maar duurder wordt. Uiteindelijk zit niemand daar op te wachten. Eigenlijk legt @Doornekamp33 al uit hoe het zit. Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden. Als we dit toepassen, staat het dus in je contract en daar teken je voor. Inflatiecorrectie passen we alleen toe als de prijzen in Nederland zijn gestegen in de periode van 1 april t/m 31 maart. Ik kan je alleen vertellen dat ik snap dat je er echt van baalt. Ik heb hier namelijk ook geen invloed op.

Nu lees ik verder dat je een contract hebt dat je graag wilt inzien, maar dit lukt niet, omdat je daar een wachtwoord voor nodig hebt. Klopt dat? Zelf weet ik niet precies hoe dit zit, dus ik heb het even nagevraagd bij onze Backoffice. Het zou inderdaad met '0000' moeten lukken, zoals @jimny suggereerde. Kan je me anders laten weten om welk specifieke contract dit gaat? Dan ga ik samen met de Backoffice kijken of we je mogelijk een kopie toe kunnen sturen.
Om even duidelijk te zijn, ik weet dat er inflatie correctie berekend wordt en dat ik er voor getekend heb.
Dit had ik al in de voorwaarden gelezen destijds en dat is het probleem ook niet.
Dus ik weet hoe het werkt.
Maar dat ik er van baal is een ding wat zeker is.

De reden waarom ik nooit verlengd heb, had ik al geschreven ja.
Ik heb de hoeveelheid data niet nodig en andere voordelen die ik nog kwijtraakte.
Plus dat het abonnement duurder uitpakte.

Dat het combivoordeel een gunst is en geen recht weet ik maar al te goed.
Daarom ga ik altijd uit van een contract zonder combivoordeel.

Hallo Natasja, ik heb je een PB gestuurd met informatie.
Alvast hartelijk dank!
Welke voordelen raakte je dan kwijt, als je onbeperkt bellen had genomen met maandlijks opzegbaar in maart of april had je alleen hetzelfde betaald als nu, ja je raakt "lekker lang bellen" kwijt, lekker belangrijk als je toch onbeperkt kan bellen en als extra kreeg je meer data, niet nodig in jou geval maar je hoeft er dan ook minder op te letten of je tekort komt, of je had 1GB genomen, dat was een euro goedkoper.
Voordeel, in april verlengen had je geen inflatie correctie gekregen dit jaar.
Waarom meer nemen dan nodig is?
Weet je wel hoeveel minuten en data er jaarlijks niet gebruikt worden?
En 1GB data, dat was er niet maar direct 2GB, ik gebruik nog geen 500MB.
Daarnaast was ik toen ik eerder wilde verlengen €16,50 kwijt en betaalde €14,51.
De keuze vrijheid met belminuten is ook bijna verdwenen.
Nu staat er maandelijks opzegbaar 150 minuten bellen wat te weinig is of onbeperkt bellen,
2GB+2GB data voor €15,00, waarvan 2GB uit het combivoordeel komt.
En het lijkt leuk 4GB data zolang het combivoordeel zo blijft wat ook nooit zeker is.
Wat moet ik met zo'n groot abonnement??
Ik ben geen grootverbruiker.
Ik gebruik er maandelijks zo'n 2000 belminuten niet, 3000 is ongeveer de max met onbeperkt.
En van de 5 Gb die ik nu heb gebruik ik er 2 niet, ook lekker belangrijk, was goedkoper om dit abbo te nemen.

en in jou geval, als 2 Gb met onbeperkt bellen goedkoper of even duur is als 500 Mb met 700 belminuten zal het mij wat intereseren hoeveel ik er over houd of weggooi.
Het is dat ik het fatsoen heb om jou niet aan te vallen.
Maar je bent lekker bezig met je lekker belangrijk.
Mandy, dat jij teveel betaald voor te weinig is idd voor mij lekker belangrijk, net als dat ik teveel heb wat ik niet nodig heb.

Maar continu klagen om te klagen wat jij nogal doet word nogal vervevelend, en zeuren om te zeuren komt op de tweede plaats bij jou lijkt het wel
Weet je laat maar.
Ik verlaag mijzelf niet tot jou standaard om persoonlijk te worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mandy en @Doornekamp33. Zullen we elkaar wel in elkaars waarde laten? 🙂 Volgens mij is bovenstaande discussie overbodig en draagt die verder ook niet bij aan het topic. Dat is in strijd met de huisregels.

@mandy, ik heb je zojuist in een privébericht laten weten dat ik een verzoek bij de Backoffice heb neergelegd om te kijken of we nog kopieën kunnen toesturen van de contracten uit 2013 en 2014, daar je die niet meer kunt openen met een wachtwoord. Ik houd je op de hoogte!
(Mijn excuses voor de dubbelpost.
Ik zie nu pas dat alles geplaatst is.
Dit leukte eerder niet, waarschijnlijk een storing.
Wat er dubbel staat mag verwijderd worden.)

Galdor68, je hebt helemaal gelijk, heel irritant.
Maar het is nu niet anders.
Het lijkt een gevolg van het onderhoud gister, er kan maar beter geen ondrhoud meer plaatsvinden meer hinder dan verbetering zoals het nu gaat.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Galdor68. De inflatiecorrectie wordt toegepast op de belbundels en internetbundels en wordt uitgevoerd op het volledige huidige abonnementstarief. Eventuele korting op de abonnementskosten wordt daarna toegepast. Alleen als de prijzen in Nederland stijgen, berekenen we die prijsstijging door in de abonnementskosten. Stijgen de prijzen niet, dan passen we dus ook geen inflatiecorrectie toe.
Gezien bijna alle prijzen bijna altijd stijgen zal er dus bijna altijd een correctie plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zag mijn eigen bericht eerst inderdaad ook niet terug. Dat probleem is nu opgelost. 🙂

Reageer