beantwoord

Inflatiecorrectie mobiele abonnement 2019

  • 4 juli 2019
  • 31 reacties
  • 881 keer bekeken

Ik heb al weer een melding gehad over de inflatie correctie in Mijn Telfort.
Weer €0,30 omhoog...…..alles bij elkaar nu meer dan €1,00.

Het wordt nu steeds aantrekkelijker om een goedkoper abonnement te nemen.
Dan wel met onbeperkt bellen, meer data en maandelijks opzegbaar.....

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 5 juli 2019, 13:06

Hallo @mandy. Ik snap wel dat je ervan baalt dat het steeds maar duurder wordt. Uiteindelijk zit niemand daar op te wachten. Eigenlijk legt @Doornekamp33 al uit hoe het zit. Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden. Als we dit toepassen, staat het dus in je contract en daar teken je voor. Inflatiecorrectie passen we alleen toe als de prijzen in Nederland zijn gestegen in de periode van 1 april t/m 31 maart. Ik kan je alleen vertellen dat ik snap dat je er echt van baalt. Ik heb hier namelijk ook geen invloed op.

Nu lees ik verder dat je een contract hebt dat je graag wilt inzien, maar dit lukt niet, omdat je daar een wachtwoord voor nodig hebt. Klopt dat? Zelf weet ik niet precies hoe dit zit, dus ik heb het even nagevraagd bij onze Backoffice. Het zou inderdaad met '0000' moeten lukken, zoals @jimny suggereerde. Kan je me anders laten weten om welk specifieke contract dit gaat? Dan ga ik samen met de Backoffice kijken of we je mogelijk een kopie toe kunnen sturen.
Bekijk reactie

31 reacties

Gezien bijna alle prijzen bijna altijd stijgen zal er dus bijna altijd een correctie plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Galdor68. De inflatiecorrectie wordt toegepast op de belbundels en internetbundels en wordt uitgevoerd op het volledige huidige abonnementstarief. Eventuele korting op de abonnementskosten wordt daarna toegepast. Alleen als de prijzen in Nederland stijgen, berekenen we die prijsstijging door in de abonnementskosten. Stijgen de prijzen niet, dan passen we dus ook geen inflatiecorrectie toe.
Hoe hoger de inflatie is des te meer de inkomsten zijn of heb ik dat mis
De inkomsten voor de provider bedoel je hiermee uiteraard hebben die zo meer inkomsten of omzet.

Hoewel het wordt toegepast omdat de providers ook met hogere kosten te maken hebben door diezelfde inflatie.
Reputatie 8
Badge +17
Hoe hoger de inflatie is des te meer de inkomsten zijn of heb ik dat mis
Het is inderdaad ook volgens de voorwaarden daar gaat het niet om.

Ik kan het me eenvoudig weg niet herinneren van de KPN periode het zal me nooit zijn opgevallen of het maakte me niks uit geen idee. ik zal dan alle oude facturen moeten opduikelen zover ik deze nog heb of de afschriften.

Bij thuis internet staat het misschien wel in de voorwaarden het wordt bij Telfort niet toegepast zoals afgelopen jaar bij Tmobile het geval was. ik ben Sinds 2016 klant bij Telfort sinds de uitrol van glasvezel ik heb nog nooit inflatie correctie gezien wel prijswijzigingen. De eerste prijs verhoging pas die van dit jaar de andere indirect.

Als ik dit goed lees krijgen klanten van KPN die voor 1 maart 2009 klant zijn geworden geen Inflatie correctie
Reputatie 8
Badge +7
Mijn vrouw heeft sinds juni 2018 een mobiel abo bij Telfort en is door de inflatiecorrectie van € 12,50 naar € 12,75 gegaan, geheel volgens de voorwaarden.
Ik ben sinds juni 2019 ook mobiel abo klant en betaal nog gewoon € 12,50 omdat ik korter dan 3 maanden mobiel klant ben, geheel volgens de voorwaarden.
Voorheen betaalde ik bij Vodafone ook jaarlijks de inflatie-correctie, is gewoon een onderdeel van het contract, net als bij de thuisabo's van VodafoneZiggo, Telfort, KPN etc.
Mijn inflatiecorrectie is niet gebaseerd op het bedrag waar ik ooit mee begonnen ben.
Maar volgens mij telkens op het op dan bekende factuur bedrag.
Telkens +/- €0,30 omhoog.

En goedkoper zal het niet worden, alleen maar duurder.
Ik heb in al die jaren nog nooit een factuur vermindering gehad.
Ik begrijp Mandy's reactie beter nu ik de factuur zie die ik vandaag kreeg. Van €12,50 via €12,67 naar €12,92. (Binnen 24 maanden 0,42 euro omhoog)De volgende correctie zal op de €12,92 worden gebaseerd kortom het zal alleen maar duurder worden. Aanvulling of wordt die correctie altijd toegepast op het basis bedrag in mijn geval de € 12,50? Ik kan mij van mijn periode bij KPN (ruim 20 jaar) niet herrinneren dat daar ooit inflatie correctie is toegepast.

Ik begrijp dat het een zakelijke keuze is die inflatie correctie toe te passen zeker als het gebaseerd wordt op stijgende kosten voor Telfort. Het hoeft uiteraard niet het is puur een bedrijfskeuze zeker als het wordt toegepast omdat zoals Natasja schrijft : "passen we alleen toe als de prijzen in Nederland zijn gestegen". Als de prijzen ooit eens zouden dalen gaat het dan mee omlaag?


Niet bedoeld als klacht ik wou enkel mijn gedachte hierover neer schrijven.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zag mijn eigen bericht eerst inderdaad ook niet terug. Dat probleem is nu opgelost. 🙂
Het lijkt een gevolg van het onderhoud gister, er kan maar beter geen ondrhoud meer plaatsvinden meer hinder dan verbetering zoals het nu gaat.
(Mijn excuses voor de dubbelpost.
Ik zie nu pas dat alles geplaatst is.
Dit leukte eerder niet, waarschijnlijk een storing.
Wat er dubbel staat mag verwijderd worden.)

Galdor68, je hebt helemaal gelijk, heel irritant.
Maar het is nu niet anders.
Dat is best vervelend daarom ben ik tegen dat soort beveiligingen. Ik kreeg ooit salaris stroken die beveiligd waren heel irritant.
Klopt helemaal Natasja!
Jij en j collega nog hartelijk bedankt voor het nazoeken!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mandy. Je hebt me zojuist in een privébericht laten weten dat je bent teruggebeld door onze Backoffice. Ik deel hier nog even in grote lijnen wat er is besproken, zodat eventuele meelezers ook weten hoe de vork in de steel zit.

Mijn collega heeft je uitgelegd dat het niet meer mogelijk is om je een kopie van de contracten te sturen of de contracten te openen. Elke Telfort winkel had een eigen wachtwoordcode destijds, maar de winkels bestaan natuurlijk niet meer en in de tussentijd zijn we ook overgegaan op een ander systeem.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mandy en @Doornekamp33. Zullen we elkaar wel in elkaars waarde laten? 🙂 Volgens mij is bovenstaande discussie overbodig en draagt die verder ook niet bij aan het topic. Dat is in strijd met de huisregels.

@mandy, ik heb je zojuist in een privébericht laten weten dat ik een verzoek bij de Backoffice heb neergelegd om te kijken of we nog kopieën kunnen toesturen van de contracten uit 2013 en 2014, daar je die niet meer kunt openen met een wachtwoord. Ik houd je op de hoogte!
Weet je laat maar.
Ik verlaag mijzelf niet tot jou standaard om persoonlijk te worden.
Mandy, dat jij teveel betaald voor te weinig is idd voor mij lekker belangrijk, net als dat ik teveel heb wat ik niet nodig heb.

Maar continu klagen om te klagen wat jij nogal doet word nogal vervevelend, en zeuren om te zeuren komt op de tweede plaats bij jou lijkt het wel
Het is dat ik het fatsoen heb om jou niet aan te vallen.
Maar je bent lekker bezig met je lekker belangrijk.
Ik gebruik er maandelijks zo'n 2000 belminuten niet, 3000 is ongeveer de max met onbeperkt.
En van de 5 Gb die ik nu heb gebruik ik er 2 niet, ook lekker belangrijk, was goedkoper om dit abbo te nemen.

en in jou geval, als 2 Gb met onbeperkt bellen goedkoper of even duur is als 500 Mb met 700 belminuten zal het mij wat intereseren hoeveel ik er over houd of weggooi.
Waarom meer nemen dan nodig is?
Weet je wel hoeveel minuten en data er jaarlijks niet gebruikt worden?
En 1GB data, dat was er niet maar direct 2GB, ik gebruik nog geen 500MB.
Daarnaast was ik toen ik eerder wilde verlengen €16,50 kwijt en betaalde €14,51.
De keuze vrijheid met belminuten is ook bijna verdwenen.
Nu staat er maandelijks opzegbaar 150 minuten bellen wat te weinig is of onbeperkt bellen,
2GB+2GB data voor €15,00, waarvan 2GB uit het combivoordeel komt.
En het lijkt leuk 4GB data zolang het combivoordeel zo blijft wat ook nooit zeker is.
Wat moet ik met zo'n groot abonnement??
Ik ben geen grootverbruiker.
Welke voordelen raakte je dan kwijt, als je onbeperkt bellen had genomen met maandlijks opzegbaar in maart of april had je alleen hetzelfde betaald als nu, ja je raakt "lekker lang bellen" kwijt, lekker belangrijk als je toch onbeperkt kan bellen en als extra kreeg je meer data, niet nodig in jou geval maar je hoeft er dan ook minder op te letten of je tekort komt, of je had 1GB genomen, dat was een euro goedkoper.
Voordeel, in april verlengen had je geen inflatie correctie gekregen dit jaar.
Om even duidelijk te zijn, ik weet dat er inflatie correctie berekend wordt en dat ik er voor getekend heb.
Dit had ik al in de voorwaarden gelezen destijds en dat is het probleem ook niet.
Dus ik weet hoe het werkt.
Maar dat ik er van baal is een ding wat zeker is.

De reden waarom ik nooit verlengd heb, had ik al geschreven ja.
Ik heb de hoeveelheid data niet nodig en andere voordelen die ik nog kwijtraakte.
Plus dat het abonnement duurder uitpakte.

Dat het combivoordeel een gunst is en geen recht weet ik maar al te goed.
Daarom ga ik altijd uit van een contract zonder combivoordeel.

Hallo Natasja, ik heb je een PB gestuurd met informatie.
Alvast hartelijk dank!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @mandy. Ik snap wel dat je ervan baalt dat het steeds maar duurder wordt. Uiteindelijk zit niemand daar op te wachten. Eigenlijk legt @Doornekamp33 al uit hoe het zit. Inflatiecorrectie staat vermeld in de voorwaarden. Als we dit toepassen, staat het dus in je contract en daar teken je voor. Inflatiecorrectie passen we alleen toe als de prijzen in Nederland zijn gestegen in de periode van 1 april t/m 31 maart. Ik kan je alleen vertellen dat ik snap dat je er echt van baalt. Ik heb hier namelijk ook geen invloed op.

Nu lees ik verder dat je een contract hebt dat je graag wilt inzien, maar dit lukt niet, omdat je daar een wachtwoord voor nodig hebt. Klopt dat? Zelf weet ik niet precies hoe dit zit, dus ik heb het even nagevraagd bij onze Backoffice. Het zou inderdaad met '0000' moeten lukken, zoals @jimny suggereerde. Kan je me anders laten weten om welk specifieke contract dit gaat? Dan ga ik samen met de Backoffice kijken of we je mogelijk een kopie toe kunnen sturen.
Reputatie 1
Badge
Heb hier simpel en hoef geen zogenaamde combi korting....te duur 😂

10 euro 5gb bel onbeperkt SMS 500
KPN zal hun Compleet voordeel niet zo snel veranderen, er zijn wijzigingen geweest met Spotify wat de nodige klachten kreeg. Dat voordeel is hun poging om Ziggo klanten die bij KPN mobiel afnemen over de streep te lokken. Het kan altijd veranderen dat zeker net als hierbij Telfort op tijd aangekondigd met alternatieven.

Ik heb ook niet zoveel data nodig zoals de Telfort huidige aanbiedingen zijn, voor mij zou nu verlengen wel voordeliger zijn, omdat ik meer krijg voor hetzelfde geld. In jouw situatie als je het maandelijks opzegbaar kiest en onbeperkt bellen dan kom je op hetzelfde bedrag uit.

Zoals vaker geschreven plots zal het niet gebeuren als er iets veranderd. Dit zal worden aangekondigd, wel heb je gelijk goed alles lezen.

Elke provider heeft plekken met minder bereik ook het KPN netwerk.
Verder blijft het altijd een gok of een overstap op termijn wel of niet gunstig uitpakt.

Ik kan en mag verlengen sinds kort en doe dit bewust niet omdat ik inderdaad de hele overgang naar KPN af wil wachten. En dan niet wil vast zitten, daar heb je een goed punt helemaal mee eens.

Behalve het internet wat altijd aan staat en andere bundel aanbiedingen waren de basistarieven voor prepaid gelijk bij KPN en Telfort zover ik weet. Heel verschrikkelijk veel veranderd er daar niet.

Of topic
@Doornekamp33 jij blij dat de saneringsplicht momenteel van de baan is. Asbest zal altijd een heet hangijzer blijven.

Reageer