beantwoord

Inflatiecorrectie?

• 18 juli 2012
  • 3 reacties
  • 1568 keer bekeken

Weet iemand hoe dat zit:
Mijn abonnement is 12 maanden van 16-04-2012 tot 16-04-2013.
In de Algemene Voorwaarden van Telfort (versie van 16 april 2012) staat in artikel 6.5: "Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 juli verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over het voorgaande kalenderjaar. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan drie (3) maanden van uw contractstermijn verstreken zijn."
Op 1 juli was dus nog geen 3 maanden van mijn contractstermijn verstreken.
Maar nu claimt Telfort, dat het om de activatiedatum van de sim cq. de aanvraagdatum van het abonnement zou gaan en dat is volgens hen 16 maart 2012.
Als dat niet in de algemene voorwaarden (ook niet in oudere voorwaarden) staat kunnen ze toch niet opeens iets anders zeggen. Ik ben toch niet met ongeschreven voorwaarden accoord gegaan?
icon

Beste antwoord door Laila 20 juli 2012, 16:27

@Sunclair,

Welkom op het forum! De voorwaarden worden correct toegepast. Ook al heeft u gekozen voor een flexibele startdatum (vertraagde activatie), er wordt gerekend vanaf de datum dat uw simkaart is geactiveerd. U heeft vanaf dat moment een abonnement bij ons, ondanks de vertraagde startdatum. Lees meer informatie op www.telfort.nl/inflatiecorrectie.

Laïla
Bekijk reactie

3 reacties

Badge +1
Hoi,

Kijk je contract is goed door, als het loopt vanaf 16 april, kan je sim natuurlijk nooit ingaan op 16 maart
dan zou e dus een maand kwijt zijn.

Logischer lijkt het mij dat iemand daar met een dubbele bril heeft gekeken of wat voor blunder dan ook.

Nogmaals vragen en niet accoord gaan met deze uitkomst, sta op je rechten!!
Badge
@Sunclair,

Welkom op het forum! De voorwaarden worden correct toegepast. Ook al heeft u gekozen voor een flexibele startdatum (vertraagde activatie), er wordt gerekend vanaf de datum dat uw simkaart is geactiveerd. U heeft vanaf dat moment een abonnement bij ons, ondanks de vertraagde startdatum. Lees meer informatie op www.telfort.nl/inflatiecorrectie.

Laïla
@Laila,

Bedankt voor je antwoord.
Maar je beantwoord mijn vraag niet.
In de Algemene Voorwaarden wordt nergens gesproken over de datum van de activatie van mijn sim-kaart, maar ALLEEN over de contractstermijn.
Daarnaast heb ik in mijn contractaanvraag ook nooit gevraagd om of gesproken over een sim-kaart die geactiveerd zou moeten worden voor de datum van ingang van mijn contract.
Dus als jij kunt uitleggen waarrom atikel 6.5 uit de Algemene Voorwaarden niet gehanteerd wordt of waar ergens een (andere) definitie staat wat die contractstermijn is, dan wat je normaal zou verwachten, dan hoor ik dat graag.

Reageer