Inflatie correctie

• 18 augustus 2016
  • 13 reacties
  • 724 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo Stefan,

Mijn man en ik hebben beide een sim only bundel bij Telfort.
Mijn man heeft een bundel van 125mb + bellen en ik heb een bundel van 500mb + bellen.
Nu zijn onze bundels wegens inflatie correctie iets duurder geworden mijn huidige bundel van 500MB + bellen is van €14,- naar €14,10 gegaan.
Waar heb je het over zou je denken 10 cent maar als ik nu een nieuwe bundel af zou sluiten dan kost deze bundel €12,50.
Nu snap ik het verschil ook wel hoor want bij onze huidige bundels is het tegoed 3 maanden geldig en bij de nieuwe bundel is het tegoed 2 maanden geldig.
Maar dit tegoed gebruiken wij niet.
Is het niet mogelijk om beide bundels om te zetten naar de nieuwe bundel van 500mb+bellen zodat wij beide 500mb hebben + bellen, het tegoed 2 maanden meenemen en beide €12,50 betalen?
Alvast hartelijk dank voor antwoord.
Met vriendelijke groet,
Karina

13 reacties

Badge +2
Hi KarinaKleijn, creatief voorstel 😉 Ik beloof niks, maar zoek graag voor je uit wat de mogelijkheden zijn. Hiervoor heb ik wel beide namen, postcode + huisnummer, e-mailadressen en 06-nummers nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.
Badge
Nu wil ik graag ingaan op de titel van dit topic.

Sluit ik begin dit jaar een bundel af voor 20 Euro rond voor 2 jaar, dan verwacht ik eigenlijk dat ik 2 jaar lang 20 Euro per maand betaal.

Maar wat zie ik na slechts een paar maanden al: inflatiecorrectie, betaal nu 20,14 per maand. Paar cent meer en ongetwijfeld staat het ergens in de kleine lettertjes maar volgende vraag:

Inflatie in Nederland is 0 procent en nu praktisch negatief. Waar komt die 14 cent inflatie correctie vandaan...
Badge
Nog een vraagstuk om op te kauwen: als er deflatie is ipv inflatie, betekent het dan ook dat ik binnenkort minder dan 20 Euro ga betalen? Of werkt dit maar een kant op, dat zou een beetje vreemd zijn...

Nu wel, welke mod kan een economisch verantwoord en onderbouwde reactie geven, ik ben benieuwd!
Reputatie 8
Badge +2
Hi themart,

Deze cijfers komen bij het het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaan. Zij berekenen elk jaar per maand hoe hoog de inflatie op dat moment is. Telfort volgt de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex). Met dit percentage wordt het maandelijkse abonnementstarief verhoogd. Voor 2016 is dat gemiddeld over de maanden apr-15 t/m mrt-16, 0,7%. Wij passen in n 2016 een inflatiecorrectie toe van 0,7%.

Wat betreft de deflatie: goede vraag! Ik heb geen idee eigenlijk. Wat je voorlegt zou ikzelf ook redelijk vinden: het werkt beide kanten op. Ik zal bij mijn collega's navraag doen hoe we hiermee omgaan. Als ik meer weet, trek ik aan de bel.

Even geduld nog. 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Een terechte vraag.
Maar ik blij me dan afvragen waarom ik zo'n vraag alleen op forums van Telecomproviders lees, maar nooit hoor bij de bakker, de slager en in de supermartkt...
Die verhogen hun prijzen ook vaak in kleine stapjes (meestal centenwerk) hangende de inflatiecijfers van het CBS.

Is het omdat het zo duidelijk op de faktuur van een provider staat, een verhoging van een paar cent valt in de supermarkt en bij de bakker niet op..?
Badge
@ Enterprise

De grap is dat boodschappen in NL over de jaren heen juist goedkoper zijn geworden. Onlangs onderzoek, na Polen zijn we het goedkoopste land gezien qua boodschappen in supermarkt.

Dat terzijde. Een product aankopen is een eenmalige transactie, een dienst afnemen bij een provider zoals mobiel is wederkerend voor een contractperiode en ik vind het vreemd dat bij afsluiten van een contract de prijs niet vast staat.

@ Michael

Economie, toevallig mijn studierichting, ik zie je 0,7% inflatie gemiddeld aanhalen maar in de CBS statistieken zie ik dit niet terug in een quickscan een max 0,5% over de maanden dat ik het abonnement heb. Ik heb niet vanaf apr 2015 een abo, maar vanaf jan 2016. Vreemd dat ik dan de inflatie van voor die tijd ook aan mijn broek krijg, niet?

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/31/inflatie-voor-het-eerst-in-bijna-30-jaar-negatief

Daarnaast zie ik een deflatie van 0,2% in juni en 0,6% in juli, dat zou de eerdere inflatieverhoging alweer aardig teniet doen. Afwachten wat augustus brengt en jouw reply vanzelfsprekend.

Ik blijf het een vreemd iets vinden, heb het ook nog niet eerder gezien zoals bij vast internet, of bij andere diensten die ik pas net een paar maanden geleden heb afgesloten.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi themart,

Dank voor deze heldere uiteenzetting. Op mijn vragen heb ik nog geen heldere terugkoppeling gekregen. Ik wil deze kwestie daarom graag nogmaals doorzetten en je persoonlijk hierover laten bellen. Kun je in een privébericht aangeven op welk nummer je het beste te bereiken bent? Na ontvangst pak ik het verder voor je op.

Dank je!
Badge
PM aan je gestuurd. Ik ben benieuwd!
Reputatie 8
Badge +2
Hé themart,

Dank voor de gegevens.

Ik heb het voor je uitgezet. Je mag ervan uitgaan dat je hier deze week over benaderd wordt.

Laat je het weten hoe je het gesprek vond gaan?
Badge
Michael, vanzelfsprekend kom ik er hier op terug.

Hopelijk bellen ze niet op donderdag want dan geef ik de hele dag extern een training. Maar we gaan het zien... Uh, horen! Daarna plaats ik hier een post.
Badge
De afgelopen dagen ben ik niet gebeld door Telfort... Of gaat het op zaterdag nog gebeuren?
Badge
Week nummer 2 is bijna voorbij en ik ben nog niet gebeld... Of zit er iemand zo hard te broeden bij Telfort op een antwoord?
Reputatie 8
Badge +2
Hi themart,

Ik zie het inderdaad! Ik heb het verzoek een duw gegeven met de verwachting dat het alsnog voor je wordt opgepakt.

Excuses voor de vertraging.

Reageer