iMessage werkt alleen als ik op iemand reageer

• 17 december 2012
  • 5 reacties
  • 2619 keer bekeken

Badge
Hoi, mijn iMessage werkt niet helemaal goed. Als ik zelf naar iemand een berichtje stuur wordt het een sms.
Dat is bij al mijn contactpersonen zo, terwijl ik zeker weet dat ze een iphone en internetverbinding hebben.
Alleen als zij mij een berichtje sturen kan ik daar via iMessage op reageren.
Dus of: Ik stuur een sms (omdat iMessage het niet doet), krijg een iMessage terug van die persoon en kan dan zelf ook weer reageren met een iMessage.
Of: Iemand stuurt mij een iMessage en dan kan ik gelijk een iMessage terugsturen.

Ik heb geen sms bundel, dus iedere keer dat begin smsje sturen is voor mij 0,24 cent per bericht.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als jij zelf een berichtje maakt, kies je dan het blauwe of het groene adres van de contactpersoon, groen is namelijk altijd SMS en blauw is voor gratis via internet.
Optie is om bij de contactpersoon helemaal onderaan voor bericht te kiezen en via deze stap je berichtje te maken
Badge
Ik krijg dat blauwe dus niet als ik zelf een bericht wil sturen. Ik krijg het pas nadat ik een bericht van iemand heb ontvangen. Ook als ik via contactpersonen op "bericht contact" druk lukt het niet..
Reputatie 8
Badge +16
Ok en je gebruikt je apple ID als indentificatie als afzender?
Badge
Ik zie net dat er bij berichten inderdaad een blauw ballonnetje moet staan bij contacten die imessage hebben, maar bij mij staat ook dit ballonnetje bij niemand.
Reputatie 8
Badge +16
Kijk even op deze link onderaan of je settings overeen komen, handleiding staat wel in het Engels maar plaatjes spreken voorzich

http://www.apple.com/ios/messages/

Reageer