beantwoord

Ik ontvang geen meldingen van Whatsapp

• 12 december 2012
  • 16 reacties
  • 34504 keer bekeken

Hallo,

Sinds 1,5 week gebruik ik de samsung galaxy s3. Het is een fijn toestel.

Waar ik me wel echt dood aan erger is dat ik mijn whatsapp berichten niet automatisch binnen krijg.
Ik moet nu regelmatig even kijken of er berichten zijn. Ik ben dus per whatsapp slecht bereikbaar en dit vind ik echt erg vervelend.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Ik heb whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
M'n wifi uitgezet
Gebeld met telfort over m'n instellingen.

Iemand nog tips of ideeën????
icon

Beste antwoord door Denise 13 december 2012, 17:06

@ikke1982,

Het lijkt erop dat je verbinding wegvalt in de 'slaapstand'. Dit ligt aan het toestel en niet aan het netwerk. Het enige dat ik jou dan kan adviseren is de oplossing die Kees-Jan al aandraagt. Echter heb je aangegeven dat dit niet werkt. Wellicht kun je op andere fora (over jouw toestel bijvoorbeeld) meer informatie vinden.

Denise
Bekijk reactie

16 reacties

Badge
Bedoel je dat je geen melding (trillen/geluid) krijgt als bericht binnenkomt?
Zie je dan wel 'groen' whatsapp logo als melding binnenkomt?

Heb je al instellingen van whatsapp gecontroleerd? (voor settings onder meldingen)
Ik krijg geen melding binnen. Pas wanneer ik mijn telefoon pak en naar whatsapp ga komen de berichten binnen.
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt het "WiFi slaapbeleid" verkeerd staan...

ga naar Instellingen->WiFi, dan menu-toets (links-onder) en kies Geavanceerd, daar zie je "WiFi behouden in slaapstand" zet die op "altijd"

klaar...

btw, WhatsApp is uiteraard géén Telfort probleem 😉 je kan ook terecht op http://whatsappen.nl
Ook daar heb ik al naar gekeken. Helaas is dat het ook niet 😞
Reputatie 8
Badge +17
stel je vraag dan op whatsappen.nl misschien kan iemand je daar helpen?!
http://www.whatsappen.nl/whatsapp-forum/
Heb ik nu gedaan alleen is dat forum niet erg actief zie nauwelijks reactie op onderwerpen op t forum.

Ik hoop dus nog steeds dat iemand me hier kan helpen....
Reputatie 3
Badge +1
@ikke1982,

Wat vervelend dat je geen meldingen ontvangt. Telfort beheert deze applicatie niet, ik kan je hier niet mee verder helpen. Ik heb wel een paar tips waar je misschien iets aan hebt. Werken deze niet dan kunnen andere forumgebruikers je wellicht nog helpen.

- Als batterijbesparing is ingeschakeld, worden geen meldingen geleverd. Schakel batterijbesparing uit als je meldingen wilt ontvangen.
- Zorg ervoor dat WhatsApp aan het startscherm is vastgemaakt. Zo kun je nog steeds de teller van het aantal ongelezen berichten zien.
- Zorg ervoor dat push is ingeschakeld in de instellingen van WhatsApp.

Mocht dit niet werken dan kun je ook een kijkje nemen op de FAQ pagina van Whatsapp > http://www.whatsapp.com/faq/

Denise
Hoi Denise,

Bedacht voor je reactie.

Ik denk juist dat het niet aan whatsapp ligt maar aan het feit dat ik geen constante internetverbinding heb. Want zodra ik mn telefoon ontgrendel krijg ik de berichten wel binnen.

Misschien dat je in die richting nog iets voor mij kan betekenen??
Reputatie 3
Badge +1
@ikke1982,

Het lijkt erop dat je verbinding wegvalt in de 'slaapstand'. Dit ligt aan het toestel en niet aan het netwerk. Het enige dat ik jou dan kan adviseren is de oplossing die Kees-Jan al aandraagt. Echter heb je aangegeven dat dit niet werkt. Wellicht kun je op andere fora (over jouw toestel bijvoorbeeld) meer informatie vinden.

Denise
Badge +1
@ikke1982:

Probeer de oplossing van Kees-Jan nog eens en start je toestel een keer opnieuw op na het veranderen van de instellingen.
Ik heb het vermoeden dat dit toch echt de oplossing is.

Lukt dit niet, dan zou je eens kunnen kijken op http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/
een vraagje kan ik op mijn nokia 300 ook whatsapp op mijn mobiel geprobeerd niet erg duidelijk plus alles engels net als face boek wat doe ik verkeerd

en een vraagje als ik op fabriekstand terug zet  ben ik al mijn nummers en foto,s kwijt?
Reputatie 3
Badge +1
@beumer,

Het is mogelijk om op jouw toestel Whatsapp te downloaden. Als je via de browser naar http://www.whatsapp.com/download/ gaat dan kun je hier de juiste versie voor jouw toestel downloaden.

Ik lees graag terug of het gelukt is!

Denise
een vraagje kan ik op mijn nokia 300 ook whatsapp op mijn mobiel geprobeerd niet erg duidelijk plus alles engels net als face boek wat doe ik verkeerd

en een vraagje als ik op fabriekstand terug zet ben ik al mijn nummers en foto,s kwijt?

een oude versie kan ik wel krijgen van whatsapp maar de nieuwe versie niet ,maar oke heb hem

en een vraagje als ik op fabriekstand terug zet ben ik al mijn nummers en foto,s kwijt?

een oude versie kan ik wel krijgen van whatsapp maar de nieuwe versie niet ,maar oke heb hem

maar kan ik hem ook op fabriekstand zetten wat gebeurt er dan ben ik alles kwijt? foto,s nummer enzv
Reputatie 3
Badge +1
@beumer,

Als je jouw toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen dan heeft jouw toestel dezelfde instellingen als toen je deze voor het eerst hebt aangezet. Mocht je deze reset toch willen uitvoeren dan adviseer ik je om een back-up te maken van alle gegevens en bestanden die je wilt bewaren.

Denise
Badge +1
maar kan ik hem ook op fabriekstand zetten wat gebeurt er dan ben ik alles kwijt? foto,s nummer enzv

nummers, smsjes ed ben je sowieso kwijt.
Of je je foto's kwijt bent hangt er vanaf waar deze staan. Als ze in het toestelgeheugen staan ben je ze kwijt. Als je ze op een SD kaartje hebt staan niet, omdat het SD kaartje niet wordt gewist.

Reageer