beantwoord

Ik ontvang élke maand weer te weinig mb's en belminuten


Reputatie 1
Goedenavond,

Sinds 1 Maart heb ik een abonnement mét klantvoordeel van 1200 mb's en 175 belminuten per maand.
Op mijn maandelijkse factuur staat een oude vorm van abonnement met 1000 mb's en 150 belminuten zie ik.

Dus met het klantvoordeel hoor ik dus maandelijks 200 mb's en 25 belminuten extra te krijgen.
Ik denk dat het daarom maandelijks verkeerd gaat?!
Mag het niet aangepast worden op de computer bij Telfort?

Nu gaat het weer elke maand mis met het ontvangen van de mb's en belminuten waardoor ik er maandelijks zelf achteraan moet gaan ...
Ik ontvang elke maand 400 mb's te weinig en ook te weinig belminuten.

Ik controleer dit alles via de Mijn Telfort app, tot op de mb's en minuten aan toe 🙂

Ik had dit al via de chat én telefonisch aangekaart bij Telfort.
Ik ben tot mijn verrassing op 13 Augustus door ene mevrouw Mollema? van klantenrelaties van Telfort opgebeld en heb toen alles uitgelegd.

Ze heeft toen met mij afgesproken dat ze mij dan op 3 September op zou bellen om te kijken of het begin september goed was gegaan met de te ontvangen mb's en belminuten voordat ze met vakantie zou gaan, en dat ik dan bínnen een week antwoord zou krijgen.

Op 3 September ben ik inderdaad door haar opgebeld en je raadt het al, het gaat nog steeds niet goed na een half jaar!
En bovendien heb ik nog geen antwoord ontvangen ...

Elke begin van de maand chat of bel ik dan met een medewerker van Telfort, en krijg ik eenmalig 500 mb's bij terwijl ik maar maandelijks 400 mb's te weinig krijg.
Soms nemen ze dan €5,- extra in rekening voor de 500 mb's wat dan weer afgetrokken wordt.
Dan zegt men dat de 100 mb's extra voor de overlast is.
Zoals in September heb ik maar 800 mb's gekregen en ook weinig belminuten, zucht, zucht ...

Lang en simpel verhaal eigenlijk, maar wilde het duidelijk omschrijven, hopelijk kunnen jullie dit makkelijk volgen 😉
Tenslotte, ik hoop dat er nu écht werk van gemaakt zal worden, want dit is niet leuk meer na ruim een half jaar ...

Groet en nog een fijne avond.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 17 oktober 2018, 12:04

Ik heb een antwoord van Jeannette gekregen, de bundel van de vorige periode kon niet meer hersteld en aangevuld worden helaas. Vanaf nu zal de bundel echter wel kloppen, en alles wat daarvan overblijft wordt meegenomen naar de volgende maanden. Vanaf het moment dat zij de bundel goed heeft laten zetten zal het weer goed gaan.

Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Hi ForumGebruiker, welkom op het forum. Dit hoort inderdaad niet zo te gaan. Ik zie inderdaad dat mijn collega Jeannette van Klantrelaties met jou contact heeft gehad. Verhaal is mij helemaal duidelijk, kan verder vanuit het forum niet veel doen. Klantreacties heeft dit nog in behandeling en heeft dit ook doorgezet voor onderzoek en oplossing. Ik snap volledig dat dit niet gewenst is, maar wacht dit a.j.b. af.
Reputatie 1
Goedemiddag en bedankt voor de update Alex.

Het is alleen jammer dat het vandaag al de 17e September is en dat ik de 400 mb's één dezer dagen nog ontvang, ruim voor het eind van deze maand.
Belminuten laat ik maar zitten ...

Het zal vast weer een rompslomp worden met contacteren en uitleggen, maar ik wacht nog af.
Ik hoop toch dat dit ellende een keer goed komt en dat het dan voortaan elke maand goed gaat.

Alex, u wordt iig nogmaals bedankt.
Reputatie 8
Badge +9
Het is ook onze bedoeling om het blijvend op te lossen inderdaad! Jeannette heeft het nog in beheer, we zullen haar bevindingen af moeten wachten.
Reputatie 1
Goedemiddag allen,

Helaas gaat het nog steeds niet goed met mijn abonnement tegoed.

Ik heb nu op 1 Oktober wel 1200 mb aan data ontvangen voor mijn nieuwe maand, maar ik had in September maar 800 mb's gekregen ipv 1200 mb.
De 400 mb's die ik vorige maand te weinig heb gekregen is nu in Oktober niet bijgeschreven, want het was, en is nog in onderzoek ...
Alles is na te lezen bij jullie.

De belminuten klopt ook niet, ik heb vorige maand maar 38 belminuten verbruikt - ik bel heel weinig -, dus ik zou nu 3x175= 525 minuten moeten hebben, maar er is een totaal van 481 minuten zichtbaar in mijn telfort app.

Nu gaat het mij niet zo zeer om de te weinig ontvangen belminuten, maar het systeem wat niet goed werkt bij Telfort, en dit is nu sinds Maart aan de gang!

Elke maand maar weer contacteren met telfort, daar heb ik geen zin meer in.

Groet en nog een fijne dag allen.
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie dat Jeannette eind vorige maand heeft geprobeerd om contact met je te krijgen, in haar notitie geeft ze aan dat de MB's vanaf de komende maand goed staan. Aan je bericht te zien zie je dat nu ook terug in de Mijn Telfort omgeving, maar wat van vorige maand miste is er nog niet bij blijkbaar. Ik heb haar een bericht gestuurd met de vraag of ze daar ook nog naar aan het kijken is en wat de voortgang daarvan is. Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om elke maand contact met ons op te nemen voor dingen die niet goed gaan, zoiets moet goed gaan. Als ik een antwoord van haar heb zal ik het met je delen.
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb een antwoord van Jeannette gekregen, de bundel van de vorige periode kon niet meer hersteld en aangevuld worden helaas. Vanaf nu zal de bundel echter wel kloppen, en alles wat daarvan overblijft wordt meegenomen naar de volgende maanden. Vanaf het moment dat zij de bundel goed heeft laten zetten zal het weer goed gaan.
Reputatie 1
Goedemiddag Jasper,

Bedankt voor de update! 😉
Ik hoop, en heb er vertrouwen in nu het toch uitgezocht is dat het wel goed zal/moet komen vanaf 1 November 1018.

En dat wat de mb's én de belminuten betreft.

Ik hou het wel in de gaten en trek anders weer aan de bel.
Bedankt voor nu en nog een fijne middag/avond.
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan 🙂 Ik heb het vertrouwen ook dat het nu goed komt.
Als het toch terugkomt of als er iets anders is wat we voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Goedemorgen Jasper,

Vandaag nieuwe maand ingegaan en nog steeds klopt het aantal mb's en belminuten niet.

Telfort mag het nu uitzoeken ...
Ik kijk en wacht voorlopig alleen af wanneer het op de Mijn Telfort app klopt ...
Reputatie 3
Badge +6
Raar dat het nog steeds niet klopt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en aan deze kant lijkt het wel goed. Je hebt 2400 MB en 175 belminuten ingekocht. Je MB's zijn daarbij verdubbeld door CombiVoordeel, vandaar de 2400 MB in plaats van 1200 MB. Verder heb je 3000 MB en 307 belminuten meegenomen vanuit voorgaande factuurperiodes. Dit klopt niet, geef je aan. Kan je dit toelichten? Of zie je andere aantallen in Mijn Telfort staan? Wil je hier eens een screenshot van delen?
Reputatie 1
Goedendag Natasja,

Dit probleem speelt zich vanaf 1 Maart 2018 af toen ik een mobiel abonnement afsloot met klantvoordeel.
Ik moest elke begin van de maand alles gaan uitleggen en kreeg ik maandelijks eenmalig 500 mb's bijgeschreven
U kunt dit alles nalezen, beluisteren bij Telfort dat het niet klopt, tot vandaag de dag op 2 november!

Maar ik dacht elke keer weer dat het met de nieuwe maand wel goed zal komen, niet dus, en zo heeft zich alles elke maand opgestapeld dat het door jullie ook al niet te begrijpen is tot vandaag de dag!

Nu even wat uitleg;

Ik heb op 1 november in totaal 5400 MB staan in mijn Telfort app, daar zitten 600 mb's te weinig.

Het moest in totaal 2400 nieuwe mb's van november (dataverdubbeling), 2400 mb's van oktober (ingang dataverdubbeling) en de laatste 1200 mb's van september zijn waar nog geen dataverdubbeling van toepassing was.
Dus ik had 6000 mb's in totaal moeten zien in de Mijn Telfort app.

Jaja, ik gebruik altijd van de 2e maand wat ik nog mag meenemen.
Is het nog te volgen?

Een voorbeeld;
In oktober maak ik dus gebruik van de belminuten en mb's van augustus.
Momenteel vanaf 1 november maakt ik dus gebruik van mijn laatste 1200 mb's en belminuten van september.
Ik hoop dat u het snapt ...

Dus om het niet verwarrend te maken;
2400 mb's van november
2400 mb's van oktober
1200 mb's van september
In totaal dus 6000 mb's wat ik had moeten zien in mijn Telfort app.
Maar ik zie in totaal 5400 mb's staan.

Qua belminuten heb ik in oktober 24 belminuten gebruikt en had in totaal 457 belminuten over in oktober.
Als daar de nieuwe 175 belminuten van november bijkomen, waarom zie ik dan in totaal 482 belminuten in de Mijn Telfort app?

Het zijn dus niet alleen de mb's, maar ook de belminuten wat niet klopt.

Ik heb telefonisch gehoord dat dit dus met het systeem te maken heeft wat niet aangepast kan worden, ik heb op papier 1000 mb's per maand, maar qua abonnement 1200 mb's, iets met klantvoordeel ...
En Telfort kan/mag dat niet veranderen omdat het een oud abonnements vorm is uit wat jaartjes terug?

Tja, ik kan het allemaal anders gaan uitleggen, maar dat zal het niet makkelijker maken voor u omdat te begrijpen.
Ik hoop dat er nu echt iemand gaat denken én uitzoeken dat het foutje bij jullie zit 😉
Het zit hem in het systeem wat jullie niet mogen aanpassen, wat ik telefonisch gehoord het.
En de te lange opstapeling van elke maand niet het juiste mb's en belminuten te hebben ontvangen.

Hierboven in het staartje heb ik het ook al tig keren aangegeven hoe en wat ..., en er wordt al aangegeven dat het foutje aan de kant van Telfort zit.
Nu alleen de oplossing 😀

Groet en nog een fijne dag.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi ForumGebruiker075, wat naar dat het nog niet klopt. Dankjewel voor de uitleg! Ik heb dit opnieuw doorgezet naar de Technische Dienst, met de melding dat er al eerder naar gekeken is, het opgelost zou moeten zijn, maar dat nog niet het geval is. Ik verwacht dat zij hier contact met je over opnemen, en mocht ik een update hebben, dan laat ik je dat direct weten!
Reputatie 1
Goedenavond,

Dit is gewoon een voorbeeld van de laatste specificatie van de maand oktober die ik vandaag heb ontvangen qua verbruik én resterende mb's/belminuten die ik mee kan nemen naar de maand november.

De cijfers spreken voor zich, alleen is dit niet actueel, -600 mb's te weinig ontvangen voor de maand november, en kijk eens naar de belminuten!
Dat zijn 150 belminuten te weinig.

Alleen reageren of mij telefonisch contacteren als het tot de juiste mb's en belminuten is uitgezocht in het systeem aub.

Omdat dit sinds 1 maart 2018 aan de gang is, wens ik diegene die het uitzoekt veel succes, dat zal men wel nodig hebben.


Groet en nog een fijne avond.
Reputatie 1
Goedemiddag heer/mevrouw,

Ik ben zojuist opgebeld door een medewerker van Telfort en uit coulance zijn er mb's en belminuten bijgeschreven.

Ik hoop dat het nu wel voor altijd opgelost zal zijn ..., anders trek ik weer aan de bel ...
Hartelijk dank en groet.
Reputatie 8
Badge +9
Ik zie inderdaad dat er contact is geweest met een collega en dat hij bundels heeft bijgeschreven. We helpen je graag, maar ik hoop natuurlijk ook dat het nu opgelost blijft 😉
Reputatie 1
Goedenacht Telfort,

Net data en belminuten van de nieuwe maand februari bijgeschreven in de 'mijn Telfort app', en weer klopt het niet.
Net zoals vorige maanden, het klopt nooit sinds 1 maart 2018!
Altijd weer een gezeik/gedoe met bellen, chatten en hier schrijven 😠

Van de maanden december en januari had ik net op 31 januari voor middernacht - dus 75 minuten geleden, het is nu 01:15 uur 😉 - in totaal 4785 MB over, en net met de nieuwe 2400 MB van februari zou het totaal op 7185 MB moeten staan, maar in totaal geeft het maar 6400 MB aan in 'mijn Telfort app' ...

Belminuten klopt ook niet, heb nu 475 minuten, maar het zou 525 minuten moeten zijn.

Ik hoor wel wat jullie nu gaan doen voor de zoveelste keer, nog een fijne nacht 😴

Ohwja, de computer bij Telfort die snapt het nog steeds niet ...
Pen en papier werkt het beste 😉
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @ForumGebruiker075, ik had niet verwacht dat we het hier weer over zouden moeten hebben 😞 Dat het weer niet klopt maakt het wel erg naar nu!
Ik heb hier wederom een melding voor aangemaakt naar de achterliggende afdeling zodat zij dit opnieuw uit kunnen zoeken. Ik zal het ook weer volgen, zodat ik je op de hoogte kan houden als ik iets nieuws zie.
Reputatie 1
Goedemiddag Jasper, 😉

Kunt u mijn laatste post hierboven nog volgen met de opsomming van het simpele rekensommetje?
Zoja, maakt ik daar een denkfout met het optelsommetje?
Het is in jullie systeem allemaal te lezen wat ik met mijn rekensom in mijn vorige post heb opgesomd, en willen aantonen.
Ik kom 785 MB én 50 belminuten tekort voor de maand Februari.

Ik had ook gedacht dat het goed zou komen na al die post hiervoor, maar ik weet nog steeds niet waardoor het maar niet goed komt ... 🤔
Ik vind dit ook vervelend, het lijkt wel alsof ik aan het bedelen ben 😄

Misschien toch door de verouderde abonnement vorm wat jullie mij hebben aangeboden?
Dat is 1000 MB en 150 belminuten per maand.
En dat dát niet veranderd mag worden in de computer, zoals ik dat een keer begrepen heb?
Dit bovenstaande staat op mijn maandelijkse nota.

Op mijn abonnement vorm in de 'mijn Telfort' app staat 1200 MB en 175 belminuten waarvoor ik destijds ook een abonnement ben aangegaan, en met de verdubbelaar is het nu maandelijks 2400 MB en 175 belminuten per maand.

Ik dacht ik moet direct de 1e van de maand - 1 februari - maar reageren, want anders krijg ik dit onderstaande als antwoord van Jeannette ...

" Beste antwoord door Jasper - Telfort
Ik heb een antwoord van Jeannette gekregen, de bundel van de vorige periode kon niet meer hersteld en aangevuld worden helaas. Vanaf nu zal de bundel echter wel kloppen, en alles wat daarvan overblijft wordt meegenomen naar de volgende maanden. Vanaf het moment dat zij de bundel goed heeft laten zetten zal het weer goed gaan."

Groet en nog een fijne dag.
PS, ik neem het u en alle medewerkers niet kwalijk hoor, ik zou niet eens weten wie ik het kwalijk zou moeten nemen, ... de computer? 😄😉
Reputatie 8
Badge +9
Nee hoor, je bent zeker niet aan het bedelen! Je hebt een abonnement waar je voor betaalt met een bepaalde hoeveelheid data en belminuten, dan verwacht je terecht dat je die ook krijgt. Het is een beetje alsof je naar een garage gaat, betaalt voor 4 nieuwe banden en je rijdt met een driewieler weer naar buiten. Dat is niet de bedoeling natuurlijk 😉
Ik baal er ook echt van dat het toch nog niet goed gaat, daarom heb ik de specialisten weer aan het werk gezet. Wat precies de oorzaak is durf ik niet te zeggen, hopelijk kan het deze keer wel blijvend opgelost worden. Het zou niet nodig moeten zijn om dit elke maand te controleren en door te zetten, het moet gewoon goed gaan 🙂
Reputatie 1
Goedemiddag Jasper,

Dank voor uw inzet en begrip 😉
Maar zo voel ik me wel hoor om elke keer maar contact op te moeten nemen 😄

Maargoed, ik ben net door een Telfort medewerker opgebeld en voorlopig weer MB's en belminuten bijgekregen.

Het komt eigenlijk hierop neer nadat hij alles gecontroleerd heeft aan jullie zijde ...

Het is een ingewikkelde kwestie wat niet op te lossen is volgens hem.
Wij weten ook niet wáár het ook fout gaat met de computer en het simpele optelsommetje elke maand 🤔

Dus uit het gesprek is naar voren gekomen dat ik dan maar elke maand moet opbellen voor de weinig ontvangen data en belminuten die ik dan weer bijgeschreven zal krijgen.
En dat nog 13 maanden lang, het is niet anders ...

Ik heb maar erbij gezegt dat hij beter een aantekening erbij kan zetten dat een ander ook weet waarover het gaat als ik de volgende keer opbel, want ik word ook 'gek' om het verhaal steeds uit te moeten leggen 😄

Bedankt iig, en mocht ik nog ergens tegenaan lopen, dan laat ik weer van mij horen.
Groet Jasper en nog een fijne dag toegewenst 😉
Reputatie 8
Badge +9
Dat het zo voelt snap ik, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken ,) Wij zijn er ook om je te helpen als het niet goed gaat, en dat is precies wat er nu nodig is.
De collega nam lekker snel al contact op dan, helaas kon hij het niet blijvend verhelpen 😞 Dat nu duidelijk is dat het een ingewikkelde kwestie is en dat het echt niet klopt is wel een goed bericht, dan kunnen we het makkelijk doorzetten en laten corrigeren. Dat kan dan zowel via ons als de telefonische ingang, net wat jouw voorkeur heeft. Hij heeft dit ook in het dossier gezet, als zijn notitie wordt geopend is het voor iedereen duidelijk.

Graag gedaan, en als we iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer