Hogere factuur

• 25 september 2019
  • 17 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zou graag willen weten waarom mijn factuur opeens zo hoog is.
Op de factuur zie ik iets staan wat ik niet herken payinfo a 7,99.
Normaal ben ik 24.87 nu opeens 32.86

Ik zou totaal niet weten wat en waar dit vandaan komt.
Ik vermeid altijd dingen die betaalt moeten worden.

Zou dus graag willen weten waar dit vandaan komt.

17 reacties

Je kan op de website kijken https://www.payinfo.nl/ staat je nummer daar aangemeld?
Er zijn geen betalingen die via de Telfort factuur gaan?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @john1981, ik heb even meegekeken waar de extra kosten vandaan komen. Ik kan mij voorstellen dat je dat graag wilt weten. De kosten komen van 4 sms'jes die gestuurd zijn een premium sms nummer.. Dit zie je ook op de factuur terug welk je ook verwijst naar payinfo zoals Galdor68 ook al heeft gedaan. Komen de sms'jes je bekend voor?
Reputatie 1
Hoi Bart,

Deze komen me niet bekent voor.
Ben wel er achter gekomen van wie ze zouden zijn een of ander kadasterdata.
Heb ze al een mail gestuurd.

Ik houd je op de hoogte van wat zei gaan zeggen.
Reputatie 8
Badge +12
Aha, dat is vreemd. Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Want wat ik kan zien is dat het vanaf jouw simkaart is verstuurd. Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Ik heb contact gehad, zei beweren dat ik hun heb gesms'd.
Terwijl ik ze helemaal niet kan.
Ze willen niets uitzoeken en zeggen gewoon komt van jou dus pech.

Maar is ik dat bedrijf google zie ik veel klachten over dat bedrijf.

Maar de 8 euro ben ik gewoon kwijt.

Bart bedankt voor je antwoord.
Reputatie 8
Badge +17
@john1981 Heb je misschien de verkoopprijs van een huis opgevraagd via SMS?

Of de WOZ waarde?

Je kan ook nog in je SMS historie kijken of je de SMS'jes kan vinden...
Reputatie 8
Badge +12
Dat is eigenlijk ook wat ik zie. Ik kan er niet meer van maken helaas hoe graag ik dat ook wil.
Reputatie 1
@Kees-Jan @Bart - Telfort Nee dat heb ik nooit anders zou ik dat wel weten. En in de geschiedenis van mijn telefoon heb ik ook gekeken maar kan daar ook niks vinden van hun.

Vindt het heel raar.
Maar snap ook dat jullie er niet veel mee kunnen aangezien het wel gelinkt is met mijn nummer/simkaart.

Moet me er maar bij neer leggen dat ik 8 euro gewoon kwijt ben aan iets dat ik niet ken.
Reputatie 8
Badge +12
Ja helaas. 😞 Hou het wel even in de gaten. Als het vaker voorkomt dan hoor ik dat graag.
Reputatie 1
Na vele mails naar kadasterdata gestuurd te hebben met de uitleg van mij. Blijven ze gewoon volhouden dat het niet aan hun ligt. Maar nu zelfs zeggen ze dat ik het dan bij de provider moet neer leggen.

Snap er niks meer van.
Kan je niet vragen welke data naar welk adres gestuurd is?
Ze zullen toch aan moeten kunnen tonen dat er een dienst is geleverd voor die €8,-
Klinkt bijna als sms scam. Het is heel goed mogelijk dat kadaster data zelf er niks mee te maken heeft.
Reputatie 1
Zij sturen mij als bewijs 2 jpg foto's wat iedereen zelf kan maken.
En zeggen gewoon dit is het bewijs. Dus een fijne dag verder.

Dat is dus alles wat ze zeggen.

@Galdor68 hoe kom ik er achter of het sms scam is?
Reputatie 8
Badge +17
Aha, dat is vreemd. Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Want wat ik kan zien is dat het vanaf jouw simkaart is verstuurd. Ik hoor het graag.
Dus het is geen SMS scam.

Maar ook hier zal het wel een "welles/nietes" spelletje worden...
Reputatie 1
Dag @Kees-Jan Dan reageer je toch niet. Ik was hier heel gewoon een vraag en antwoord met @Bart - Telfort bezig, Ik ga geen woorden aan je besteden na dit bericht. Dus zou je dan ook niet meer op mijn topic's willen reageren. Tenzij je weer begint van leugenaar dit enz.
Als de informatie van de eigen sim is opgevraagd is het geen scam, dat is het als het ongevraagd is. Als ik de reactie van Bart goed lees is er zelf info gevraagd waarom dat niet in je geschiedenis staat is vreemd.
Reputatie 1
@Galdor68 klopt. daar ben ik het meest verbaast over. Hoe dit kan. Want zelf weet ik 100% zeker dat ik hun nooit een sms gestuurd heb.

Reageer