beantwoord

Hoe werkt een simswap?

• 2 februari 2014
  • 4 reacties
  • 1825 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement opgezegd en van mijn nieuwe provider een telfort kaartje gekregen wat ik in mijn nieuwe telefoon (iPhone) kan stoppen, zodat ik -zolang het contract nog bij Telfort loopt- wel alvast gebruik kan maken van mijn nieuwe iPhone.

Begeleidend briefje schrijft voor dat ik een simswap moet aanvragen.

a. Hoe werkt dit? Moet ik kaartje in de nieuwe telefoon stoppen en daarmee bellen of met de oude telefoon en oude kaartje?
b. Zijn hier kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Laila 3 februari 2014, 13:24

@Eeetje,

Welkom op het forum! Je kunt de simkaart activeren via de klantenservice. Laat je ons weten of het is gelukt?

Laïla
Bekijk reactie

4 reacties

Badge +1
Hoi Eeetje,

welkom op het forum.

Normaal is het zo dat als je een vervangende simkaart voor je Telfort abonnement ontvang je deze via de klantenservice kunt laten activeren.
Aan het activeren zijn normaal geen extra kosten verbonden, soms wel aan het bestellen van de nieuwe simkaart.

Na de activatie kun je met de nieuwe simkaart in je nieuwe toestel bellen etc (aangenomen dat deze nieuwe simkaart in je nieuwe toestel past).

Wat ik een beetje vaag vind is dat je aangeeft dat je van je nieuwe provider een nieuwe telfort simkaart hebt gehad.
Bij mijn weten stuurt alleen Telfort nieuwe Telfort simkaarten naar klanten, dus zou je kunnen aangeven wat je oude en wat je nieuwe provider zijn?
Dank je Pruygje,

Mijn werkgever heeft via gsmweb een nieuw contract afgesloten bij T-mobile voor alle werknemers. Nu krijgen we dus via gsmweb een nieuw simkaartje (T-mobile) voor straks als we daadwerkelijk over gaan en heb nu bij de bijgeleverde iPhone een nanosimkaartje van Telfort gekregen voor een simswap.

Gegoochel met namen, maar nu hebben alle beestjes een naam en is het hopelijk duidelijk wat ik bedoel 🙂.

Alvast bedankt voor het reageren.
Reputatie 8
Badge +15
Dan kun je de simkaart via de klantenservice activeren mits het contract op jou naam staat. Mocht het een zakelijk abonnement zijn dan kan de contactpersoon de simswap doen.

Nog een vraagje: Betreft het zakelijk of particulier bij Telfort?
Als het particulier is bij Telfort doe dan eerst de simswap en vervolgens pas nummerbehoud aanvragen. Anders wordt het waarschijnlijk afgewezen op simkaartnummer.
Badge
@Eeetje,

Welkom op het forum! Je kunt de simkaart activeren via de klantenservice. Laat je ons weten of het is gelukt?

Laïla

Reageer