beantwoord

Hoe los ik dit op ?

• 16 juli 2012
  • 5 reacties
  • 2646 keer bekeken

Sinds enige dagen heb ik problemen met Mobiel bankieren (Rabo en ABN-AMRO). ABN-AMRO kan voortkomen uit de problemen die er recentelijk geweest zijn maar bij Rabo blijkt het een bestaand probleem te zijn. Op de site van Rabo staat het volgende:

"Communicatieproblemen in combinatie met Android 4.0 (ICS)-releaseAls u gebruikmaakt van Android 4.0 (de ICS-release) in combinatie met de Rabo Bankieren App, kan het voorkomen dat u problemen heeft met de app. De problemen doen zich alleen voor als u gebruikmaakt van het mobiele netwerk. Het probleem doet zich niet voor via WiFi. Mogelijk biedt uw telecomprovider een update van Android 4.0, waarin dit probleem wordt opgelost."

Het vreemde is dat het probleem zich wel voordoet via Wifi. En of ik van de ICS-release gebruik maak heb ik echt geen idee. Mijn toestel is een Google Nexus GT 19250. Heeft iemand een idee ? De moderator wellicht ?
icon

Beste antwoord door Noudje 16 juli 2012, 15:10

De android versie waar het toestel op werkt is 4.1.1.. Er zijn geen systeemupdates beschikbaar op dit moment. Kan het inderdaad zo zijn dat sinds de laatste update (waarna ook het opstartscherm gewijzigd is) een aantal apps niet meer functioneert ? Ik kon ook al via wifi de app van booking.com niet verder downloaden dan tot 73 % - later heb ik dat wel kunnen doen via de teleffonisch internet.
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +2
Je kan op jouw toestel zien welke versie van android je hebt, bij ' Over het toestel' en dan de softwareupdate, staat ook de huidige versie en of er nog nieuwe versies beschikbaar zijn. Als het probleem zich voordoet via WiFi ligt het aan de combinatie van jouw toestel met de app van de Rabo. Dan is de enige mogelijkheid; updaten toestel of afwachten wat voor oplossing de Rabo gaat bieden (wellicht gaan zij hun app verbeteren).
De android versie waar het toestel op werkt is 4.1.1.. Er zijn geen systeemupdates beschikbaar op dit moment. Kan het inderdaad zo zijn dat sinds de laatste update (waarna ook het opstartscherm gewijzigd is) een aantal apps niet meer functioneert ? Ik kon ook al via wifi de app van booking.com niet verder downloaden dan tot 73 % - later heb ik dat wel kunnen doen via de teleffonisch internet.
Badge +2

In theorie is het mogelijk dat aanbieders van apps (zoals de Rabo, maar ook booking.com) hun app nog niet hebben bijgewerkt dusdanig dat de app goed functioneert op de nieuwste versie van Android 4.0 (of in jouw geval 4.1.1.). De Nexus loopt qua updates volgens mij altijd voor, dus het zou best kunnen dat aanbieders van apps hier soms op achterlopen, helaas...
Kan ik uit je antwoord opmaken dat ik niets anders kan doen dan maar rustig afwachten ? :mad:
Badge +2
Het klinkt stom, maar... Ja.
Android is gemaakt door Google. De Nexus is gemaakt door Google zelf, en alle updates worden daarom eerst uitgebracht op door google gemaakte toestellen (zoals de Nexus) en dan pas beschikbaar voor alle andere merken (Samsung, HTC, Sony, LG, etc.). Aanbieders van apps wachten (denk ik) vaak tot ook Samsungs e.d. de nieuwere versie voeren, voordat ze hun app testen op de nieuwste versies. Daarna gaan ze pas dingen aanpassen (denk ik). Sommigen zullen dit sneller doen dan anderen.

Enige oplossing voor in de toekomst; niet meteen als er een update is updaten naar die nieuwste versie, of accepteren dat dan niet alle apps volledig zullen functioneren.

Je hebt een top toestel, en in principe is het positief dat je als eerste de nieuwste versie zult hebben, maar de aanbieders van apps zijn degenen die verzaken en niet sneller hun apps verbeteren voor gebruik met de nieuwste android versies. 

Je kan deze partijen natuurlijk wel mailen o.i.d., wellicht passen zij hun updatebeleid dan aan, maar meer valt er niet aan te doen idd.

Reageer