beantwoord

Het moet toch niet gekker worden.

• 3 september 2014
  • 8 reacties
  • 870 keer bekeken

Beste Telfort,
Graag zou ik van u een verhelderend antwoord willen hoe het in godsnaam mogelijk dat wij het abonnement niet kunnen opzeggen.
Het blijkt dat het nummer bij een andere provider is gevraagd te behouden. Daardoor kunnen wij niet opzeggen. er bestaat zoiets als verificatie, we geven niet voor niets een ander nummer op en email om het te controleren. Het komt door ons minderjarige dochter die naar haar vader is verhuist, die heeft klaarblijkelijk een nieuw abonnement aangevraagd met nummer behoud, maar wij zijn daar niet in ingelicht. Daarom de eis dat de aanvraag van de andere provider word geannuleerd zodat wij het abonnement op kunnen zeggen incl. nummer.
Jullie verwijzen ons door naar de andere provider maar ons contract loopt bij jullie en nergens anders, en dus zijn jullie verantwoordelijk in mijn ogen.
Ik heb dit op Facebook gezet omdat jullie telefonisten ons dus vertellen zelf op te lossen. Het nummer heb ik nog kunnen blokkeren maar dit is echt van de gekke. Los het probleem op zoals het hoort ik ben tenslotte nog steeds klant.
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 4 september 2014, 08:04

Ik snap het probleem überhaupt niet. Jij wilt het abonnement opzeggen. Door de aanvraag van nummerbehoud gebeurt dat ook, echter blijft je dochter wel haar vertrouwde oude nummer houden en gaat haar vader daar vervolgens voor betalen. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Mochten er in jouw privé sfeer redenen zijn om daar anders over te denken; prima. Handel dat dan lekker in je privé sfeer ipv iemand anders daar verantwoordelijk voor proberen te maken... Succes!
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Als er een goedgekeurde aanvraag nummerbehoud is dan kan het abonnement niet opgezegd worden omdat er dus al een opzegging is. De huidige provider kan de aanvraag niet annuleren. Dit dient gedaan te worden door de nieuwe provider. De nieuwe provider is het aanspreekpunt omdat die de aanvraag namens de klant heeft ingediend.

Gaat het om een particulier abonnement dan wordt nummerbehoud getoetst op het 06-nummer en simkaartnummer. Is dit correct dan zal de provider het nummerbehoud goedkeuren.

Het is niet Telfort of de nieuwe provider die je moet aanspreken maar je eigen dochter. Die is hier verantwoordelijk voor.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort is wettelijk verplicht om mee te werken aan nummerbehoud door een andere provider.

Je kunt het beste bij de nieuwe provider klagen dat er nummerbehoud is aangevraagd zonder jouw toestemming als gebruiker van dat nummer.
Dus ik kan gewoon een nummerbehoud aanvragen van bijvoorbeeld de telefoon van mijn broer die ik een dagje leen.
Ik snap dat mijn dochter verantwoordelijk is maar ook die liggen wel eens dwars in het leven.
Ik heb een email en mijn eigen nummer achter.gelaten voor controle. Maar die zijn dus waardeloos.

Het abonnement staat op mijn naam en ik betaal de facturen. Maar dat is allemaal waardeloos als je de telefoon niet hebt.
Degene met de telefoon kan dus in principe alles..
Reputatie 8
Badge +15
Het contract staat op jouw naam en jij bent dan de hoofdverantwoordelijke.
Sluit je het contract af voor iemand anders dan blijf je de verantwoordelijke. Alles wat de gebruik(st)er doet met het abonnement valt onder jouw verantwoordelijkheid.
Ook als je broer de simkaart enkele dagen uitleen dan blijft hij de verantwoordelijke partij en zal dit moeten oplossen met de persoon die de simkaart heeft.

Een simkaartnummer is een persoonlijk gegeven wat hoort bij een prepaid of abonnement. Dit nummer is alleen bekend bij de persoon waar het contract op staat of de gebruik(st)er. Dit is ook de controle die gebruikt wordt met nummerbehoud. Nummerbehoud kijkt dus alleen naar deze gegevens en einddatum van het contract. 06-nr, simkaartnr en einddatum zijn vrijwel alleen bekend bij de betreffende personen. Dat hierdoor foutief nummerbehoud word aangevraagd is nihil.

Als jij vindt dat de aanvraag onrechtmatig is dan zal je dit moeten voorleggen aan de provider die het heeft aangevraagd. Zij zijn de verantwoordelijke en zij kunnen stappen ondernemen om het nummerbehoud te annuleren.
Echter hebben we dan ook weer te maken met de wet op privacy. Dit betekent dat medewerkers van bedrijven niet zonder controle zomaar iets mogen doen of inhoudelijk reactie kunnen geven. Klacht doorzetten uiteraard wel.
Badge +2
Ik snap het probleem überhaupt niet. Jij wilt het abonnement opzeggen. Door de aanvraag van nummerbehoud gebeurt dat ook, echter blijft je dochter wel haar vertrouwde oude nummer houden en gaat haar vader daar vervolgens voor betalen. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Mochten er in jouw privé sfeer redenen zijn om daar anders over te denken; prima. Handel dat dan lekker in je privé sfeer ipv iemand anders daar verantwoordelijk voor proberen te maken... Succes!
Ik wil graag iedereen bedanken voor jullie reacties ik ben een hoop wijzer geworden. Het is idd mijn privé sfeer waar het om gaat en dus niet jullie probleem. Het enigste duidelijke antwoord heb ik van Matthijs gekregen en ook dat hadden ze me toch kunnen vertellen bij de klantenservice dan hadden er geen frustraties geweest. Ik kan er niet tegen als ze zeggen dat we het zelf op moeten lossen zonder een duidelijk hoe of wat.

Nogmaals bedankt, No hard feelings i hope.
Badge +2
Ik wil graag iedereen bedanken voor jullie reacties ik ben een hoop wijzer geworden. Het is idd mijn privé sfeer waar het om gaat en dus niet jullie probleem. Het enigste duidelijke antwoord heb ik van Matthijs gekregen en ook dat hadden ze me toch kunnen vertellen bij de klantenservice dan hadden er geen frustraties geweest. Ik kan er niet tegen als ze zeggen dat we het zelf op moeten lossen zonder een duidelijk hoe of wat.

Nogmaals bedankt, No hard feelings i hope.

Zeker 'no hard feelings'. Het forum is er voor vragen zoals dit, oa voor wanneer de klantenservice (om welke reden dan ook, hoewel het jammer is..) de klant niet de gewenste duidelijkheid verschaft.

Ik ben blij dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen geven 🙂
Badge
@ApZe,

Welkom op het forum! Mijn oprechte excuses dat de klantenservice jou geen duidelijkheid heeft kunnen verschaffen. Met de aanvraag voor nummerbehoud, is het abonnement ook gelijk opgezegd. Op het moment dat het telefoonnummer wordt overgezet, wordt het abonnement bij Telfort beëindigd.

Laïla

Reageer