beantwoord

Helpdesk KPN kan mijn Telfort abonnement niet inzien

  • 14 februari 2020
  • 16 reacties
  • 384 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil graag Online Aankopen uitzetten voor mijn Telfort mobiele abonnement. Nu heb ik twee keer de helpdesk van Telfort gebeld, en direct doorgebonden met de helpdesk van KPN. Daar kunnen ze mijn mobiele nummer niet vinden en zeggen dat ik maar Telfort moet bellen… Maar hoe?

GG

 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 februari 2020, 13:15

Hoi @MrGG, hier ben ik weer. De overgang van jouw nummer naar KPN was niet door de order van de 25e die we zagen. De overzetting zelf was vastgelopen, dit is iets wat handmatig rechtgezet zal worden. In de komende weken zal je hiervoor gebeld worden, zodat er samen met jou gekeken kan worden hoe dit alsnog gedaan zal worden.

Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @MrGG , heb je bij KPN al een KPN-ID aangemaakt en daar je mobiele nummer aan gekoppeld?

dan zou je e.e.a. in MijnKPN moeten kunnen regelen en anders toch echt even met de KPN-helpdesk bellen.

Telfort gaat daar nu niet meer over.

Succes.

 

Reputatie 1

Hoi JanD,

Heb nu een KPN ID aangemaakt maar als ik mijn mobiele (Telfort) 06- nummer will koppelen krijg ik deze melding;

 

Heb je het contract opgezegd of ben je met een overstap bezig? Kan je nog via Mijn Telfort bij je gegevens voor Mobiel? En een andere mogelijkheid gaat het om een telefoon met abonnement via de werkgever of anderzins een zakelijk nummer?

Het wordt volgens de melding niet herkend als consumenten product, dan zal je of de zakelijke afdeling van Telfort of die van KPN moeten benaderen.

Reputatie 1

Nee, geen opzegging, geen overstap.

Ja ik kan nog bij mijn gegevens op Mijn Telfort.

Het is geen zakelijke nummer.

 

Wat te doen?

 

Lijkt mij duidelijk, jouw nummer is om welke vreemde reden niet naar KPN gemigreerd, kortom er moet uitgezocht worden waarom niet.

De Telfort Webcare medewerkers moeten je helpen met je verzoek, en uitzoeken waarom je niet gemigreerd bent.

Reputatie 1

Galdor68, bedankt voor je reactie.

Hoe kom ik in contact met de Webcare medewerkers?

G

 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @MrGG , ik las laatst ergens op het forum dat je bij Telfort je mobiele nummer moet loskoppelen en dan kun je je mobiele nummer koppelen in MijnKPN.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op 0900 9596 of via Twitter of via Facebook of via dit forum, het laatste duurt het langst.

 

Dat zou kunnen werken hoe vreemd dit ook klinkt.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MrGG, welkom op het Telfort forum! Alle Telfort mobiel abonnementen zijn inderdaad naar KPN overgezet, met enkele uitzonderingen zoals opzeggingen of overstappen. Beide is bij niet van toepassing lees ik, dus dan zou het overgezet moeten zijn. Als KPN jouw abonnement niet kan vinden klinkt het alsof jouw nummer toch nog bij ons staat. Op je forumprofiel zie ik al een 06-nummer staan, zou je daar de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN daar aan kunnen toevoegen? Daarmee kan ik kijken wat of er aan onze kant nog iets te zien is. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Dag Jasper,

ik heb de data toegevoegd aan de ‘Extra Informatie’ box. Hoop dat je daar iets mee kan.

GG

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor de gegevens @MrGG, jouw nummer staat inderdaad nog bij ons. Het lijkt erop dat er op 25 januari 400 belminuten zijn toegevoegd, en ik vermoed dat die toevoeging de overgang naar KPN in de weg zat. Je zult alsnog overgaan naar KPN, aangezien de naam Telfort ophoudt te bestaan, maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet. Ik heb dit nagevraagd bij een specialist en kom er bij je op terug zodra er meer duidelijk is.

Tot die tijd zal je jouw mobiele abonnement nog kunnen vinden in de Mijn Telfort, zoals je gewend was.

Reputatie 1

Dag Jasper,

Dat is prima, ik zie mijn abonnement nog in Mijn Telfort. Maar nu wil ik Online Aankopen uitzetten en de KPN helpdesk kan me niet helpen daarmee, en de Telfort helpdesk bestaat (kennelijk) niet meer, zie mijn oorspronkelijke post bovenaan.

Als jullie dat z.s.m. uit kunnen zetten en dan later overzetten naar KPN dan ben ik blij. Ik betaal nu extra elke maand voor app aankopen die ik niet zelf kan terugdraaien en dat wil ik voorkomen. Nu wordt YouTube Premium elke maand geïncasseerd en daar wil ik vanaf.

Kunnen jullie dat voor mij doen?

Gr,

GG

Reputatie 8
Badge +11

De Telfort helpdesk bestaat nog wel, maar voor mobiel wordt er blijkbaar automatisch naar KPN doorgeschakeld omdat vrijwel iedereen overgezet is.

Ik kan me voorstellen dat je van zo'n maandelijks terugkerend bedrag af wilt, als het goed is kan je het voor die specifieke app ook uitzetten via de Play Store. Ik heb de Play Store aankopen nu ook vanaf hier geblokkeerd, zodat het in ieder geval niet meer op jouw factuur zal komen te staan.

Reputatie 1

Super! Heel erg bedankt

GG

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan! :slight_smile:  En ik hou je nog op de hoogte over de overgang naar KPN.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MrGG, hier ben ik weer. De overgang van jouw nummer naar KPN was niet door de order van de 25e die we zagen. De overzetting zelf was vastgelopen, dit is iets wat handmatig rechtgezet zal worden. In de komende weken zal je hiervoor gebeld worden, zodat er samen met jou gekeken kan worden hoe dit alsnog gedaan zal worden.

Reageer