beantwoord

Help!

• 23 september 2013
  • 1 reactie
  • 87 keer bekeken

Ik heb nu een paar maanden een toestel van Telfort geleased, de Xperia Z. Nu is mijn toestel kuren gaan vertonen en viel hij plotseling steeds uit.
Na mijn toestel te reparatie aangeboden te hebben bij smartcare krijg ik te horen dat deze technisch afgekeurd is en krijg ik de keuze om mijn kapotte toestel terug te nemen of om een goedkope vervanging te accepteren(Alcatel).

Nu is de schade aan mijn toestel duidelijk hardware schade omdat ik met software van sony mijn besturingssysteem zelfs heb vervangen en dezelfde fout bleef terugkomen. Ook heb ik geen waterschade of valschade aan mijn toestel. Ik heb  foto's thuisliggen van een half uur voordat ik het toestel aan de reparateur meegegeven heb waarop te zien is dat ik duidelijk geen schade aan de buitenkant heb van het toestel en waarop alle vocht-indicators onder de klepjes nog hagelwit zijn.

Op de website vermelden jullie het volgende over de basis toestelservice: "In geval van gebreken, die niet aan jou toe te rekenen zijn, repareert of vervangt Telfort het toestel gratis.". Nu krijg ik echter de keus, omdat het toestel niet meer te repareren is, om een zeer goedkoop leentoestel aan te nemen. Dit lijkt me geen redelijke vervanging. Moet ik nu de komende anderhalf jaar dan wel de dure leasekosten blijven betalen voor zo'n goedkoop toestelletje?

Toen ik de medewerker van Telfort hierover sprak werd mij verteld dat ik gewoon pech heb en dat het logisch is dat ik geen gelijkwaardig toestel krijg als het stuk gegaan is en dat garantie niet betekent dat ik zou kunnen rekenen op een gelijkwaardig toestel. Toen ik vroeg of ik iemand anders mocht spreken werd mij verteld dat die hetzelfde zou zeggen en dat het gewoon kiezen of delen was en dat het geen zin heeft om hierover in discussie te gaan bij de klantenservice.

Ik voel mij een beetje in het nauw gedreven omdat ik binnen twee dagen moet beslissen of anders de leentelefoon moet betalen. Dit terwijl geen van de keuzes naar mijn mening redelijk is en/of mij tevreden stelt. Ook vind ik het niet netjes omdat op deze manier mij niet genoeg tijd gegund wordt om op normale wijze in contact te treden of bezwaar te maken. Immers, zogauw ik een keus gemaakt heb heb ik het voorstel van smartcare geaccepteerd.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik voel me behoorlijk te grazen genomen omdat ik toch de komende anderhalf jaar flinke leasekosten zou moeten gaan betalen voor een toestel dat, naar mijn mening, niet door schade die aan mij is toe te rekenen kapot is gegaan.

met vriendelijke groet,

Pim Botterweg
icon

Beste antwoord door Denise 23 september 2013, 13:38

@pfbtw,

Het is niet nodig om meerdere topics te openen met hetzelfde bericht. Ik heb gereageerd in dit topic:
https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/alcatal-vervangend-toestel-nadat-mijn-toestel-door-smartcare-technisch-afgekeurd-36910/

Dit topic wordt gesloten.

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +1
@pfbtw,

Het is niet nodig om meerdere topics te openen met hetzelfde bericht. Ik heb gereageerd in dit topic:
https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/alcatal-vervangend-toestel-nadat-mijn-toestel-door-smartcare-technisch-afgekeurd-36910/

Dit topic wordt gesloten.

Denise