beantwoord

Heb je ook een opzegtermijn bij afkopen van je abonnement?

• 30 juli 2013
  • 44 reacties
  • 6829 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 1
Inderdaad een klantenservice van niks. Dit is al reden genoeg om weg te gaan. Dat het zo lang, zo omslachtig te werk moet gaan is echt mega slecht. En dan ook geen terugkoppeling van de status.

Wederom zelf achterheen gebeld vandaag. Nou zou het 10 werkdagen duren, voordat het afkoopvoorstel verwerkt is. Ipv de 5 werkdagen die mij door dezelfde klantenservice aan de telefoon werden medegedeeld afgelopen zaterdag. Ze konden wel zien dat mijn brief vorige week maandag was aangekomen. Nu ligt het bij de back-office. Waarom moet iets zo lang duren, terwijl het ook binnen twee dagen geregeld kan zijn?

Gevraagd of ze er spoed achter willen zetten aangezien ik zondag met vakantie ga en het dan uiterlijk zaterdag kan regelen met mijn nieuwe provider. Nu wordt ik binnen 48 uur teruggebeld. (uiterlijk donderdag 16.30). Hopelijk is het dan wel verwerkt, zodat ik het kan regelen met mijn nieuwe provider. En krijg ik niet hetzelfde als jou Maaike, dat het eerste aanvraag niet goed is gegaan.

Mij zien ze in iedergeval nooit meer teurg bij Telfort. = Helfort
Ik snap niet dat ze jou t ene vertellen en mij t andere... jij moet wachten tot ze jou bellen en ik kon een nieuw abo afsluiten en dan zou t goed komen want t afkoop voorstel was verwerkt en goedgekeurd! Hele slechte info verstrekking en veelste lange verwerkingstijden reactie tijd nemen.. geen service!
Reputatie 1
Inderdaad totaal geen service. Snap het ook niet dat ze klanten met hezelfde probleem heel verschillende antwoorden geven. Telfort noem ik nu Helfort. Een ballentent is het. Ben blij dat ik (bijna) weg ben bij Telfort. Kom nooit meer terug.
Reputatie 3
Badge +1
@Maayke76 & bjorn87,

Zoals ik al eerder heb aangegeven is het goed te begrijpen dat jullie dit graag snel willen regelen.
Echter hebben wij intern te maken met een verwerkingstijd.

Ik zal voor jullie beiden kijken wat op dit moment de status is.

Denise
@Denise, het is fijn dat je wilt kijken naar de status van mijn (onze) aanvragen... maar ik heb 08-08-13 gebeld met de klantenservice en die hebben mij verteld dat alles geregeld was en dat ik een nieuw abo kon afsluiten en dat met de aanvraag tot nummerbehoud via mijn nieuwe provider alles rond zou zijn. Omdat ze bij telfort mijn getekende voorstel tot afkoping hebben ontvangen en verwerkt hebben. Ook als ik inlog bij mijn telfort mobiel staan er 2 zinnetjes extra bij mijn kopje: aanvragen en wijzigingen, namelijk:

12-08-2013  Nummerbehoud (uitporteren)  310130812099524436  06********  Closed  

08-08-2013  Adjustment aanvragen  310130808096159189  06********  Afgerond

Dus dit lijkt er toch echt op dat het geregeld is...

Het zou in elk geval heel fijn zijn als je het toch even wilt nakijken wat en waar het nu prodies fout gaat zodat het NU echt snel rond kan zijn!!!
Hoop snel van je te horen.

Alvast bedankt!
Reputatie 1
Gisteravond werd ik gebeld door de escalatiedienst van de backoffice. Ze hadden mijn afkoopvoorstel niet ontvangen. Ik zou een nieuw afkoopvoorstel moeten onderteken, welke zij mij per mail zouden versturen; waarna ze het vandaag (donderdag) zouden verwerken. Gisteravond meteen effe op mijn werk opnieuw ingevuld en ondertekent, vervolgens teruggemaild naar de escalatiedienst. Afgesproken dat zij mij dan nog even telefonisch zouden benaderen als het rond was van de kant van Telfort.

Zojuist een sms’je gehad dat het afkoopbedrag op de volgende factuur wordt berekend. 10 minuten later teruggebeld door dezelfde medewerker die mij gisteravond heeft gebeld. Zij vertelde mij dat het van de kant van Telfort in orde was en dat het afkoopbedrag bij mij in rekening is gebracht. Dat is fijn nieuws zo vlak voor mijn vakantie. Dan kan ik vanavond naar Nijmegen om mij aan te melden bij mijn nieuwe provider. Toch nog goede en snelle service gehad. Zo lang je er maar zelf achterheen gaat en netjes blijft.

Vind het alleen vreemd dat mijn eerste brief van het afkoopvoorstel niet is ontvangen. Al helemaal omdat ik de post niet terug heb ontvangen. Ik schrijf namelijk op alle post die ik verstuur op de achterkant van de envelop mijn postcode en huisnummer. Ingeval de post niet aankomt, dan kan hij terug worden gestuurd naar de afzender.
Wat een verhaal... hoop voor jou dat t nu echt rond is!
Mijn nummerbehoud is door mijn nieuwe provider opnieuw aangevraagd gisteren en dat was te zien bij mijn"mijn telfort"... Denk dat ik me zo maar weer ga wagen aan een telefoontje met de klantenservice van telfort want de aanvraag is gisterenochtend gedaan en weet night steeds niets terwijl de dag van overstap vandaag zou zijn!
Wel heel vreemd dat ze jou getekende afkoopvoorstel niet hebben ontvangen. ik heb hiervan een mailtje gekregen dat die van.mij ontvangen us en ook na telefonische controle bleek die van.mij ontvangen en verwerkt te zijn...
Dus... ben benieuwd!!!
Laat je night Ff weten if t ook echt gelukt us met de overstap???
Heb net weer met telfort gebeld en er is me nu verzekerd dat mijn nummer vrij komt op 21 aug. Beetje laat naar mijn idee maar ja... nu hopen dat t echt goed gaat!

Wel jammer dat je er zelf zo hard achter aan moet zitten om wat gedaan te krijgen...

Wel netjes dat je je gemaakte telefoonkosten naar de klantenservice terug kunt krijgen... en daar direct een sms van krijgt... maar kreeg ook een sms met de afkoopsom van mijn abo en die is niet het bedrag van t afkoopvoorstel - t beetje van de afgelopen dagen - de 2x toegezegde 5 euro voor al t bellen naar de klantenservice... dus ben benieuwd naar de echte eind nota... en ook kreeg ik 3 dagen geleden al de rekening van de aankomende maand... dus volgens mij klopt t bedrag van de eindnota niet...
Reputatie 1
Zojuist terug uit Nijmegen. Heb me aangemeld bij mijn nieuwe provider (Hi). Zij zouden zorg dragen dat het nummer wordt overgezet van Telfot naar Hi. Ze garandeerde daar dat ik mijn nummer kan behouden :d. Zou ongeveer een week duren voor de teleportering; tot die tijd moet ik mijn Telfort simkaartje nog gebruiken. Heb me nieuwe simkaart ookal gekregen, dus kan ik meenemen op vakantie. Zou gauw het simkaartje van Telfort uit de lucht is kan ik die van Hi er in doen en ben ik voorgoed weg bij Telfort. Is alleen nog niet verwerkt bij Mijn Telfort.
Bij mijn telfort is t ook nog steeds niet aangepast en er wordt hier ook niet meer gereageerd... en mijn andere topic ook niet...
Badge +2
@Maayke76,

Er wordt zo spoedig mogelijk contact met jou gelegd.

Daphne
Dat zou fijn zijn...
Badge
Je kan het contract altijd ontbinden als er een wanprestatie word gepleegd. Kijk maar eens voor je rechten op Consuwijzer. Overigens zal KPN en haar dochters je gaan dreigen, maar als je sterk in je schoenen staat,  zul je zien dat ze na veel incasso's niets meer doen. Soms wordt het rechter, maar die maakt meestal gehakt van dit soort. 

Succes!
Bedankt Biomus...
Ik wordt er in elk geval echt moedeloos en erg verdrietig van! Hoop dat dit geval snel opgelost is en dat het niet zover hoeft te komen als wat jij schrijft!
Ik ben in elk geval nog steeds NIET door telfort benaderd zoals Daphne om half 10 schreef... dus we wachten nog maar weer!
Krijg net een mail van mijn nieuwe provider dat mijn nummer 30 aug wordt overgezet... niet conform de afspraak die ik gisteren met telfort heb gemaak. Die verzekerde mij dat t 21 aug zou worden...
En ook nog steeds is er geen contact met mij opgenomen... maar dit mag ik niet schrijven, ik moet geduld hebben... maar dat wordt door telfort wel heel erg op de proef gesteld...
Hoop dat dit nog aan te passen valt, de datum van de portering... en ik ben erg benieuwd naar mijn uiteindelijke afkoopbedrag.
Badge +2
@Maayke76,

Graag licht ik de situatie toe omtrent Nummerbehoud. Om technische redenen moet men bij een 'uitport van een 06-nummer' rekening houden met een standaard wachttijd van 5 dagen. Ook al zouden wij jouw nummer op dit moment per 21 augustus vrijgeven, kunnen we dat niet realiseren.

Je hebt in ieder geval duidelijkheid, je weet nu wanneer het nummer wordt overgenomen. In de loop van volgende week wordt alsnog contact met jou gelegd.

Daphne
@daphne, bedankt voor je uitleg... maar snap dan alleen niet waarom de medewerkster gisteren mij telefonisch heeft gegarandeerd dat mijn nummer de 21e overgezet gaat/kan worden.
Ik ben net ook gebeld met de mededeling dat ik maandag gebeld word omtrent dit alles...
Ben vrijdag gebeld... niet om iver t probleem en mijn afkoopvorstel te praten maar alleen mede te delen dat er aan gewerkt wordt en dat ik maandag (VANDAAG DUS!!!) Gebeld zou worden... niet dus! Echt om gek van te worden... mooie praatjes, mooie afspraken... maar nakomen ho maar!
Ben nu gebeld en alles lijkt nu (eindelijk!) Te zijn opgelost. Heb nu ook alles bevestigd staan in een mail van telfort en de afspraak dat ik 3 september gebeld wordt of alles nu ook echt goed is gegaan.Daar ga ik dus nu ECHT vanuit.Ik zal dit bericht bij al mijn topics plaatsen zodat ze afgesloten kunnen worden en hopelijk voor andere een wijze les zal zijn dat t afkopen niet zo snel gaat als dat (toe)gezegd wordt.