beantwoord

Heb je ook een opzegtermijn bij afkopen van je abonnement?

• 30 juli 2013
  • 44 reacties
  • 6830 keer bekeken

heb je ook een opzegtermijn bij t afkopen van je abonnement of kan dat per direct/1 week of specifieke datum?

heb gister telefonisch aanvraag gedaan naar t afkopen van mijn contract met nummerbehoud, maar weet dus niet hoe en hoesnel dit gerealiseerd kan worden...iemand enig idee??? mijn abo zou lopen tot 24-12-13 maar wil uiterlijk per 1 sept mijn nummer hebben bij een andere provider.
icon

Beste antwoord door Denise 31 juli 2013, 11:54

@Maayke76,

Op het moment dat je aangeeft dat je jouw contract wilt afkopen wordt er een afkoopvoorstel toegestuurd. Deze dien je te getekend retour te sturen. Na ontvangst wordt er contact met jou gelegd over de datum waarop het abonnement wordt beëindigd.
Zodra het abonnement is opgezegd kun je jouw nummer meenemen naar een andere provider. Dit kan niet eerder omdat je officieel nog gebonden bent aan een contractperiode.

Weet je zo voldoende?

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Maayke76,

Op het moment dat je aangeeft dat je jouw contract wilt afkopen wordt er een afkoopvoorstel toegestuurd. Deze dien je te getekend retour te sturen. Na ontvangst wordt er contact met jou gelegd over de datum waarop het abonnement wordt beëindigd.
Zodra het abonnement is opgezegd kun je jouw nummer meenemen naar een andere provider. Dit kan niet eerder omdat je officieel nog gebonden bent aan een contractperiode.

Weet je zo voldoende?

Denise
Bedankt voor je reactie. maar mijn nummer omzetten voor of op 1 sept moet makkelijk gehaald kunnen worden? Hoek snel zou ik het voorstel voor afkopen kunnen verwachten? heb t maandag aangevraagd.
Waarom staat mijn aanvraag tot afkoping van mijn abonnement niet in de lijst "Overzicht van mijn aanvragen" in mijn telfort Mobiel..
Ik heb maandag de afkoping (met nummerbehoud) aangevraagd, tot op heden DE brief met het afkoopvoorstel nog niet gekregen en ook op mijn telfort staat t niet in de lijst met aanvragen...
Ik wil zo snel mogelijk dat mijn afkoop geregeld is want op 1 september gaat mijn nieuwe abo (bij een andere provider) in en dan wil ik dat mijn nummer vrij is bij telfort en dus meteen op mijn nieuwe abo bruikbaar is.
Wat is jullie ervaring met afkoop van abonnement, hoesnel werd dit gerealiseerd en hoesnel kon je je nummer gebruiken bij de andere provider?

Als er Telfort medewerk(st)ers op dit forum zitten, kunnen jullie voor me nakijken of de aanvraag al verwerkt is/wordt???
Reputatie 3
Badge +1
@Maayke76,

Het is niet nodig om verschillende topics te openen over hetzelfde onderwerp. Zoals je ziet heb ik jouw nieuwe topic verplaatst naar jouw huidige topic.
Het klopt dat je dit niet in Mijn Telfort ziet staan. Alleen aanvragen als een simkaart, verlenging etc worden hier weergegeven. Als je wil kijk ik graag voor je na wat de status is en wanneer de brief verstuurd is. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise
Pb is verstuurd alvast bedankt voor de moeite
Reputatie 1
heb vandaag afkoop van mijn abonnement aangevraagt. Wanneer wordt dit verwerkt en krijg ik deze per post om te ondertekenen. Aan de telefoon zeiden ze binnen twee weken, maar ben vanaf zaterdag 18e op vakantie. Kan dit eerder geregeld worden?
@bjorn, ik weet t ook niet sorry... maar hoop voor jou dat t voor die tijd geregeld is... gelukkig heb ik iets meer speling... maar is ook kort dag (1sep)... ik heb maandag mijn afkoop met nummer behoud aangevraagd en tot op heden weet ik nog niets... geen mail, geen brief per post... 
Reputatie 1
@maayke76 Hoop het ook. Ga morgen toch maar ff langs de winkel van Telfort, of effe nog een keer bellen. Wil graag weg bij Telfort en weer terug naar mijn vertrouwde Hi, waar ik 12 jaar geen problemen heb gehad. En wil toch bereikbaar zijn op vakantie.
ik hoop dat ze bij de winkel iets voir je kunnen betekenen om er vaart achter te zetten.. laat je t even weten?

ik hoop dat denise morgen goed nieuws en wat meer info over mijn afkoop heeft!ik heb trouwens totaal geen problemen met telfirt... nooit gehad en al 10 jaar klant... maar hun bundels worden voor mij te groot en te duur... en nu heb ik een perfecte aandieding gekregen bij een anderdie precies aan mijn wensen voldoet... dus ja dan moet je een sommetje maken en kijken of afkoping uit kan... en dat denk ik wel... 
Reputatie 3
Badge +1
@Maayke76,

Bedankt voor jouw gegevens. Het afkoopvoorstel gaat vandaag op de bus. Naar verwachting ontvang je deze morgen of maandag.

@bjorn87,

Als je wilt kijk ik graag de status voor je na. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise
@Denise, bedankt voor t nakijken. mag ik je een Pb sturen als ik t maandag niet heb... dan kan je nog Ff nakijken indien nodig.
Reputatie 3
Badge +1
@Maayke76,

Uiteraard mag dat! Ik verwacht dat je deze morgen ontvangt.

Denise
Reputatie 1
@denise Heb je een privé bericht gestuurd met mijn NAW + 06 nummer. kun je even kijken wat de status is van mijn verzoek tot afkoop?
Reputatie 3
Badge +1
@bjorn87,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens.
Het afkoopvoorstel gaat maandag op de bus en ontvang je naar verwachting dinsdag of woensdag.

Denise
Reputatie 1
@Denise bedankt voor de info. Ik zal deze dan nog dezelfde avond als ik thuis kom van mijn werk even invullen en retour op de bus doen. Ik zorg er dan voor dat ik zelf ook nog een kpopie hiervan heb, voor mijn eigen administratie. Dan kan ik zaterdag naar Nijmegen om bij mijn nieuwe provider een abonnement aflsuiten met hetzelfde 06-nummer.
Ik heb vandaag netjes mijn afkoopvoorstel ontvangen.
Reputatie 1
Gisteren (zaterdag) al mjn afkoopvoorstel ontvangen. Das snel. Dat noem ik nou service. Deze zojuist ondertekent en op de bus gedaan. Zal dan morgen of dinsdag binnenkomen.

Nu afwachten op de afhandeling.
ik heb zondag mijn afkoopvoorstel gepost, had gehoopt vandaag (dinsdag) al gebeld te worden ivm het afspreken van de datum, maar das niet gebeurd. wanneer kan ik dit telefoontje verwachten??? want heb mijn nieuwe telefoon binnen en daar gaat een micro-sim in en die heb ik niet van telfort... wil dus nu niet oer 1 sept afkopen, maar zo snel mogelijk. want t kaartje van mijn nieuwe provider is wel micro.
Reputatie 1
Voor mij geldt hetzelfde. Ook ik heb zondag mijn afkoopvoorstel gepost, en had gehoopt vandaag (dinsdag) al gebeld te worden ivm het afspreken van de datum, maar das niet gebeurd. wanneer kan ik dit telefoontje verwachten???

Ik ga nl volgende week vrijdag (16 augustus) met vakantie. Wil het dan wel rond hebben en aangemeld zijn bij mijn nieuwe provider met mijn huidige nummer (nummerbehoud), zodat ik bereikbaar ben ivm verstuurde sollicitaties.
Reputatie 3
Badge +1
@Maayke76 en bjorn87,

Fijn dat jullie het afkoopvoorstel retour hebben gestuurd. Echter, kan het enkele werkdagen duren voordat hierover contact wordt gelegd. Ik begrijp dat jullie dit graag snel geregeld willen hebben maar ik kan dit proces niet voor jullie versnellen.

Denise
Dat is erg jammer denise... in elk geval bedankt voor je moeite! (Vandaag weer niet gebeld, hoop toch echt dat ze moegen bellen!)
Reputatie 1
Hoop toch dat ze morgen bellen uiterlijk vrijdag. Begrijp wel dat het even duurt voordat het verwerkt kan worden, maar morgen (donderdag) moet toch wel lukken om te bellen?

Bedankt voor je moeite.
Reputatie 1
Toch zelf maar even de klantenservice gebeld, wanneer mijn afkooopvoorstel verwerkt zou worden. Dat konden ze niet zeggen, maar uiterlijk voor dinsdag. Ze moeten mij bellen, eerder kan ik niet naar mijn nieuwe provider om het abonnement te regelen. Maximaal 5 werkdagen kan het duren voordat het  is verwerkt. Is zaterdag ook een werkdag bij Telfort? Zal vast wel niet, denk ik zo. Hoewel je de klantenservice dan wel kan bellen.

Hoop dat ze snel mogen bellen, dan kan ik bij mijn nieuwe provider snel regelen en afronden.
Reputatie 1
Vandaag weer niet gebeld. Vind het toch wel erg lang duren. Hoop toch dat ze morgen bellen. Dan kan ik donderdag nog net voor mijn vakantie naar mijn nieuwe provider. Wordt er haast wanhopig van, van al dat wachten. Wil namelijk ook optijd voor mijn vakantie (zaterdag) bij mijn nieuwe provider aangemeld zijn.

@denise zou je misschien kunnen kijken wat de status inmiddels is. Het referentienummer van jullie brief: 1308010000/DB.
Wat een gesodemieter daar bij telfort!!! Ik heb de klantenservice gebeld ook telinfo voor t verwerken van mijn afkoopsom voorstel waar ik een mail voor heb gehad dat t gerend was en dat ik gebeld zou worden. ik heb er dus maar zelf achteraan gebeld. mevrouw van de klantenservice vertelde mij dat alles klaar was en dat ik gewoon een abonnement kon afsluiten bij nieuwe provider... en dat ik de datum van overstap mocht kiezen omdat de afkooobrief getekend retour was gekomen en verwerkt. dat dus gedaan en als datum aanstaande vrijdag gekozen. nu kreeg ik vandaag een mailtje van mijn nieuwe provider met nummerbehoud afgewezen in verband met lopend contract!
alles leek dus goed te komen maar nee Telfort laat t weer afweten. mijn nieuwe provider gaat nu opnieuw nummerbehoud aanvragen... horende dat t nu wel goed gaat. wordt er in elk geval pis link van op deze manier!!!