Google Play apps betalen met je Telfort factuur

  • 2 november 2015
  • 2 reacties
  • 1245 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Laatste update: 25 mei 2018

Vanaf nu kun je apps aanschaffen zonder het gebruik van PayPal of een creditcard. Je kunt apps en andere media eenvoudig betalen via je factuur van Telfort. Maak je gebruik van een Android toestel en heb je een mobiel abonnement van Telfort? Dan kun jij hier ook gebruik van maken!

Hoe werkt het?
  1. Open de Play Store op je Android smartphone. De eerste keer heb je hier een mobiele internetverbinding van Telfort voor nodig. Om vast te stellen of je gebruik kan maken van betalen via je factuur is de eerste maal een verbinding via mobiel internet op het Telfort netwerk in Nederland nodig. Vanaf de tweede keer kun je ook een WiFi-verbinding gebruiken.
  2. Download je aankoop.
  3. Kies bij betaalmethode voor betalen via je Telfort factuur. Je ontvangt een bevestigingsmail van Google op het e-mailadres van je Google-account.
  4. Je vindt de kosten van de app op de factuur van je mobiele Telfort abonnement, onder ‘Downloads Google Play Store’. In je verbruiksspecificatie in Mijn Telfort kun je elke aankoop apart terugvinden, met naam en aankoopbedrag.
Voorwaarden
  1. Tot 50,- per aankoop en max 300,- per kalendermaand.
  2. Alleen met een mobiel abonnement van Telfort.
  3. Bij een achterstand van de betalingen is het niet mogelijk om apps te betalen via de factuur.
Aankopen beveiligen met pincode

Wil je zeker weten dat er geen onverwachte kosten gemaakt kunnen worden met jouw account? In de Play Store kun je instellen dat er om een wachtwoord of pincode wordt gevraagd bij elke aankoop. Ga hiervoor in de Play Store naar Instellingen, en kies voor ‘Verificatie vereisen voor aankopen’.

Betalen met je factuur werkt niet

Lukt betalen via de factuur niet, of zie je de optie ‘betalen via je Telfort factuur’ niet in de Google Play Store? Bekijk onderstaande oorzaken en oplossingen.
  • Je hebt je limiet bereikt. Voor betalen via je factuur geldt een maximum van 20,- per aankoop en van 150,- per kalendermaand.
  • Je hebt betalen via je factuur geblokkeerd. Bel de klantenservice om de blokkade op te heffen.
  • Je hebt een betalingsachterstand bij Telfort. Betalen via je factuur is niet mogelijk als je een betalingsachterstand hebt. Als de betalingsachterstand onlangs is opgelost, kan het 2 weken duren voordat betalen met je factuur mogelijk wordt.
  • Je bent onlangs overgestapt van prepaid naar abonnement. Als je bent overgestapt van Telfort Prepaid naar een Telfort abonnement, kan het 2 weken duren voordat betalen via de factuur mogelijk wordt.
  • Je hebt je niet correct aangemeld. Als je voor de eerste keer betaalt via je factuur, dien je verbinding te maken via je mobiele internetverbinding van Telfort. Om vast te stellen of je gebruik kan maken van betalen via je factuur is de eerste maal een verbinding via mobiel internet op het Telfort netwerk in Nederland nodig.
Betalen met je factuur blokkeren

Wil je betalen via de factuur blokkeren, zodat het niet meer mogelijk is om aankopen in de Play Store te betalen via de Telfort factuur? Laat het ons dan weten. Wij kunnen de mogelijkheid om te betalen via de factuur blokkeren of deblokkeren.

Vragen over een aankoop of betaling?
  • Heb je een vraag of klacht over de app? Stel je vraag aan de app-ontwikkelaar. Open de Google Play app, klik op de link in de aankoopbevestiging, of log met je Gmail account in op wallet.google.com.
  • Heb je een vraag over de Telfort factuur? Laat het ons hieronder weten.

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Hallo Christy,
Als de eerste aankoop via een mobiele internetverbinding van Telfort op je telefoon via je Telfort factuur betaald , kun je dan een volgende aankoop via wifi doen op je tablet die alleen een wifi verbinding heeft? Kun je deze betaling dan ook via je Telfort factuur doen?
Reputatie 8
Badge +15
Hallo Christy,
Als de eerste aankoop via een mobiele internetverbinding van Telfort op je telefoon via je Telfort factuur betaald , kun je dan een volgende aankoop via wifi doen op je tablet die alleen een wifi verbinding heeft? Kun je deze betaling dan ook via je Telfort factuur doen?

Het gaat om de eerste registratie in de Play Store. Die moet via het mobiele netwerk gebeuren zodat je herkent wordt door Play Store als Telfort klant.
Als je de volgende keer apps gaat kopen dan maak het niet uit op welk netwerk je zit. De optie om via de Telfort factuur staat er dan automatisch tussen.

Reageer