gemalto simkaarten

• 25 februari 2015
  • 5 reacties
  • 397 keer bekeken

De persberichten van KPN zijn mij niet duidelijk m.b.t. gemalto gehackte simkaarten; tevens lees ik niets op de website van Telfort. Maakt Telfort ook gebruik van simkaarten die beveiligd zijn door Gemalto. Zo ja, zijn deze simkaarten ook gehackt? Zo ja, wat is de reactie van Telfort op deze gehackte simkaarten en wat gaat Telfort hieraan doen?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als jouw SIM kaart van na 2011 is dan heb je nergens last van.
Beste Tuut-Tuut, waarom heb ik daar geen last van?
Ik zou verwachten dat Telfort nadere uitleg zou geven echter tot op heden is het angstvallig stil. Ik hoor nu dat de drie grote telecoms (KPN, Vodafone en T-Mobile) nu zeggen dat wij onze SIM kaarten niet hoeven om te ruilen. Mag ik hieruit concluderen dat het niet nodig is en waarom is dit niet nodig en hoe hard is deze garantie en staan zij ook garant voor eventuele schade? Of is het zo dat dit teveel kosten voor de drie grote telecoms moeten worden gemaakt?
Reputatie 8
Badge +15
Gemalto leverde in Nederland alleen simkaarten aan Vodafone en T-Mobile.
Reputatie 8
Badge +16
En aangezien Telfort een MVNO ( Mobile Virtual Network operator) is van KPN gebruiken zij de zelfde techniek en middelen als KPN. Terug komend op mijn uitspraak over na 2011, de hacks hebben plaats gevonden in 2010 en 2011, SIM kaarten die na die tijd zijn geproduceerd zijn veilig.

Reageer