beantwoord

Geldigheid mb's en beltegoed niet langer 3 maanden geldig

• 23 december 2019
  • 5 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1

In recente berichtgeving had ik gelezen dat iedere Telfort abonnee persoonlijk benaderd gaat worden voor de verlenging van zijn of haar mobiele abonnement, voor een minimaal gelijkwaardig abonnement bij KPN. Ik heb zelf dit aanbod nog niet gehad, terwijl ik wel mijn abonnement kan verlengen.

Via mijn Telfort krijg ik nu een aanbod, waarbij mij opvalt dat de geldigheid van het beltegoed en mb's is teruggebracht van 3 naar 2 maanden. Dit i.c.m. het vervallen van bestaande aantal mb's bij verlening vindt ik bijzonder onaantrekkelijk.

Graag hoor ik de ervaringen van anderen.

icon

Beste antwoord door Galdor68 23 december 2019, 12:26

Je neemt het ongebruikte tegoed van de voorgaande 2 maanden mee naar de derde maand, zo kan je afhankelijk van je verbruik de beschikking hebben over het totaal van 3 maanden.

Helaas @jimny die dubbele belminuten hangt nauw samen met wanneer je klant bent geworden bij Telfort. Telfort bied sinds maart 2018 enkel dubbele data zie dit topic KPN is met de introductie van Hussel met de verdubbelingen gestopt, het is zelfs zo dat KPN nog wel dubbele bel minuten en data aanbood als compleet voordeel toen Telfort als Combivoordeel hiermee was gestopt.

Het verbaasd mij dan ook dat je nog dubbele belminuten zou krijgen bij je laatste verlenging. Bij mijn abonemen uit Oktober 2017 heb ik wel dubbele data echter geen dubbele belminuten. Ik begin met 525 deel ik dat door 175 kom ik op 3 dat is dus 3 keer het aantal basis belminuten niet 6 keer dan zou ik er 1050 moeten krijgen. De data 7.2Gb gedeeld door 1,2  Gb mijn basis levert 6 op dat is nog wel dubbel.

@linss203 het bericht wat je bedoelt is geen verlenging maar de migratie naar KPN. Bevalt wat je nu hebt niks doen, wil je iets wijzigen en de Telfort voorwaarden houden zo snel mogelijk beslissen. Welke Mb's zouden wegvallen bij een verlenging?

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Volgens mij was het altijd al 2 maanden en bij Telfort worden data en belminuten verdubbeld en bij KPN krijg je dat niet, heb vorige week mijn mobiel abo bij Telfort verlengd met 2 jaar en blijf dus zolang dit abo loopt de dubbele data en belminuten houden, ook nadat ik naar KPN wordt overgeheveld op 26 januari a.s.

Je neemt het ongebruikte tegoed van de voorgaande 2 maanden mee naar de derde maand, zo kan je afhankelijk van je verbruik de beschikking hebben over het totaal van 3 maanden.

Helaas @jimny die dubbele belminuten hangt nauw samen met wanneer je klant bent geworden bij Telfort. Telfort bied sinds maart 2018 enkel dubbele data zie dit topic KPN is met de introductie van Hussel met de verdubbelingen gestopt, het is zelfs zo dat KPN nog wel dubbele bel minuten en data aanbood als compleet voordeel toen Telfort als Combivoordeel hiermee was gestopt.

Het verbaasd mij dan ook dat je nog dubbele belminuten zou krijgen bij je laatste verlenging. Bij mijn abonemen uit Oktober 2017 heb ik wel dubbele data echter geen dubbele belminuten. Ik begin met 525 deel ik dat door 175 kom ik op 3 dat is dus 3 keer het aantal basis belminuten niet 6 keer dan zou ik er 1050 moeten krijgen. De data 7.2Gb gedeeld door 1,2  Gb mijn basis levert 6 op dat is nog wel dubbel.

@linss203 het bericht wat je bedoelt is geen verlenging maar de migratie naar KPN. Bevalt wat je nu hebt niks doen, wil je iets wijzigen en de Telfort voorwaarden houden zo snel mogelijk beslissen. Welke Mb's zouden wegvallen bij een verlenging?

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @linss203, je hebt de mogelijkheid te verlengen, alleen nu wil je weten hoe dat zit. Galdor68 legt het volgens mij goed duidelijk uit. Heb je daar zo nog verdere vragen over. 

Reputatie 1

Geen vragen op dit moment, dank allen.

Reputatie 8
Badge +12

Mochten ze nog wel komen, dan hoor ik dat. Alvast een fijne jaarwisseling gewenst. 

Reageer