beantwoord

Gegevens behouden op nieuwe telefoon

• 26 oktober 2014
  • 10 reacties
  • 19905 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb mijn abonnement verlengd met toestel en heb nu Samsung s5 mini. Hierin moet een microsimkaart, in mijn oude Samsung ging een 'grote' simkaart.
Hoe kan ik de gegevens nu het beste overzetten?
Ik bedoel niet alleen contactpersonen, maar ook historie van whatsapp gesprekken.
Of is het überhaupt niet mogelijk dit mee te nemen?
icon

Beste antwoord door sammie2 26 oktober 2014, 21:24

Graag gedaan!
Wat was de oplossing als ik vragen mag?

Ik had 2 Google accounts actief staan (why??) en het was onduidelijk welke gesynchroniseerd en gebackupt was. Dat hebben we in de winkel op 1 van de 2 gedaan en daarna op de nieuwe telefoon weer gesynchroniseerd. Nog steeds staat er veel dubbel in, maar in de s5 kun je aangeven welke contactpersonen je wilt zien. Dan valt het aantal dubbelen wel mee. Zal nog een keer een grondige opschoonactie moeten doen.
Helaas kon dit dus niet met Kies, omdat voor beide telefoons een andere versie van Kies nodig was, waardoor de back-up niet volledig terug kon worden geplaatst.
Ook kon het niet met gegevens kopiëren naar sim-kaart, omdat daar alleen het eerste nummer van een contactpersoon werd opgeslagen en niet een tweede, of derde, of andere gegevens, zoals adres/geb.dat.

Nogmaals dank, het was prettig dat er iemand in mijn 'strijd' met me meedacht 😉
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi sammie2 en welkom op het forum. :)

Jawel, is mogelijk hoor. :)

Whatsapp gesprekken opslaan en overzetten:
Whatsapp > overzicht gesprekken > Menu (links van de HOME button) > Instellingen > Back-up maken van gesprekken.
Daarna Whatsapp installeren op de Galaxy S5 mini. Whatsapp zal dan met een melding komen om een geschiedenis van de gesprekken terug te zetten.

Contacten / gegevens overzetten:
Er zijn meerdere mogelijkheden:

1: Contacten op de simkaart:
Kopieer de contacten van de huidige simkaart naar het adresboek van het oude toestel. Activeer de nieuwe simkaart maar laat deze in de originele grootte. Plaats de simkaart in de oude toestel en kopieer de contacten naar de simkaart. Haal de simkaart uit het toestel en maak er volgens de instructies een micro sim van. Plaats de micro sim in de S5 mini.

2: Gebruik je Google / Gmail account:
- Op je oude toestel:
Instellingen > Accounts > Back-up maken en terugzetten > Backup mijn gegevens.
- Op je nieuwe toestel:
Als je dezelfde Gmail account gebruikt dan zal het toestel vragen backup terug te zetten. Anders kan je via Instellingen > Accounts > Google > Tik op je Gmail account > Nu synchr. Je kan dan kiezen wat je allemaal gesynchroniseerd wilt hebben.

3: Samsung account:
Je kan via het programma KIES een backup maken van je oude toestel. Daarna koppel je de S5 mini aan pc/laptop en zet je de backup terug op het toestel.
Via je toestel kan je ook een Samsung account aanmaken. Ook dan heb je de mogelijkheid om een backup te maken en terug te zetten.

MB bespaar tip:
Het meeste gaan via een internetverbinding, behalve backup via KIES. Voor je begint zorg dat je gebruik maak van een wifi verbinding en zet Mobiele Gegevens uit.
Reputatie 1
Hallo,

Dank voor je antwoord! Ik heb dit voor whatsapp geprobeerd, maar het lijkt of er gesprekken zijn terug gezet, maar niets is minder waar. Ik zie alleen de groepen binnen whatsapp terug, maar niet de inhoud van de gesprekken. Ik krijg de melding dat er 41 berichten zijn terug gezet, maar het aantal gesprekken dat ik zie, is veel minder.

De contacten kopiëren naar de nieuwe simkaart had ik al gedaan, maar op een of andere manier is er een deel wel mee gekomen en een (veel groter) deel niet... Er staat niets op de oude simkaart (behalve voicemail ed). Het lukt mij niet te controleren hoeveel er nog op de oude telefoon staan (galaxy s2).
Reputatie 1
Ondertussen heb ik het ook via Samsung kies geprobeerd. Ook hierbij zijn veel van mijn meest gebruikte mobiele nummers van contacten niet over gekomen. Het gaat juist om de contactgegevens van mensen die geen linkedin en Facebook hebben. Deze mensen zitten nu ook niet meer in whatsapp.... Waar zijn die? Is het zinnig om met beide telefoons naar een telfort winkel te gaan?
Reputatie 8
Badge +15
Ik krijg de melding dat er 41 berichten zijn terug gezet, maar het aantal gesprekken dat ik zie, is veel minder.

Dan kan je daar het beste contact opnemen met Whatsapp. Als je het gedaan hebt zoals omschreven dan zou je ook de gesprekken terug moeten hebben.

De contacten kopiëren naar de nieuwe simkaart had ik al gedaan, maar op een of andere manier is er een deel wel mee gekomen en een (veel groter) deel niet... Er staat niets op de oude simkaart (behalve voicemail ed). Het lukt mij niet te controleren hoeveel er nog op de oude telefoon staan (galaxy s2).

Een simkaart zal niet alle gegevens kopiëren. Staan er contacten op je telefoon en ze zijn gesynchroniseerd met je Gmail. Log dan eens in op je Gmail en ga naar contacten. Zie je de contacten daar wel staan?
Kan je niet op je S2 bij de contacten? Daar zou je gewoon bij moeten kunnen al zit er geen simkaart in het toestel.
Reputatie 1
Dank voor je reactie.
Op mijn s2 zie ik de contacten wel. Ik zie ook dat het meer contacten zijn, ik heb een aantal groepen aangemaakt en die zijn ook overgekomen op s5. Maar het aantal mensen IN zo'n groep is ineens minder...
Reputatie 8
Badge +15
Even voor mijn duidelijkheid..
Heb je het nu over de groepen in Whatsapp contacten of Gmail?
Reputatie 1
Even voor mijn duidelijkheid..
Heb je het nu over de groepen in Whatsapp contacten of Gmail?

Ik had het over de groepen binnen de contactpersonen op de Samsung-telefoon. Die had ik ooit gedefinieerd.
Ben ondertussen naar de telfort winkel geweest en het contactpersonen probleem lijkt opgelost. Moet ze nu nog per stuk langslopen om te kijken of ik ze allemaal heb....
Helaas ben ik bij whatsapp alle gesprekshistorie kwijt. Heb de vraag wek uitstaan bij whatsapp zelf.
Dank voor je hulp!
Reputatie 8
Badge +15
Graag gedaan!
Reputatie 1
Graag gedaan!

Ik had 2 Google accounts actief staan (why??) en het was onduidelijk welke gesynchroniseerd en gebackupt was. Dat hebben we in de winkel op 1 van de 2 gedaan en daarna op de nieuwe telefoon weer gesynchroniseerd. Nog steeds staat er veel dubbel in, maar in de s5 kun je aangeven welke contactpersonen je wilt zien. Dan valt het aantal dubbelen wel mee. Zal nog een keer een grondige opschoonactie moeten doen.
Helaas kon dit dus niet met Kies, omdat voor beide telefoons een andere versie van Kies nodig was, waardoor de back-up niet volledig terug kon worden geplaatst.
Ook kon het niet met gegevens kopiëren naar sim-kaart, omdat daar alleen het eerste nummer van een contactpersoon werd opgeslagen en niet een tweede, of derde, of andere gegevens, zoals adres/geb.dat.

Nogmaals dank, het was prettig dat er iemand in mijn 'strijd' met me meedacht 😉
Reputatie 8
Badge +15
Dan heb je heel veel geluk gehad! :D

Ik heb zelf ook pas geleden 2 Google accounts op 1 Android telefoon gehad.
Resultaat: Ik was van mijn hoofd Google account alle contacten kwijt. Terwijl ik synchronisatie uit had gezet. :@

Gelukkig had ik alle contacten nog op mijn iPad staan. Maar ben wel weer een avondje bezig geweest met invoeren....