beantwoord

geen netwerk

• 12 november 2017
  • 19 reacties
  • 307 keer bekeken

ik had nog een telefoon met een KPN abonnement. Ervan uitgaande dat deze SIMlock vrij is, heb ik mijn Telfort simkaart geplaatst.
Nu kan ik wel bellen, wifi doet het uiteraard ook.
Bij het opstarten van de telefoon krijg ik de melding: geen netwerk.
Toch heb ik wel het H+ teken staan.
Ik heb de instellingen handmatig ingesteld, stap voor stap zoals genoemd op de site.
Heb 4G al veranderd in 3G.
Toch nog steeds geen internet.
Ook vraagt de telefoon niet naar de SIM pincode bij het opnieuw opstarten.
icon

Beste antwoord door Stephen 15 november 2017, 09:20

Beste keeszee, ik zie in het systeem dat je telefoon is aangemeld op het netwerk. Je geeft namelijk ook aan dat je kunt bellen en sms'en.

Internetten lukte niet omdat je geen MB's meer had. Ik zie dat je verlenging vandaag is ingegaan en dat je vandaag ook nieuwe bundels ontvangt. Als het goed is moet je vandaag dus wel weer gebruik kunnen maken van mobiel internet.

Kun je na 12 uur even laten weten of dit het geval is? Bij voorbaat dank!
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@keeszeeDat je kan bellen en sms'en met de Telfort simkaart in het toestel wil zeggen dat het toestel simlockvrij is.

H+ wil zeggen dat je gebruik maakt van 3,5G netwerk. Iets sneller dan 3G, langzamer dan 4G.
De instellingen nagelopen via toesthulp?

Is het abonnement al wel ingegaan en staan de bundels al wel actief? Of is het een prepaid en heb je wel een internetbundel? Zonder actieve internetbundel werkt het internet namelijk niet.

De pincode kan je via het toestel instellen.
Bedankt voor je reactie.
Mijn Telfort abonnement loopt nog gewoon.
Ik heb de instellingen nagelopen via toestelhulp.
Reputatie 8
Badge +15
Kan je wel bellen en sms’en ondanks de melding?
Al geprobeerd handmatig netwerk te selecteren?
Ik kan wel bellen en sms'en.
Ik heb nog niet geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren.
Ik zal kijken of dit lukt.
Bij Netwerk zoeken krijg ik KPN, T-Mobile en Vodafone.
Geen Telfort.
Ik heb KPN geprobeerd, maar ook dat lukt niet
Reputatie 8
Badge +15
En als je de simkaart in een ander toestel probeer. Werkt alles dan wel?
Dat ga ik morgen nog even proberen.
Bedankt
Reputatie 8
Badge +15
Fijn. Laat het weten wat de uitkomst is. Mocht het dan namelijk ook niet werken dan kan webcare de instellingen op het netwerk nakijken voor je.
Ik kan het mis hebben maar moet het netwerk bij zoeken niet gewoon NL KPN zijn. Echter verschijnt met een Telfort sim dan NL KPN|NL Telfort in beeld niet enkel KPN. Telfort heeft geen eigen netwerk dus die kan ook nooit gevonden worden.

Over wat voor toestel gaat het eigenlijk merk model?
Reputatie 8
Badge +15
Ik kan het mis hebben maar moet het netwerk bij zoeken niet gewoon NL KPN zijn. Echter verschijnt met een Telfort sim dan NL KPN|NL Telfort in beeld niet enkel KPN. Telfort heeft geen eigen netwerk dus die kan ook nooit gevonden worden.
Over wat voor toestel gaat het eigenlijk merk model?
TS heeft al geprobeerd zich aan te melden op NL KPN maar dit lukte ook niet. Aangezien hij wel kan bellen en sms’en met het toestel ondanks de “geen service” melding is de simkaart wel aangemeld op het netwerk. Door het proberen handmatig netwerk te selecteren hoopte ik dat de melding “geen service” weg zou gaan. Maar helaas. Eerst uitzoeken of het door de simkaart of toestel zelf komt en dan kunnen we verder. 🙂
@Koffiemok ik reageerde hiermee eigenlijk op de reactie dat hij Telfort niet in het rijtje zag wat normaal is.
Verder is dan de meest logische vervolg stap wat je al aangaf in een ander toestel proberen.

Waar ik aan dacht, vandaar de vraag over het merk en model en mischien toevoegen leeftijd van het toestel, heeft het soms te maken met het type simkaart Usim of de nieuwere sim met NFC dat hier iets misgaat ondanks dat het wel lijkt te werken gezien de eerdere reacties.

Dit zou nog kunnen werken: Instellingen, Verbindingen, Meer netwerken, Mobiele Netwerken, Netwerkmodus, Deze op WCDMA/GSM zetten. Dus naast dat er van 4g naar 3g is geswitch de netwerk instelling checken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo keeszee, welkom op het forum! Is het nog gelukt om contact te maken met het netwerk? Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hallo allemaal,
Ik heb de simkaart getest in een andere telefoon. Ook daar deed ie het niet in.
Dus een andere simkaart gehaald.
En deze doet het ook niet!! Ook niet in een ander toestel.

Toch is de telefoon goed, want met simkaart van mijn zoon krijg ik gewoon internet.
Heel bijzonder....

Kan het dan toch te maken hebben met dat er hiervoor een KPN abonnement op zat?
Mijn zoon heeft ook KPN en dan doet het toestel het wel..
De simkaart die er nu in moet is van Telfort.
Reputatie 8
Badge +15
Dan weten we nu in ieder geval dat het de simkaart/abonnement is wat dit veroorzaakt. Dan neemt webcare het over want er zal dan in de systemen gekeken moeten worden.
Een andere simkaart gehaald is dat een prepaid? En was de vorige ook een prepaid simkaart.
Naast dat over wat voor telefoon hebben we het.
Reputatie 8
Badge +15
Snap dat je over het toestel begint Galder68 maar even een paar feiten op een rijtje:
- toestel is gebruikt met een KPN abonnement en is dus te gebruken met een Telfort simkaart..
- er zit geen simkock op anders kan hij ook niet bellen en sms’en.
- ts ziet H+ en dat wil zeggen dat hij de juiste instellingen voor het internet heeft in het toestel. Geeft ook aan dat de instelingen zijn gecontroleerd via toestelhulp.
- doordat de simkaart ook in een ander toestel is getest en daar ook niet werkt kunnen we toestel uitsluiten.
- nieuwe simkaart in het toestel werkt ook niet. Ook dan kunnen we toestel uitsluiten.
- andere simkaart van KPN werkt wel. Dus dat geeft al aan dat het niet het toestel is.

Of de internetbundel staat nog niet actief, of instellingen op het netwerk staan niet goed.
Reputatie 8
Badge +16
Beste keeszee, ik zie in het systeem dat je telefoon is aangemeld op het netwerk. Je geeft namelijk ook aan dat je kunt bellen en sms'en.
Internetten lukte niet omdat je geen MB's meer had. Ik zie dat je verlenging vandaag is ingegaan en dat je vandaag ook nieuwe bundels ontvangt. Als het goed is moet je vandaag dus wel weer gebruik kunnen maken van mobiel internet.
Kun je na 12 uur even laten weten of dit het geval is? Bij voorbaat dank!
Ja hoor, het is gelukt!!
Toch vreemd, het abonnement liep nog gewoon door, ondanks dat de 2 jaar afgelopen waren.
En MB's verbruikte ik héél weinig.
In het oude toestel werkte het prima, totdat ik de simkaart in het nieuwe toestel stopte.
Toen pas kwam het probleem.
Gisteren inderdaad een sim only abonnement aangeschaft.
En vandaag een sms gekregen en nieuwe bundels ontvangen.
Top dat alles het nu weer doet!
bedankt allemaal voor het reageren en meedenken.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het bevestigen! Fijn dat alles nu weer werkt.:D

Reageer