beantwoord

Geen mobiel internet

• 1 september 2015
  • 25 reacties
  • 10701 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe moet ik de instellingen zetten voor mobiel internet bij een Oneplus two? Al 2 dagen bezig eerst via de helpdesk maar die verwijzen me naar de website en kies een telefoon uit... Helaas de Oneplus two staat er niet tussen. Vandaag in een Telfort winkel geweest maar hun is het ook niet gelukt.
Bellen en sms en wifi werken wel uitstekend

Android type is Oxygen
icon

Beste antwoord door Donnie 2 september 2015, 09:25

Hoe blij kan je zijn met een service medewerkster? HEEL erg BLIJ!
Hoera ik heb mobiel internet :)

Naam: telfort internet
APN: internet
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: geen
APN-type: default,supl,mms

Opslaan en opnieuw opstarten
Dit zijn de instellingen die ik heb doorgekregen.

En verduveld het werkt! 🙂 🙂 🙂 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met de oneplusone. Ik lees ff mee 😉
Reputatie 1
Hoe blij kan je zijn met een service medewerkster? HEEL erg BLIJ!
Hoera ik heb mobiel internet :)

Dit zijn de instellingen die ik heb doorgekregen.

En verduveld het werkt! 🙂 🙂 🙂 🙂
Reputatie 1
Bedankt ik probeer het ook even.
Reputatie 1
Hieperdepiep hoeraaa bedankt het werkt!
Badge +2
Fijn dat je de oplossing met ons deelt Donnie! Ook fijn dat het bij jou is opgelost Smeester76 😉 Vanzelfsprekend mijn excuses voor het ervaren ongemak.
Fijn dat je de oplossing met ons deelt Donnie! Ook fijn dat het bij jou is opgelost Smeester76 😉 Vanzelfsprekend mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Hi,
Ik heb sinds gisteren de Oneplus 2 in het bezit en heb de volgende instellingen al 10x gebruikt, maar het wil niet werken bij mij.
De SIM zit in slot 2.

zie ik iets over het hoofd.

Thanks for any help!
Sim in slot 1 plaatsen....Bij 2 kaarten kun je instellen welke bijvoorbeeld 3g ander is dan 2g.
Sim in slot 1 plaatsen....Bij 2 kaarten kun je instellen welke bijvoorbeeld 3g ander is dan 2g.

Ik heb de SIM in Slot 1 gestopt, maar resultaat nog steeds geen internet. Alleen wifi werkt.
Hi,

Het is op mijn Oneplus 2, werkt internet weer met de volgende instellingen:

De SIM zit in slot 1.
Naam: Telfort Internet
APN-type: default,supl
Je moet roaming ook aanzetten.. (belangrijk)

Dat laatste was de oplossing!!!

en natuurlijk: Opslaan en opnieuw opstarten

Hey Hi.

woon je toevallig in de grensstreek? Dat kan de oorzaak zijn dat je roaming aanzet...

Hey Hi.

woon je toevallig in de grensstreek? Dat kan de oorzaak zijn dat je roaming aanzet...

Hi,

Nee ik woon heel ver van de grensstreek, juist daarom heb ik roaming altijd uit, maar ik las bij oneplus forum dat iemand zei dat het moest. Bij mij werkt het alleen met roaming aan.
Lukt helaas niet bij mij. Ze hebben van OnePlus de telefoon gereset ivm een support ticket en nu draai ik standaard Oxygen OS maar er blijft een uitroepteken in beeld staan (wel een R overigens).

Nog meer tips?
Lukt helaas niet bij mij. Ze hebben van OnePlus de telefoon gereset ivm een support ticket en nu draai ik standaard Oxygen OS maar er blijft een uitroepteken in beeld staan (wel een R overigens).

Nog meer tips?

- Staat de Cellular Data aan op de juiste SIM
- Staat de Roaming aan?
- Kun je de instellingen van je APN hier doorgeven?

Soms kan het zijn dat je er een kleinigheid over het hoofd ziet.
Ja, SIMkaart is geen keuze. Heb de One Plus One.
Roaming staat aan. APN zoals hierboven beschreven.

APN-Type: default,supl,mms
Ja, SIMkaart is geen keuze. Heb de One Plus One.
Roaming staat aan. APN zoals hierboven beschreven.

APN-Type: default,supl,mms

hier hebben we het allemaal over Oneplus 2, maar ik heb toevallig de oneplus one ook.
Dat is dan niet so moeilijk!

Naam: Telfort Spot

Verificatietype: PAP
APN-Type: internet

Bij mij op oneplus one hoeft Roaming NIET aan.

Succes!
Ik heb sinds een week ook hetzelfde probleem met mijn Oneplus 2. Bovenstaande suggesties hebben mij nog niet verder geholpen. Ik heb mij suf gezocht in de instellingen van de telefoon maar zie niet waar ik de APN gegevens zou moeten vinden.
Via mijn account in Telfort zag ik dat bij mijn instellingen er geen vinkje stond bij internet/mms, dus daar heb ik toestaan aangevinkt. Maar dat heeft het nog niet opgelost. Roaming staat aan op de telefoon. Suggesties?
Ik heb sinds een week ook hetzelfde probleem met mijn Oneplus 2. Bovenstaande suggesties hebben mij nog niet verder geholpen. Ik heb mij suf gezocht in de instellingen van de telefoon maar zie niet waar ik de APN gegevens zou moeten vinden.
Via mijn account in Telfort zag ik dat bij mijn instellingen er geen vinkje stond bij internet/mms, dus daar heb ik toestaan aangevinkt. Maar dat heeft het nog niet opgelost. Roaming staat aan op de telefoon. Suggesties?

Heb het zelf opgelost met de klantenservice. Toen ik ging kijken bij instellingen op mijn telfort zag ik dat het vinkje bij toestaan internet/mms niet bewaard bleef. Met telefonische klantenservice dit opgelost en ook de APN instellingen kunnen vinden op mijn mobiel en aangepast. Gegevens bij Proxy en Poort kunnen wissen.
Dus geen suggesties meer nodig.
Ga even naar pagina 14 instellingen. De beschrijving is in het Engels, bij jou zouden namen toegangspunten (apn) bij meer te vinden moeten zijn. Laat je ff weten of alles duidelijk is?

Friesian.
https://www.gebruikershandleiding.com/OnePlus-Two/preview-handleiding-690744.html
Dank je Friesian. Het is gelukt, met hulp van de klantenservice uiteindelijk want het lag niet enkel aan de instelling van de mobiel maar ook aan de instellingen bij telfort.= die ik zelf niet kon wijzigen
Sinds 2 dagen heb ik de one plus2 maar ook ik heb het probleem dat alleen WiFi werkt. Geen internet. WhatsApp werkt wel constant. Voorgaande instellingen al geprobeerd, maar dat verandert niets. Help!
Sinds 2 dagen heb ik de one plus2 maar ook ik heb het probleem dat alleen WiFi werkt. Geen internet. WhatsApp werkt wel constant. Voorgaande instellingen al geprobeerd, maar dat verandert niets. Help!

Werkt je mobiele internet helemaal niet, of misschien toch nog een paar apps zoals Whattsapp?

En bellen, gaat dat wel?

Grtz

Werkt je mobiele internet helemaal niet, of misschien toch nog een paar apps zoals Whattsapp?

En bellen, gaat dat wel?

Grtz

Dit zijn alle instellingen voor de APN:

- betekend niets invullen

Naam: Telfort Spot
Proxy: -
Poort: -
Gebruikersnaam: -
Wachtwoord: -
Server: -
MMSC: http://mms
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMS-poort: 8080
Verificatietype: -
APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: -
MVNO-type: -
MVNO-waarde:-
Dit is exact wat er bij mij staat. Sommige apps doen het wel gewoon, zoals WhatsApp of Facebook, maar als ik op chrome wil surfen werkt het niet...
Ik heb geen flauw idee wat het nu getriggerd heeft want ik heb niks meer gedaan, maar ik probeerde nu nog een keer internet zonder wifi en ineens doet hij het wel.. Wellicht opstartproblemen? Ik ben in ieder geval helemaal blij! Bedankt voor voorgaande berichtjes over de instellingen, die hebben wel geholpen!
Kan iemand mij vertellen waar ik bij de one plus 2 dat menu kan vinden? Heb nl ook geen internet... alvast bedankt