beantwoord

Geen mobiel bereik


Sinds een week heb ik bijna of geen bereik met mijn telefoonnummer ****.
Ik heb jullie al een mail gestuurd maar helaas geen antwoord.
Hoop nu wel positief antwoord te krijgen.
Mvg Ed Albers

Admin: nummer verwijderd i.v.m. privacy, topic verplaatst naar juiste categorie, dubbele topic verwijderd en titel aangevuld voor de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 19 maart 2019, 15:07

Bedankt voor het testen, op andere plekken merk je een behoorlijk verschil dus. Ik heb daarom net met de Technische Dienst gebeld om het netwerk na te kijken. Zij gaven aan dat het netwerk goed functioneert, het signaal wordt door de zendmasten in de buurt goed verzonden. Hij heeft ook gekeken of er iets in de mast kan worden aangepast om het te verbeteren, maar dat is niet het geval. Als je in huis wilt bellen kan je het beste in de buurt van een noordelijk raam gaan staan, daar ben je net wat dichter bij een mast en zou je het beste bereik moeten hebben.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Welkom op het forum @Edalbers! Als je geen bereik hebt is dat lastig inderdaad. Om je een antwoord te kunnen geven heb ik nog wel wat meer informatie van je nodig, merk je dit bijvoorbeeld op een specifieke locatie of heb je het overal? Hebben andere mensen met een KPN of Telfort SIM-kaart dit ook op die plekken?
Ik heb het netwerk op je thuisadres bekeken en dat ziet er goed uit, daar zou je wel een goed bereik moeten hebben. Als je het overal hebt en andere mensen niet, dan zou je als eerste jouw toestel opnieuw op kunnen starten, daarmee maakt het toestel de verbinding met het netwerk opnieuw.
Als dat geen verbetering geeft kan je jouw SIM-kaart ook in een ander toestel plaatsen en vice versa, gaat het bereik dan mee met de SIM-kaart of blijft het bij het toestel?
Ik hoor het graag van je.
Ook mijn vrouw heeft minder bereik met haar telefoon. Ik gebruik mijn telefoon het meeste thuis en daar heb ik alleen in de woonkamer 1 streepje bereik.
Het toestel heb ik al wel opnieuw opgestart en zelfs mijn simkaart in meerdere toestellen geprobeert met het zelfde resultaat.
Afgelopen dinsdag heb ik jullie een mail gestuurd (reactie@emailservice-telfort.com) waar op ik nu net reactie krijg dat het niet bezorgd kan worden.
Reputatie 8
Badge +10
Dank je voor de toelichting, je hebt al het nodige geprobeerd dus. In de woonkamer heb je 1 streepje bereik zeg je, is dat op andere plekken in huis (of buiten) ook anders?
Bij welke provider heeft je vrouw een abonnement? Is dat ook bij ons (of KPN) of zit zij ergens anders? Als het bij een andere provider is kan het zijn dat jouw SIM-kaart het netwerk niet goed pakt, in dat geval kunnen we het beste een nieuwe kaart proberen. Het snelste is om deze bij een Telfort winkel op te halen, dan krijg je deze direct actief mee. Het is ook mogelijk dat wij een nieuwe opsturen, dan zal je de nieuwe kaart binnen 5 werkdagen ontvangen. Als je vrouw ook bij ons zit heeft een nieuwe SIM-kaart niet dat effect, dan zullen we verder moeten kijken. Ik hoor het graag van je.
Om alles uit te sluiten ben ik bij de telfortwinkel geweest en heb een nieuwe chip gehaald. Verder ben ik met mijn telefoon op stap geweest en overal waar er zendmasten staan heb ik voldoende bereik. Thuis geen bereik of 1 streepje. Mijn vrouw die ook bij telfort zit heeft ook weinig tit geen bereik maar kan nog wel bellen. Bij mij is het zo dat ik niet kan bellen.
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor het testen, op andere plekken merk je een behoorlijk verschil dus. Ik heb daarom net met de Technische Dienst gebeld om het netwerk na te kijken. Zij gaven aan dat het netwerk goed functioneert, het signaal wordt door de zendmasten in de buurt goed verzonden. Hij heeft ook gekeken of er iets in de mast kan worden aangepast om het te verbeteren, maar dat is niet het geval. Als je in huis wilt bellen kan je het beste in de buurt van een noordelijk raam gaan staan, daar ben je net wat dichter bij een mast en zou je het beste bereik moeten hebben.
Ik ben niet blij met dit antwoord.
15 jaar lang woon ik hier al met overal bereik in huis en nu niet meer?
Het is toch heel normaal dat ik overal kan bellen in huis.
Ik vind dit onacceptabel.
Misschien moet ik me nu gaan afvragen of ik bij een andere provider wel gewoon normaal kan bellen.
Reputatie 8
Badge +10
Ik snap dat dat niet het antwoord is waar je op hoopte, het is ook niet het antwoord wat ik verwachtte toen ik de specialisten sprak.
We kunnen er helaas niets anders van maken, het netwerk presteert goed en er zijn geen storingen te zien op de masten in de buurt.
Kortweg gezegd komt het nu hier op neer , dat ik als 15 jaar trouwe klant met 15 jaar een normaal belgedrag in huis , nu ineens buitenhuis moet gaan bellen?
Dat vind ik geen oplossing en is onacceptabel.
Ik zie jullie toch ook niet naar buiten lopen om te kunnen bellen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik vraag me toch af wat er dan veranderd is. Gevelbeplating? Isolatiefolie? Een of andere mast in de omgeving geplaatst? Hoogspanningsleidingen?
Aan ons huis is NIETS verandert de afgelopen jaren en ook niet bij de buren.
Dit is een rustige buurt waar 15 jaar geleden de hele infra structuur is aangelegd en ik zie geen veranderingen waar dan ook en zeker geen masten of hoogspanningsleidingen.
NEE, ik moet het toch echt bij jullie zoeken!
Reputatie 8
Badge +11
En wie is "jullie" in jouw beleving? Ik ben gewoon een klant net als jij die probeert mee te denken.

Ook geen andere telefoon? Hoewel ik dat niet denk als ook je vrouw er last van heeft. Er moet toch een oorzaak zijn.

Reageer