beantwoord

Geen internetbundel wel ineens internetkosten

• 9 november 2013
  • 2 reacties
  • 1773 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem als Rhoutop.
Sinds ik een ander toestel heb is het probleem opgetreden.
Ik heb geen internetbundel maar krijg toch een rekening voor internetgebruik.
Ik heb op mijn mobiel, bij gegevensgebruik, alle toepassingen die internet gebruiken uitgesloten. Het gaat dan om de achtergrondgevens die ze blijkbaar via het internet gebruiken. Nu kan dit alleen nog via WIFI.
Op de site bij Telfort heb ik ook het vinkje aangezet bij mobiel internet en mms blokkeren, maar evengoed gaat het bedrag van gebruik internet gewoon omhoog. Waarom kan dit gebeuren?

Als ik nu een internetabonnement wil afsluiten om hier van af te zijn staat er het volgende:

Nieuwe internetbundel:
Let op! De korting op uw huidige bundel komt te vervallen. Als u korting krijgt op uw nieuwe bundel wordt dat hieronder vermeld.
De bundel wijziging heeft geen invloed op de einddatum van uw contract.

Betekent dit dat ik dan ook mijn korting op mijn bel- en smsbundel kwijt ben?

Het blijft een rare zaak dat de nieuwe abonnementen, ingegaan na 16 april 2012, wel standaard een blokkade hebben en de oudere abonnementen niet.

Er staat ook nog het volgende bij internetbundel aanvragen:
Wijzigingen worden binnen een dag verwerkt, en gelden met terugwerkende kracht voor de gehele huidige gebruiksperiode.

Betekent dit dat het bedrag wat er nu aan internetkosten staat vermeld wegvalt?

Ik hoop dat u wat duidelijkheid kan verschaffen want ik snap er niets meer van.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 11 november 2013, 13:31

@Arja,

Fijn dat het inmiddels is opgehelderd!
Een bundel die ingaat met terugwerkende kracht betekent dat deze over de afgelopen factuurperiode wordt doorberekend. De korting die je ontvangt op een databundel heeft niets te maken met de korting die je ontvangt op een bel- of sms-bundel.

Denise
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Arja,

Fijn dat het inmiddels is opgehelderd!
Een bundel die ingaat met terugwerkende kracht betekent dat deze over de afgelopen factuurperiode wordt doorberekend. De korting die je ontvangt op een databundel heeft niets te maken met de korting die je ontvangt op een bel- of sms-bundel.

Denise
Vandaag kreeg ik bericht van de klantenservice dat ik een bedrag gecrediteerd krijg op mijn volgende rekening.
Dit betekent voor mij dat mijn voornaamste vraag beantwoord is.
Ik ben van plan om de volgende periode toch maar een laag internetabonnement te nemen;
Bedankt klantenservice!

Reageer