beantwoord

Geen goede vervanging kapot toestel

• 31 oktober 2013
  • 12 reacties
  • 3021 keer bekeken

Beste meneer, mevrouw,

Mijn toestel werkte al een tijdje niet meer naar behoren. Aangezien mijn abonnement nog een jaar loopt heb ik contact opgenomen met Telfort. Mijn toestel is ter reparatie opgehaald en ik heb een leentoestel gekregen. Dit toestel zou gelijkwaardig zijn, maar dat is totaal niet zo. Ik kan er niet mee doen wat ik met mijn eigen toestel wel kon.  Bovendien werd ik een avond van te voren gebeld dat ze ineens een ander dagdeel kwamen. !!! Ik heb ook gewoon mijn werk, heel vreemd. Ik dus balen van mijn leentoestel en het afhaalmoment, maar goed... mijn toestel zou gerepareerd worden.
Niet dus, want ik kreeg een mailtje dat mijn toestel afgekeurd is. Twee opties. Of toestel (kapot!) terug of een eenvoudig toestel. Een heel goedkoop Alcatel toestel! Echt te bizar voor woorden! En helemaal wat er mee aan de hand was. Waterschade! Wat???? Echt hoor, als ik hem in water had laten vallen, in de regen had gebruikt of in de douche had laten liggen, tuurlijk. Dat had ik begrepen. Maar echt, ik ben er zo zuinig op! Ik heb twee hoesjes om die telefoon. Het kan gewoon niet en ik vind het ook echt niet normaal dat er geen foto's van beschikbaar waren, toen ik belde. Dat is nu vast wel het geval, wat het nog dubieuzer maakt. Ik geloof het niet, vind het oneerlijk en heel slechte reclame.
Ik heb een basisverzekering, ja. Dat is voor als het toestel niet meer functioneert. Niet mijn schuld. Ik heb echt geen waterschade kunnen veroorzaken en eis dan ook een toestel wat gelijkwaardig is aan de Samsung Galaxy Advance. Ik begrijp dat dit er niet meer is maar dan iets gelijkwaardigs van Samsung.
Ik hoop heel snel wat van jullie te horen, want hier word ik echt niet blij van!

Patricia van Ast

P.S.
Ik heb 28-10 gebeld en heb uiteindelijk Denise van Smartcare aan de lijn gehad die me verzekert heeft dat ik niet voor dit vreselijke leentoestel moet gaan betalen zolang dit probleem niet is opgelost.
30-10 weer tevergeefs gebeld. Kreeg het advies dit formulier in te vullen
30-10 Tevergeefs tientallen keren geprobeerd om een klacht in te vullen, door een technische fout lukt het niet.
31- 10 Weer tientallen keren geprobeerd om een klacht in te vullen, door een technische fout lukt dit niet.
icon

Beste antwoord door Denise 31 oktober 2013, 12:05

@06********,

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Zoals pruygje al aangeeft hoeft waterschade niet per se te ontstaan door direct contact met een vloeistof. Vochtschade is wel zichtbaar, ik vraag graag de foto's voor je op waarop dit wordt aangetoond.

Aangezien je een basisverzekering hebt ben je niet verzekerd voor vochtschade.

Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst zoek ik dit verder voor je uit. Graag ontvang ik ook een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is.

Denise
Bekijk reactie

12 reacties

Badge +1
Hoi 06xxxxxxxx

welkom op het forum.

vervelend dat je toestel vochtschade heeft.
Vochtschade hoeft niet perse te komen doordat het toestel in direct contact is geweest met een vloeistof. Het kan ook ontstaan door condens in het toestel.

Aangezien vochtschade altijd buiten de garantie valt heeft het denk ik weinig zin een gelijkwaardig toestel te eisen. Als het geen lease toestel was geweest had je nu helemaal niets gehad, maar nu krijg je iig nog een vervangend toestel (die alcatel) waar je jouw contract mee kan uitdienen.

Overigens is het verstandig om vast na te denken over een nickname voor op dit forum, want nu kan iedereen je 06nummer zien, en dat is niet echt handig...
Reputatie 3
Badge +1
@06********,

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Zoals pruygje al aangeeft hoeft waterschade niet per se te ontstaan door direct contact met een vloeistof. Vochtschade is wel zichtbaar, ik vraag graag de foto's voor je op waarop dit wordt aangetoond.

Aangezien je een basisverzekering hebt ben je niet verzekerd voor vochtschade.

Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst zoek ik dit verder voor je uit. Graag ontvang ik ook een suggestie voor een andere gebruikersnaam aangezien dit een openbaar forum is.

Denise
Beste Denise,

Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd met een gedeelte van het verhaal en de vraag om mijn nickname te wijzigen. Dit kan ik blijkbaar niet zelf en heb ik fout gedaan.
Toen ik met Denise van Smartcare belde waren er geen foto's aanwezig/voor mij ter inzage. Ze heeft nog met me meegekeken. Dan zou het vreemd zijn als die er nu ineens wel zouden zijn. I
Ik vind het bovendien ook gewoon te gek voor woorden dat er tegen mij verteld wordt dat vochtschade of condens kan ontstaan doordat ik praat in mijn telefoon. Daar heb ik toch een telefoon voor? En ik geloof echt niet dat ik met zoveel consuptie praat.
Bovendien is het toch een fout van het toestel als er blijkbaar zo gemakkelijk vochtschade is? Ik heb er twee hoesjes omheen, een rubberen en een stoffen hoesje. Ik neem hem niet mee in de badkamer, bel er niet mee in de regen, sta er niet mee boven dampende pannen of wat er nog meer verzonnen kan worden. Geen idee hoe er dan iets van vocht in moet komen. Nogmaals, als het mijn fout zou zijn zou ik dat direct toegeven, maar dit vind ik echt heel absurd.
De basisverzekering is voor als er iets met de telefoon aan de hand is, en ik vind dat ALS er vochtschade zou zijn (nogmaals: echt, dat kan niet...!) dat dit dan toch echt wel een probleem aan de telefoon is. Je moet toch een jaar met een telefoon kunnen doen? In mijn geval twee jaar, want zolang duurt mijn abonnement.  En je moet toch gewoon in een telefoon kunnen praten? Ik gebruik zelfs nog heel vaak een headset. Dan is er echt iets mis met het toestel, hoor...
Als ik iets van een redelijk toestel ter vervanging zou krijgen zou ik nu al blij zijn, want ik ben nu al maanden bezig met dit gedoe en het zit me ondertussen behoorlijk hoog, moet ik zeggen. Ik wil nu ondertussen wel eens verder met een normale telefoon en niet met dit vreselijke leentoestel. Even iets opzoeken op internet is er echt niet eens bij, mijn spelletjes kan ik nu niet spelen. Die kan ik hier niet eens op downloaden. Ik baal er vreselijk van, want ik moet nog een jaar met jullie verder. Dat lijkt me echt niet te gaan met een Alcatel One Touch S'Pop. Zeker niet.

Ik heb de vraag gesteld of ik dan niet bijvoorbeeld een Galaxy mini kan krijgen, waar jullie nu zo vreselijk mee stunten of dat mijn abonnement anders niet gewoon stop gezet kan worden. Zodat ik verder kan. Benieuwd wanneer en of ik daar antwoord op krijg. Ik hoop het zo...

Hoop u snel (in een privebericht terug) te horen,
Patricia

P.S. Ik had geen idee wat naw-gegevens zijn, dus ik hoop dat u mijn bericht wel kunt herkennen.
Badge +1
Naam
Adres
😮
Naam
Adres
:o

Dankjewel...!
Reputatie 3
Badge +1
@Patricia2279,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb dit uitgezet bij de afdeling die dit verder uitzoekt. Binnen drie werkdagen wordt je opnieuw bericht. Zoals je ziet heb ik ook jouw gebruikersnaam aangepast :)

Denise
Beste Denise,

Ik ben inderdaad in drie dagen gecontacteerd door de klachtenafdeling van Telfort. Ik heb deze mevrouw vergeten om haar naam te vragen, maar heb sindsdien niets meer gehoord.

Ze heeft me gevraagd om alles uit te leggen en zij zou vervolgens contact opnemen met Smart Care. Of ik dan tenminste een andere telefoon kon krijgen, bijv de Samsung mini s3 die jullie momenteel heeeeel goedkoop aanbieden of mijn abonnement zou kunnen worden afgekocht. Ik heb haar voor het laatst afgelopen woensdag aan de telefoon gehad en ze zou donderdag laten weten wat er uit zou zijn gekomen. Het is nu alweer vrijdag en heb nog niets gehoord.

Ondertussen wel een brief van Smart Care gehad dat ik het leentoestel moet gaan betalen (een belachelijk hoog bedrag trouwens, voor een toestel wat niet meer aan de eisen van tegenwoordig voldoet) of dus een goedkoop ander toestel kan kiezen of mijn kapotte toestel terug neem. We hadden TOEN afgesproken dat ik even de tijd kreeg om met Telfort contact op te nemen. Dat duurt nu dus zo LANG dat hun, en ook mijn, geduld wat gaat opraken. Wat moet ik nou? Smart Care (Renate) heeft me weer uitstel gegeven, maar ik zou nu wel graag eens contact willen hebben met iemand die me wat kan vertellen. Ik vind de service zo niet heel prettig, terwijl het gesprek met die mevrouw wel heel fijn was. Ik had toen weer alle vertrouwen in Telfort. Hopelijk wordt er nu wel echt zo snel mogelijk weer contact opgenomen, want het lijkt wel onmogelijk om contact met jullie te krijgen. Vooral met de klachtenafdeling. Weer lukte een klacht indienen via de site niet, omdat er weer een technische fout zou zijn. Zo komen er inderdaad wel weinig klachten binnen. Hopelijk werkt het posten op dit forum nu weer om contact met jullie te krijgen.
Want nogmaals, als een toestel door ermee te bellen vochtschade kan oplopen, is er echt wel iets mis mee...

In volle afwachting,
Patricia
Ik heb exact hetzefde probleem met mijn Samsung Galaxy advance!
Mijn camera deed het niet meer. Voor de rest doet ales het perfect. Opgestuurd voor reparatie en dezelfde brief gekregen.
Diagnose waterschade?! Wat een onzin! Volgens mij krijgt helemaal niemand een nieuw toestel zonder een aanvullende verzekering.
Gewoon een onzin diagnose en daar moet je het maar mee doen en voor betalen?

Als een telefoon door normaal gebruik waterschade oploopt dan spoort het produkt niet!
Volgens mij dient bij een ondeugdelijk produkt het produkt vervangen te worden voor een produkt dat gelijkwaardig is en wel deugd?
En ondertussen zit ook ik nog ruim een jaar aan een abonnement vast waar ik helemaal niet voor wil betalen.

Ik hoop dat er een oplossing komt voor het probleem waar Samsung galaxy advance mee kampt of iniedergeval het probleem dat gesuggereerd wordt door Smartcare....
Badge
Aangezien vochtschade altijd buiten de garantie

Hoe kom je daar bij?
Volgens mij is het aan Telfort om aan te tonen dat het toestel verkeerd is gebruikt en volgens mij heeft Telfort dat nog steeds niet gedaan.
Badge +2
Aangezien vochtschade altijd buiten de garantie

Hoe kom je daar bij?
Volgens mij is het aan Telfort om aan te tonen dat het toestel verkeerd is gebruikt en volgens mij heeft Telfort dat nog steeds niet gedaan.

Waterschade is altijd aan te tonen (daar zitten indicatoren voor in de telefoon) en waterschade valt uiteraard buiten de garantie, want waterschade is overduidelijk verkeerd gebruik van het toestel. Wanneer jij in de regen met je telefoon loopt, loop je het risico je telefoon te beschadigen. Je gaat ook niet met een computer door de regen lopen. Het betreft elektronica, en elektronica is niet bestand tegen water (water zorgt voor corrosie, en dus uitval van functies/toestel).

Uitzondering hierop zijn de 'waterdichte' modellen zoals Sony Xperia Z. Ook daar geldt echter dat bijv de klepjes (oplaad punt etc) dicht moeten zitten.
Badge
Waterschade is altijd aan te tonen (daar zitten indicatoren voor in de telefoon)

Volgens mij is aangetoond dat die stickers ook verkleuren als er geen sprake is van vochtschade...
Badge
Waterschade is altijd aan te tonen (daar zitten indicatoren voor in de telefoon)

Volgens mij is aangetoond dat die stickers ook verkleuren als er geen sprake is van vochtschade...

Is vaak een slechte analyse..... check link
https://www.youtube.com/watch?v=hLoCUVOGtDg
Grtz, Foeps.

Reageer