beantwoord

Geen bereik mobiele telefoon in Nijverdal

• 26 januari 2014
  • 12 reacties
  • 2022 keer bekeken

Beste Telfort,

Aangezien ik niet kan bellen 😞 dit bericht op het forum.
Ik heb sinds zaterdag 25-01-2014 vrijwel geen bereik met mijn telefoon in mijn woonplaats Nijverdal.
Ook met mijn andere telefoon, met abonnement bij KPN, heb ik geen bereik.
Ik zou het erg op prijs stellen als ik hier een reactie van u op kan krijgen.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Denise 27 januari 2014, 11:21

Welkom op het forum sdpost!

Uit jouw bericht begrijp ik dat je voorheen wel bereik had op deze locatie? Erg vervelend dat dit nu niet het geval is. Ervaar je deze problemen alleen binnenshuis of op meerdere locaties?

Kun je eens handmatig het netwerk selecteren? Kies jouw toestel en doorloop vervolgens de stappen voor 'buitenland'. Vervolgens kun je jouw toestel even uit- en aanzetten.

Laat je weten of het is gelukt?

Denise
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum sdpost!

Uit jouw bericht begrijp ik dat je voorheen wel bereik had op deze locatie? Erg vervelend dat dit nu niet het geval is. Ervaar je deze problemen alleen binnenshuis of op meerdere locaties?
Kun je eens handmatig het netwerk selecteren? Kies jouw toestel en doorloop vervolgens de stappen voor 'buitenland'. Vervolgens kun je jouw toestel even uit- en aanzetten.

Laat je weten of het is gelukt?

Denise
Hallo Denise,

Dank je wel voor je reactie.
Even voor de zekerheid: ik woon gewoon in Nederland en dáár heb ik vrijwel geen bereik om te kunnen bellen. 
Als ik het goed begrijp, ben ik met Internet bezig ipv het bellen als ik de stappen doorloop die je hebt aangegeven?
En gelden deze stappen ook voor binnenland of alleen voor buitenland? Ik heb namelijk geen problemen in het buitenland....
Alvast bedankt weer!
...Ook na het doorlopen van de aangegeven stappen kan ik nog steeds niet bellen.
Hallo Denise/medewerker Telfort,

Ik heb inmiddels van KPN vernomen dat er een UMTS storing bij een mast in mijn woongebied is. 
Kan het zijn dat ik thuis door deze storing geen bereik heb met mijn mobiele telefoon?
Ik heb namelijk ong. een uur geleden elders in Nijverdal (wijk Kruidenwijk) gebeld en daar lukte het zonder enige moeite....!
Graag hoor ik een reactie van u. Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +1
@sdpost,

Het is mogelijk dat een UMTS-mast in jouw postcodegebied niet werkt. Om hier zeker van te zijn heb ik jouw postcode nodig. Kun je deze aangevuld met jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht?

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@sdpost,

Bedankt voor jouw privébericht. Het klopt dat er een storing is met de zendmast bij jou in de buurt. Dit is de reden dat je problemen ervaart. Er wordt hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Ok, bedankt voor je bericht.
Hopelijk wordt het probleem van de mast snel verholpen.

Ik vind het wel jammer dat het zo lang duurt voordat er informatie wordt gegeven over de storing. Ondertussen kan ik al een aantal dagen geen gebruik maken van mijn abonnement maar betaal er wel gewoon voor....:mad:
Gelukkig reageert KPN wél snel zodat ik in ieder geval een beetje wist wat de oorzaak van het niet kunnen bellen was. Maar eigenlijk is het niet de bedoeling dat een ándere provider antwoord voor de provider waar het probleem ligt gaat geven....! 😕
Reputatie 8
Badge +15
Hallo Denise/medewerker Telfort,

Ik heb inmiddels van KPN vernomen dat er een UMTS storing bij een mast in mijn woongebied is.

Als het alleen op UMTS (3G) is dan zou je eens je toestel alleen op 2G (GPRS) kunnen zetten. Als op 2G geen storing is dan kan je bellen, gebeld worden, sms'en. Hou er wel rekening mee dat internetten via 2G erg traag is.
Badge
@sdpost,

Nogmaals excuses voor het ongemak. Koffiemok's tip is zeker aan te raden, dan ben je in ieder geval bereikbaar. Graag ontvang ik een privébericht van jou zodra het probleem is verholpen. Ik ga dan voor jou uit laten zoeken wat de mogelijkheden zijn qua vergoeding.

Laïla
Reputatie 3
Badge +1
@sdpost,

Ik ontving zojuist bericht dat de storing is opgelost. Kun je bevestigen dat het weer werkt?

Denise
Hallo Denise,

Ik kan nu weer bellen met mijn mobiel.
Bedankt!
Reputatie 3
Badge +1
@sdpost,

Heel fijn om te lezen!
Het topic wordt hierbij gesloten.

Denise