Geen bereik met telfort sim only omgeving Chaam

• 21 juli 2013
  • 29 reacties
  • 4871 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag.
Zijn er mensen in de omgeving van Chaam die ook geen bereik hebben met Telfort.

Ik zit 9 maandaen per jaar op een camping in Chaam en heb een sim only abonnement.
Helaas het ik zwak tot geen bereik met mijn telefoon.
Het is zelfs zo dat ik tijdens het telefoneren regelmatig weg valt en de verbinding verbroken wordt.
Ik heb hierover een mail gestuurd naar Telfort maar hier komt geen reactie op.

Ik weet dat er 5 mensen zijn die met het zelfde probleem te maken hebben zij hebben een kpn abonnement.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen zodat ik gebruik kan maken voor het geen waar ik voor betaal??
Heb zelf al alles geprobeerd zoals andere instellingen op mijn HTC desire HD.

Alle sugesties of mogelijke oplossingen zijn welkom.

Gr Toon

29 reacties

Badge +2
Het is goed mogelijk dat het omwisselen van je simkaart het probleem zou verhelpen. Dat is echter vanuit het buitenland niet heel gemakkelijk realiseerbaar...
Reputatie 8
Badge +16
Buitenland wil ik het niet echt noemen met deze enclave Matthijs...

Klik

🆒
Ik heb al gewisseld van toestel maar dat helpt ook niet. Ook zit ik gewoon in Nederland tegen de grens van België aan. Ik denk dar het gewoon een kwestie van berijk is aangezien het meerdere mensen hebben die het kpn netwerk gebruiken
Reputatie 8
Badge +15
Ben bang dat je er weinig aan kan doen aangezien het een vakantie adres is.

Wat je zou kunnen proberen is handmatig het netwerk op kpn te zetten.

Aangezien er meerdere mensen daar slecht bereik hebben zal het toch met de dekking te maken hebben.
Badge +2
Zal komen doordat ik zelf met mijn gedachten (en ook fysiek) in het buitenland zit.. Het klonk al vaag bekend.. Wellicht is even op en neer naar Tilburg (dichtste bij?) voor een nieuwe simkaart (alleen de contractant kan dit doen met legitimatiebewijs+bankpasje) dan nog het overwegen waard.. Of gewoon genieten vd vakantierust, als de tips vd anderen niet helpen..
Badge +2
Zo, zit echt met mijn gedachten ergens anders.. 9 maanden lang vd vakantierust genieten is miss wel wat veel van het goede.. Kan me niet voorstellen dat het bereik niet beter kan...
Ik heb ook het zelde probleem, ik woon in provincie Utrecht, en zelf daar als ik aan het bellen ben met mijn Telfort sim only, hoor ik de gene aan andere kant niet, of als een robot als het ware..
Soms valt de verbinding helemaal weg en wordt er plotseling opgehangen.

Van een vakantie plaatsje kan ik me iets bij voorstellen, maar een centraal provincie als Utrecht vind ik niet kunnen.

Meerdere malen naar Telfort Klanten service gebeld. Zij vertellen mij ook dat ik mijn Iphone op KPN moet zetten.
Heb ik gedaan, maar toch geen positief eindresultaat.

Ik hoop dat ik hiermee snel geholpen wordt.

mvg.
Ja ik snap ook niet Hidayet dat Telfort zo'n slechte dekking heeft, het is tenslotte toch het VERTROUWDE KPN netwerk.
Helaas niet dus, en natuurlijk is het maar een vakantie adres maar daar heb ik juist mobiele internet voor genomen.
Maar het vervelenste is dat telfort zelf nergens op reageert, zit helaas nu tot 2014 vast aan een contract waar ik geen gebruik van kan maken.
Reputatie 8
Badge +18
Op www.coveragechecker.nl kun je de dekking bekijken van het kpn netwerk waar Telfort ook op zit, ik zie wat blinde vlekken in de buurt van chaam bv vakantiepark Eldorado
Ja klopt Jimmy, ik zie op camping de flaasbloem en ook daar wat blinde vlekken. Alleen het vodafoon netwerk is hier sterk.
Reputatie 8
Badge +18
Dan staat de mast die kpn aanstuurt te ver weg, de parkbeheerder kan misschien iets betekenen richting de politiek omdat naar ik aanneem 112 ook niet goed werkt en daar is kpn en politiek wel gevoelig voor, maar dat is wel een lange procedure.
Hoi Toon1,

Is je probleem inmiddels opgelost?
Nee het probleem is nog steeds, kan niet internetten en ook niet bellen. Het grootste probleem is nog dat ik nier bereikbaar ben. Balen!
Verder iemand die tips heeft???
Andere instellingen die ik niet weet??

Anders ben ik bang dat ik er een abonnement naast moet pakken om toch maar bereikbaar te zijn.
Dit zijn dan wel dubbele kosten maar zie zo ook geen andere optie gezien ik verder niets hoor van Telfort.

Hollandse Nieuwe is hier wel goed aanwezig, dit is het Vodafoon netwerk.

Iedereen die toch een poging heeft gedaan te helpen bedankt er voor.

Groeten Toon
Nou dan toch nog een reactie van Telfort
Niet echt bemoedend gezien de vragenlijst waarvan ik meer dan de helft al in de mail heb aangegeven.

Hartelijk dank voor uw HTML-formulier aan Telfort.

We maken u erop attent dat dekking binnenshuis onder andere afhankelijk is van de constructie van uw woning en de eventuele aanwezigheid van bebouwing in uw omgeving die de sterkte van het netwerksignaal kunnen afzwakken. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van de ontvangst verschilt per toesteltype.

Verder is het zo dat er plaatsen zijn waar het heel moeilijk is om netwerkdekking te realiseren. Dit geldt bijvoorbeeld voor stiltegebieden, natuurgebieden of andere locaties waar het
plaatsen van zendmasten niet is toegestaan.

Wanneer u een dekkingsklacht wilt indienen, verzoeken wij u de volgende gegevens te verstrekken:

Via welk netwerk doet het probleem zich voor?
- GSM, indien GSM problemen geeft, werkt het wel op UMTS?
- UMTS, Indien UMTS problemen geeft, werkt het wel op GSM?
- Beide
- Hoeveel streepjes bereik heeft u op GSM en op UMTS?

Via netwerkinstellingen>netwerkmodus kunt u uw toestel vastzetten op 2G (GSM) en UMTS (3G,ook wel aangeduid als WCDMA) vastzetten.
Graag dit testen door het netwerk op 2G vast te zetten en dan testen. En daarna apart op 3G (UMTS-WCDMA). Merkt uverschil?

Waar bevindt u zich op het moment dat het probleem zich voordoet?
- Binnen (indoor) of buiten (outdoor) of beide
- Exacte locatie (adres, huisnummer, postcode en woonplaats)  s.v.p. verder specificeren ...
- Waar wordt het beter?

Wanneer doet klacht zich voor?
- Altijd
- Altijd, voorheen goed. Sinds wanneer?
- Eventueel datum en tijdstip
- Sinds wanneer bent u op dit adres gevestigd/werkzaam?
- Zijn er wijzigingen geweest op locatie? (nieuwbouw, bouwproject in de buurt)
- Heeft u de kaart al in een andere toestel geplaatst en doet het probleem zich nog steeds voor?
- Welk toestelmerk + type gebruikte u hiervoor?

Wat zijn de klachten?
- Wat ervaart u precies?
- Welke meldingen hoort u of ziet u in het display?
- Zijn er andere Telfort/KPN-klanten met dezelfde problemen op dezelfde locatie? (Minimaal 3 voorbeeldnummers)

Graag 3 recente voorbeelden, datum en tijdstippen niet ouder dan 3 dagen, van wegvallende verbindingen of geen bereik.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Reactie versturen naar Telfort

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel

Zou hou je de mensen ook zoet !!!!
Nou Hier komen ook maar weinig reacties.
Had gehoopt dat dit een uitkomst zou bieden?
nog iemand tips??
Hoor het graag.
Reputatie 8
Badge +18
Hoe sneu het ook is Toon echter het is dekkingsprobleem en ik kan je verzekeren dat dit een lange tijd kan duren voordat men bv een zendmast plaatst meer in je buurt.
Zelf zit ik altijd maanden op Terschelling en eindelijk na vijf jaar is er kortgeleden een kpn mast bijgeplaatst vanwege de slechte dekking.
Reputatie 3
Badge +1
@Toon1,

Erg vervelend dat je deze problemen ervaart. Zoals de mede forumgebruikers al aangeven heeft dit waarschijnlijk met de dekking te maken. Werkte het eerst beter? De enige mogelijkheid is dat ik jou een nieuwe simkaart toestuur, wellicht dat dit het bereik iets verbeterd. Ik kan dit echter niet garanderen. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres via een privébericht. Na ontvangst zal ik een nieuwe simkaart toesturen.

Denise
@Toon1,

Erg vervelend dat je deze problemen ervaart. Zoals de mede forumgebruikers al aangeven heeft dit waarschijnlijk met de dekking te maken. Werkte het eerst beter? De enige mogelijkheid is dat ik jou een nieuwe simkaart toestuur, wellicht dat dit het bereik iets verbeterd. Ik kan dit echter niet garanderen. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres via een privébericht. Na ontvangst zal ik een nieuwe simkaart toesturen.

Denise

Hoi Denise

Ik heb voorheen nooit problemen met het bellen gehad en was gewoon bereikbaar.
Het betreft iets van het laatste jaar. Het grootste probleem is dat ik gewoon niet bereikbaar ben als iemand mij belt.
gezien ik voor mijn werk beschikbaar moet blijven heb ik dus gewoon een groot probleem.
Dit kost mij opdrachten en gezien ik al ruim 15 jaar dit nummer heb kan ik nooit iedereen bereiken om eventueel een  ander nummer te laten bellen.

Weet niet wat er veranderd is met het bellen, met het internet heb ik geen ervaring omdat ik sins vorig jaar pas een bundel bij heb genomen bij telfort.

Met vriendelijke groet,
Toon.
Badge +2
Toon; heb je jouw simkaart zelf geknipt of is deze omgeruild (voor iPhone formaat). Zelfs indien omgeruild zou een nieuwe simkaart kunnen helpen. Indien het kaartje geknipt is, verklaart dit vaak het verminderd bereik.
Reputatie 3
Badge +1
@Toon1,

Dat je hier van baalt is goed voor te stellen. Ik heb de nieuwe simkaart zojuist aangevraagd. Naar verwachting ontvang je deze morgen of overmorgen. Na ontvangst kun je mij een privébericht sturen met het simkaartnummer. Deze vind je op de achterkant van de simkaart. Vervolgens zal ik deze activeren. Je kunt dit eventueel ook laten doen via onze telefonische klantenservice (0900-9596).

Denise
Zo we zijn nu bijna 1 jaar verder en situatie is nog niet veranderd.
Heb wel een nieuw kaartje ontvangen maar dit was geen verbetering.
Heb geen idee of Telfort / KPN eventueel nog iets aan de dekking gaan doen maar ben bang van niet.

Graag aan een ieder die een nieuw abonnement wilt afsluiten, Chaam, Alphen, Baarle Nassau heeft geen / slechte dekking met het KPN netwerk en dus ook niet met Telfort.

Ik heb nog 2 maandjes te gaan en dan kan ik ergens anders "Hollandse nieuwe" een contract afsluiten. 🙂
Pffffff, heeft even geduurd met veel ergernis maar ben er bijna van verlost.

Denise, toch bedankt voor de genomen moeite maar heeft helaas niets gebracht.
Reputatie 3
@Toon1,

Wat vervelend dat de situatie na een jaar nog steeds onveranderd is. Denise is hier niet meer werkzaam. Ik wil zelf graag kijken of ik hierin voor jou nog iets kan betekenen. Graag ontvang ik hiervoor jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres via een privébericht.

Ingrid
Reputatie 3
@Toon1,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik wil er alles aan doen om deze situatie voor zover mogelijk op te lossen. Ik zorg dat er contact wordt gelegd met jou.

Ingrid
Reputatie 3
@Toon1,

Ik heb vernomen dat er inmiddels contact is geweest en dat jouw contract beëindigd is. Heel jammer dat we je verliezen als klant, maar natuurlijk wel heel begrijpelijk. Als je in de toekomst nog eens vragen hebt, verneem ik die uiteraard graag weer van je.

Ingrid

Reageer