beantwoord

Geen bereik binnenshuis Goes

• 22 juli 2017
  • 15 reacties
  • 454 keer bekeken

Nieuw Telfort abonnement afgesloten 2 maanden geleden. Telfort geeft geen telefoonbereik als ik binnen ben.

Alles geprobeerd, klantenservice gebeld, zeggen er is niets aan te doen. Ander toestel, telefooninstellingen, allemaal geprobeerd. Gasten die wel eens op bezoek zijn hebben met allerlei toestellen ook geen bereik met KPN abonnement. Buiten gaan staan is de enige oplossing.

Woon in een hoekwoning in een normale woonwijk, geen flat of niks niet, geen dikke muren, bouwjaar 1987, dus zou verwachten dat het bereik OK is.

Ik zit nog 2 jaar aan dit abonnement vast. Kunnen ze niets aan doen, geven geen garantie op bereik.

Er moet toch wel iets te doen zijn vanuit klantvriendelijkheidsoogpunt? Ofwel dat er werk gemaakt wordt van het verbeteren van het bereik (lijkt me in ieders belang) ofwel dat ik vervroegd op kan zeggen en naar een provider kan die wel bereik heeft hier.
icon

Beste antwoord door Stephen 29 augustus 2017, 19:39

Hallo siewei, ik heb van mijn collega's van de Backoffice begrepen dat jouw abonnement bij ons wordt beëindigd. Het is jammer dat het probleem niet kon worden opgelost en wens je veel succes bij het vinden van een een nieuwe provider.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi siewei, welkom op het forum van Telfort! Zonder bereik heb je inderdaad niet zo veel aan het abonnement. Goed dat je je ongenoegen hier uit, dan kunnen we er iets aan doen. Aangezien je inderdaad al een hoop hebt gedaan om het probleem boven water te krijgen, én omdat je aangeeft dat meerdere gebruikers hier last van hebben, moet het haast wel een probleem zijn met de dekking. Graag zet ik dit probleem uit bij mijn collega's van netwerkbeheer. Zij zullen kijken wat er precies aan de hand kan zijn en zullen waar mogelijk acties uitzetten. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Wil je je 06-nummer ook in het profiel op het forum zetten? Alvast bedankt!
Bedankt voor je reactie, mijn telefoonnummer staat er nu in.
Reputatie 8
Badge +2
Hi siewei, dank je wel voor het aanvullen! Graag stel ik tóch voor de simkaart voor je te vervangen om te kijken of dit verbetering oplevert. Als dit ook geen oplossing biedt voor jou, dan zal ik acties voor je uitzetten. Wil je het mij laten weten als hij binnen is? Bedankt daarvoor!
Bedankt voor de simkaart. Ik heb deze in twee verschillende toestellen geprobeerd, maar het lost niets op. Bereik is even slecht. Zou er gekeken kunnen worden om het netwerk te verbeteren in mijn omgeving?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi siewei, dank voor je reactie. Inmiddels heb ik een melding gemaakt van je bericht. Aangezien ook de nieuwe simkaart niks oplost en je meerdere toestellen hebt geprobeerd. Wordt er gekeken naar een probleem met de dekking zelf. Zodra ik een berichtje krijg van mijn collega, dan laat ik dit aan je weten. Houd je het nog even uit?
Dank je! Het is niet fijn om buiten in de regen te moeten bellen, maar ik wacht het af.
Hoi Michael, is er al iets bekend?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi siewei, dank je wel! Er is inderdaad iets bekend! Er is een storing gaande, maar die is gaande op een mast nabijgelegen. Dit is vermoedelijk momenteel niet de oorzaak van jouw klacht. We hebben nu te weinig informatie van het probleem. Ik heb je daarom een vragenlijst gestuurd in het privévenster. Wil je deze zo uitvoerig mogelijk aanvullen? Ik zorg er dan voor dat deze informatie bij netwerkbeheer terecht komt. Dank alvast voor de moeite.
Hoi Michael, bedankt voor je reactie. Ik zie nergens een vragenlijst. Waar moet ik heen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo siewei, ik neem het even ver van Michael. Er is helaas iets misgegaan. Ik ga voor jou op zoek naar de vragenlijst en hoop jou deze binnen 48 uur te sturen.
Ik heb nog steeds niets ontvangen.

Overigens weet ik inmiddels het volgende:
- de problemen zijn ontstaan (lees: zo erg geworden) toen ik overging van Telfort met alleen minuten naar Telfort met minuten en MB's. Daardoor moest data aan. Als data aan is, is het bereik nihil.
- als ik data weer uit zet of 2G aan zet dan heb ik weer minimaal bereik. Zo was het vroeger ook, maar het was voldoende om te bellen.

Ik zie het niet zitten om telkens data aan/uit te zetten als ik het huis uit ga. Het is duidelijk zo dat het bereik van de 3G/4G mast in de omgeving niet OK is. Ik wil dat jullie daarnaar kijken, of dat jullie mij tegemoet komen.

Tegemoet komen zie ik als: abonnement vervroegd beeindigen, abonnement vervroegd beeindigen en zolang ik mijn abonnement heb 't abonnement inkorten tot telefonie zonder data.

Ik begin een beetje klaar te zijn met heel Telfort, omdat ik vooral telefonish en via de mail onbeschoft word behandeld en niet serieus genomen word. Ik heb zowel Telfort vast internet als mobiele telefonie, ik ben extra gaan betalen voor een abonnement met data, en vervolgens zit ik 2 jaar zonder bereik binnenshuis. Ik voel me als klant beetgenomen, zodra ik "binnen ben" is het voor jullie goed en is elke vorm van "service" of "klantvriendelijkheid" ver te zoeken.

Kunnen we dit alsjeblieft snel oplossen?
Reputatie 8
Badge +16
Beste siewei, excuses voor de late reactie. Het klopt dat je inderdaad nog niks hebt ontvangen. Ik heb het een en ander nog eens nagevraagd bij de technische afdeling. Wij kunnen helaas de dekking binnenshuis bij jou niet verbeteren. Ook is er geen nieuwe zendmast op de planning die de dekking binnenshuis bij jou zal verbeteren. Ik heb daarom jouw verzoek om tegemoetkoming intern uitgezet bij onze Backoffice afdeling. Zij gaan zich hierover buigen en zullen jou binnen twee werkdagen contacten. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Laat je even weten wanneer je bent gebeld? Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo siewei, ik heb van mijn collega's van de Backoffice begrepen dat jouw abonnement bij ons wordt beëindigd. Het is jammer dat het probleem niet kon worden opgelost en wens je veel succes bij het vinden van een een nieuwe provider.
Ja dat klopt, dat is heel fijn. Bedankt voor jullie hulp op dit forum!
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan!

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopstephen
Alvast bedankt! 🙂

Reageer