beantwoord

Geen bereik binnen schoolgebouw

• 9 december 2019
  • 14 reacties
  • 207 keer bekeken

Reputatie 1

"op postcode 4254XD is in gebouw geen bereik, dit is al vaker gemeld maar KPN doet er niets aan, blijkbaar is een school niet belangrijk. Is al een paar jaar slecht bereik, maar nu lijkt het wel of het steeds erger wordt, kortom GEEN BEREIK. Ik baal daar enorm van, maar zit nog wel anderhalf jaar aan een abonnement vast waar ik, als het zo blijft, eigenlijk van af wil."

icon

Beste antwoord door wpvankuik 9 december 2019, 13:05

vrees dat de update naar android 10 deels het probleem is. Na terugzetten in fabrieksinstellingen lijkt probleem weg…. lullig….

Bekijk reactie

14 reacties

Hallo @wpvankuik , in welk opzicht heb je geen bereik, internet of bellen?

Je zou binnen de school je toestel bij voorkeursnetwerk eens in kunnen stellen op 3G of 2G, gaat het dan goed?

Reputatie 1

krijg ieder kwartier een driehoek in t scherm: geen netwerk….. dus geen internet en geen bellen….

De enige oplossing is bellen via wifi mits dat wel een goede dekking geeft. Helaas bied Telfort die mogelijkheid niet.

Soms kan de provider er weinig aan doen als de antenne van een telefoon niet goed is heb je ook mindere verbinding binnenshuis.

Als het een betonnen gebouw is kan KPN er verder weinig aan doen.

Op basis van de dekkingskaart lijkt het niet slecht

Reputatie 1

precies, dekking is goed op de kaart, maar in de praktijk niet, instellen op 3G geen effect, nu telefoon naar fabrieksinstelling terugzetten (S10e, android 9)

Reputatie 8
Badge +18

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het niet eens zozeer aan het signaal ligt in de school, maar dat het alleszins te maken heeft dat er heel veel personeel en leerlingen allemaal tegelijk gebruik maken van dezelfde verbinding cq mast.

Zelf loop ik daar ook vaak tegenaan dat als ik in het voetbalstadion zit en het in het begin heel redelijk tot zeer goed is, de signaalsterkte steeds verder afneemt totdat het helemaal niet te bereiken is naarmate het stadion steeds voller wordt doordat er heel veel mensen via hetzelfde signaal zitten.

Een testje  zou zijn als het schoolgebouw nagenoeg leeg is of dan het signaal ook zo zwak is.

Indien dat niet het geval is zou je een vervangende simkaart kunnen aanvragen, echter ik heb mijn twijfels of het daar aanligt, want dan zou je ook buiten de school ook een slechte verbinding hebben 

Reputatie 1

vrees dat de update naar android 10 deels het probleem is. Na terugzetten in fabrieksinstellingen lijkt probleem weg…. lullig….

Dat soort problemen na een update komen vaker voor. 

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @wpvankuik, welkom hier. 

Alleen slecht bereik in de school dus. Dat is de enige locatie? Elders was het overal wel goed? En nu na de Android update weer helemaal goed? Dat is fijn. Als het weer minder wordt, wil je het dan laten weten?

Reputatie 1

Hoi @wpvankuik, welkom hier. 

Alleen slecht bereik in de school dus. Dat is de enige locatie? Elders was het overal wel goed? En nu na de Android update weer helemaal goed? Dat is fijn. Als het weer minder wordt, wil je het dan laten weten?

Heb binnen het gebouw 2 streepjes E….. dus niet optimaal. Maar ja de klacht is al een paar jaar bekend en er treed geen verbetering op…. betaal wel voor 4G, zit per dag maar 8 uur op mijn werk, dus 16 uur zijn goed…… zucht…. frusty the snowman….

Reputatie 8
Badge +12

Binnen dus 2 streepjes, ook nog na de update van Android? En direct buiten het gebouw? Is het bereik dan wel goed? Want als dat het geval is, dan is het gebouw dus de boosdoener. Want elders is het verder wel goed?

Reputatie 1

2 streepjes E he, das toch 3G.... betaal voor 4G... ken je dat plaatje van die ene vinger die ergens naar wijst, en waar er dus 4 naar diegene die wijst wijzen. Makkelijk om het gebouw de schuld te geven. Misschien een beter signaal uitsturen???

I rest my case want ik ga het toch niet winnen.

Zit jammergenoeg nog even aan jullie vast, maar ik ga wel informeren hij mn 1400 leerlingen wat een betere provider is, hoe jong ze ook zijn, ze willen bereikbaar zijn. Komt goed... kan vast beter.

Hallo @wpvankuik , hier wordt mijns inziens een denkfout gemaakt, je betaalt voor een mobiel abonnement en niet typisch voor 4G.

Reputatie 8
Badge +12

Je betaald inderdaad voor mobiel internet. Maar ik probeer je te helpen, ik heb alleen de situatie nog niet duidelijk. Daarom wil ik graag de antwoorden op de volgende vragen. Als je buiten voor het gebouw staat, heb je dan een goede verbinding? Zo ja, dan is de dekking dus goed en heeft het signaal in combinatie met de drukte moeite om het gebouw binnen te dringen. 

Reputatie 2

In de buurt bij een raam (groot raam?) helpt ? gebouw is misschien nieuw ? beton ?

Als je geen telefoon mag gebruiken in bepaalde gebieden/ruimtes, zouden er ook “jammers” aanwezig kunnen zijn, alhoewel dit verboden is bij de wet…..

Het is ook mogelijk om GSM repeaters (binnen) te plaatsen in dit soort gevallen, maar dat moet wel legaal gebeuren :)

Reageer