beantwoord

Geen belminuten bij mobiel abonnement

  • 19 februari 2019
  • 20 reacties
  • 686 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds februari 2018 heb ik een sim only abonnement bij Telfort. Dit is een basis 2015, dus met 175 belminuten. Laatst echter kwam ik er achter, dat naar mijn idee deze belminuten nooit op de facturen zijn verrekend. Ik heb dus al die tijd het volle pond betaald voor het belverbruik.
mvrg. Rich
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 6 maart 2019, 16:07

Hoi Rich, ik zie dat mijn collega contact met je heeft gehad, het abonnement in overleg heeft aangepast, en de belkosten die je hebt gemaakt heeft vergoed. Volgens mij is het zo opgelost 🙂 klopt dat? Als ik iets voor je kan doen, weet je me te vinden.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Of je nu wel of niet gebruikt hebt volgens het contract betaal je gewoon voor de hele bundel van 175" maar het verbruik moet je wel terug kunnen vinden op je factuur
Reputatie 8
Badge +12
Hoi LizzyenDiesel, je geeft aan een abonnement bij ons te hebben van 175 minuten. Deze neem je altijd af bij ons. Deze betaal je ook vooraf. Gebruik je dus minder minuten, dan betaal je nog steeds de 175 minuten. Deze kun je dan echter nog wel meenemen naar de volgende maand, tot maximaal 2. Gebruik je meer minuten dan de 175, dan zullen deze extra in rekening gebracht worden.

Je verbruik kan je zoals jimny zegt terugvinden op de factuur of via Mijn Telfort.
Reputatie 1
Klopt helemaal. Mijn vrouw heeft ook een abonnement en op haar factuur staan de gesprekken aangemerkt met een * , zijnde gesprek valt binnen de bundel. Op mijn factuur is niets aangemerkt als vallende binnen de bundel, dus ik betaal €7,00 voor het abbonnement 175 belminuten + de gesprekken die ik gevord heb. Mijn abonnement sim only kost €12,50 incl. internet, maar bijna alle facturen waren tussen de €15,00 en €21,50.
mvrgr. Rich
Reputatie 8
Badge +12
Nu begrijp ik het. Het lijkt er op dat alle gesprekken die jij voert niet uit de bundel gaan maar buiten de bundel gefactureerd worden. Ik wil graag eens kijken hoe dat precies zit. Zou je daarvoor jouw mobiele nummer, naam van de contractant, geboortedatum en laatste drie cijfers van het IBAN willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dit mag ook onder het kopje Extra informatie, deze is alleen voor ons zichtbaar. Ik zie een reactie in dit topic graag tegemoet als je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je kijken.
Reputatie 1
Hallo Bart,
Ik heb de gevraagde gegevens ingevoerd. Succes
mvrgr. Rich
Reputatie 1
Hallo Bart,
Wat ik nog vergeten was of je gelijk kan kijken hoe het staat met internetverbruik. Tot nog toe was dit geen probleem, ik ben nog niet buiten mijn bundel geweest. Ik zie op de factuur alleen 500mb vermeld. Volgens abonnement zou dat 1200 moeten zijn + combivoordeel (dubbele mb's ).
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Rich, Bart is vandaag vrij, daarom neem ik het van hem over 🙂 Dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken.

Je hebt op dit moment een contract met een ouder abonnement uit 2015. Dat bestaat uit een Basis abonnement, waar je bundels aan kan toevoegen. Je kan het zien als een kapstok, waar je naar wens dingen aan kan hangen 🙂 Het basis abonnement kost niets, je betaalt alleen voor de bundels die je aan zet. Ik zie dat je een internetbundel hebt, en een bundel voor onbeperkt sms'en. Er staat geen belbundel aan, waardoor je per minuut betaalt. Wel heb je de optie Lekker Lang, die je er toen bij kreeg, waardoor je na 10 minuten bellen de overige minuten gratis belt.

Ik zie dat je afgelopen maand 49 minuten hebt gebeld, dat kost doordat je geen belbundel hebt iets meer dan 14 euro. Kan het zijn dat je de afgelopen tijd meer bent gaan bellen? Wat misschien een oplossing is, je zou voor 7 euro 150 minuten kunnen toevoegen. Je contract blijft daarbij hetzelfde.

Ik hoop dat de factuur en kosten door deze uitleg wat duidelijker zijn. Laat je het weten als je vragen hebt, of als je wilt dat we iets wijzigen? Je kan deze belbundel toevoegen via Telfort, of wij kunnen dat voor je doen.
Reputatie 1
Hallo Alexandra, in het contract staat €7,00 175min. gratis bellen en onbeperkt sms'en, en €5,50 1200 mb internet. Wat raar dat de belbundel dan niet automatisch aan staat, en lekker lang bellen wel. Als ik eens terug kijk van Febr. 2018 tot nu, heb ik dus alles wat normaal in de belbundel zou vallen gewoon volledig betaald. Het is mij nooit verteld dat ik de belbundel moest aanzetten. Ik krijg hier geen lekker gevoel bij, om niet te zeggen dat ik me bedrogen voel. Als ik het goed begrijp, en ik zet nu de belbundel aan dan krijg ik dus maar 150 belminuten voor € 7,00 i.p.v. 175 belminuten. Ik heb ooit wel een wijziging doorgekregen dat het beltarief buiten de bundel omhoog ging maar de lopende abonnementen bleven zoals ze waren. Dus naar mijn idee heb ik een jaar lang teveel betaald omdat de belbundel niet aan stond, en nu moet ook genoegen nemen met minder belminuten voor mijn €7,00. Wat ik ook niet terug kan vinden is het combivoordeel ( dubbele mb's ).
sorry Alexandra, ik ben niet blij met Telfort.
mvrgr. Rich
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord dat je een belbundel aan moet zetten.
Zeker niet als dat contractueel vast staat.
Ik heb een nog ouder abonnement van 300 min en 500MB wat er later is toegevoegd.
Dit is dan zonder combivoordeel.
Ik heb nog nooit de bundels aan hoeven zetten, dus dat lijkt mij erg sterk.
Reputatie 8
Badge +15
@mandy en @LizzyenDiesel Telfort heeft een tijdje de 0 euro abonnementen gehad. Dit zijn zoals @Alexandra - Telfort aangeeft basis abonnementen waarbij je maandelijks bundels aan en uit kan zetten. Die zijn verkocht tot mei 2015.
Alexandra heeft het over 7 euro voor de belbundel. Dan zou je denken dat TS een abonnement heeft vanaf mei 2015 (versie 1 of versie 2). Daarbij is een belbundel verplicht. Echter is met zo'n oude abonnement de contractsduur voorbij. Is er misschien in het verleden de belbundel niet uitgezet na de contractuele duur van 12 of 24 maanden..?
Reputatie 1
Hallo koffiemok, het verhaal wordt steeds interessanter, mijn abbonnement is in Februari 2018 ingegaan. Ik heb dus een heel bijzonder abonnement, als deze slechts tot Mei 2015 zijn verkocht. Misschien nog wel extra veel geld waard, vandaar die extra belkosten natuurlijk, haha ( lach als een boer met kiespijn ) en anders dan is het bedrog, toch!
mvrgr. Rich
Zoals gezegd heb ik nooit een belbundel aan hoeven zetten.
Er is bij mij alleen internet erbij gekomen.
Daarbij heb ik ook een abonnement met een korting voor onbepaalde tijd.
Dus ook de voordelen zoals 'Lekker lang'.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Rich, ik kan me je gevoel voorstellen. Dat is niet fijn en ook niet de bedoeling. Ik heb daarom meer onderzoek gedaan, om te zien waar dit vandaan komt.

Het is zo'n contract als @Koffiemok hierboven beschrijft, een basis waar je bundels aan kon toevoegen. Het Basis abonnement uit 2015 dat je nu hebt, is verkocht tot in februari 2018. Vandaar dat je deze, ondanks dat het geen 2015 meer was, wel hebt kunnen bestellen. Ik heb ook het destijds bestelde contract kunnen vinden. Ook hier zie ik geen belminuten, alleen Lekker Lang, onbeperkt sms'en en de internetbundel. Als je wilt, kan ik je een kopie van het contract toesturen.

Ik hoor het graag als je vragen hebt, of als ik iets voor je kan doen.
Reputatie 1
Hallo Alexandra.
Heel vreemd, in het contract dat ik heb staat niets over een o minuten contract vermeld, en wel degelijk de 175 belminuten en 1200mb internet.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Rich, dat is gek inderdaad. Kan dat misschien het contract van hiervoor zijn? Ik zal je het huidige contract voor de zekerheid toesturen, dan kan je deze nakijken en ook vergelijken met het contract dat je al hebt. Deze ontvang je vandaag per e-mail.
Reputatie 1
Hallo Alexandra. Heel bijzonder, de kopie van het contract dat je mij gemaild hebt, komt mij geheel onbekend voor. Eerstens al is het overeenkomstnummer anders. Op dat van mij staat Overeenkomstnr. 1801064971. Ik heb dit contract d.d. 09-01-2018 per e-mail ontvangen.
Dit is het enige contract wat ik ontvangen heb. Dit contract is voor mij, wat ik ben aangegaan met Telfort, en dus wat mij betreft bepalend. Ik weet niet of ik op een of andere manier een kopie bij jou kan krijgen. Laat het me even weten hoe. Ik heb geprobeerd hem in evt. een P.B. toe te voegen maar dat lukte niet. Het is overigens een PDF bestand
Reputatie 8
Badge +11
Alexandra is vandaag vrij, daarom heb ik het even voor je bekeken. Ik heb gezocht op het nummer wat je noemt, daarmee krijg ik geen resultaten. In een privébericht is het inderdaad niet mogelijk om bijlagen toe te voegen, maar je kunt het mailen naar ons. Ik heb je daarvoor een privébericht gestuurd met een e-mailadres. Als je Alexandra haar naam in het onderwerp zet kunnen we het na het weekend verder bekijken.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Rich, dankjewel voor het doorsturen van het contract. Ik zie inderdaad dat deze anders is dan het contract dat ik jou toestuurde. Dat is gek, dat laat ik uitzoeken door een specialist. Deze specialist zal hier contact met je over opnemen zo gauw er nieuws is, binnen een paar werkdagen verwacht ik.

Ik hou de melding ook voor je in de gaten. Laat je het weten als je van jouw kant nieuws of vragen hebt?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Rich, ik zie dat mijn collega contact met je heeft gehad, het abonnement in overleg heeft aangepast, en de belkosten die je hebt gemaakt heeft vergoed. Volgens mij is het zo opgelost 🙂 klopt dat? Als ik iets voor je kan doen, weet je me te vinden.
Reputatie 1
Hallo Alexandra. Inderdaad het probleem is opgelost. Nog bedankt voor je hulp.

Reageer