beantwoord

Geen 4G meer maar H+

• 27 augustus 2019
  • 76 reacties
  • 1340 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds jullie samen zijn gegaan met KPN krijg ik geen 4G meer op mijn telefoon maar H+.

Overal had ik 4G. Thuis, werk, enz.

Heb de Nokia 3 TA-1032.

En ja in de instellingen staat 4G aangevinkt als aanbevolen.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 september 2019, 14:50

Laten we het allemaal even netjes houden hier. Iedereen is hier om elkaar te helpen. Dit is immers een openbaar forum.

In ieder geval om op je vraag terug te komen. Je hebt geen 4G meer. Nu is dit ook geen onderdeel van je abonnement, maar internet is het. Natuurlijk is daar waar 4G is deze verbinding altijd actief. Het is spijtig dat je de simkaart niet in een ander toestel kan testen. Nu zie ik echter wel dat deze alweer een aantal jaren oud is. Wellicht een goed idee om eens een nieuwe te testen. Op deze pagina lees je hoe je een vervangende simkaart aan kan vragen. Ik hoor graag hoe die werkt. Blijft het dan slecht, dan wil ik je aanraden om even langs de KPN winkel te gaan. Mijn collega's kunnen dan meekijken in het toestel of daar misschien wat verkeerd gaat.
Bekijk reactie

76 reacties

Telfort mobiel is al sinds 2005 onderdeel van KPN.

Het verschil tussen 4G en H+ is minimaal.
Mogelijk (tijdelijk) obstakel tussen de zendmast en je huis?

Betekenis 4G en H+
Reputatie 8
Badge +17
Telfort heeft geen eigen netwerk. Telfort maakt in Nederland gebruik van het KPN netwerk.
Reputatie 1
Nelly Mij gaat het erom dat ik altijd 4G heb gehad. En een abbo heb van 4G. H+ is bijna gelijk als 3G.

Kees-Jan Ik weet dat telfort gebruik maakt/maakte van het KPN netwerk. Maar toen telfort nog apart was, had ik altijd 4G nu niet meer.

Zei willen natuurlijk dat je je abbo nu omzet naar een duurdere van KPN. Maar ik wil liever niks van KPN. Omdat ik in het verleden al genoeg ellende met KPN heb gehad.

Liefst zou ik nu gewoon weg willen. Maar gaat helaas niet. tele abbo loopt tot oktober 2020.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @john1981, ik lees dat je sinds kort geen 4G meer hebt, maar H+. Is dat overal zo waar je komt of is dat alleen op een bepaalde locatie? Als ik het zo lees overal toch? En als je jouw toestel helemaal vast zet op 4G, heb je het dan wel?

En als je jouw simkaart in een ander toestel test? Heb je dan wel 4G?
Reputatie 8
Badge +17
Kees-Jan Ik weet dat telfort gebruik maakt/maakte van het KPN netwerk. Maar toen telfort nog apart was, had ik altijd 4G nu niet meer.
Wat bedoel je met "toen Telfort nog apart was"?
Alleen de prepaid gebruikers zijn omgezet. Niets meer.
Dus wat jouw abonnement betreft is er niets gewijzigd tov afgelopen jaren.

Er zal vast een andere reden zijn waarom jij "ineens" geen 4G meer hebt. 😉
Reputatie 1
@Bart - Telfort ja je leest het goed. Overal had ik 4G en zoals ik ook al zei, 4G staat vast in de telefoon.
En nu testen in een andere toestel niet geprobeerd omdat ik geen andere toestel heb liggen.

@Kees-Jan Leuk je reactie's.
Ik stel deze vraag aan telfort.
En met toen bedoel ik zoals ik het zeg. Toen telfort nog appart was.
Reputatie 1
nu zelf 3G in beeld gehad.

ik betaal voor 4G dus wil dat ook hebben.
anders wil ik om die rede mijn abbo opzeggen.
Reputatie 1
Blijkbaar geen reactie meer van telfort?
Hoe ze dit gaan oplossen!
Reputatie 8
Badge +11
Je betaald voor een mobiele verbinding en kunt, indien beschikbaar, gratis gebruik maken van 4G!
Snelheid netwerken

Dat lijkt me dus geen reden voor Telfort om je binnen je contract kostenloos te laten opzeggen.
Reputatie 1
Dan moeten ze dat niet in een abbo erbij zetten. Ik heb hem afgesloten VOOR 4G.
En graag wil ik het antwoord van telfort.
Reputatie 1
En dan nog iets wat ik nu zie is dat jullie mijn abbo met 0.62 hebben verhoogt zonder een of andere melding.

Communiceren naar de klant is blijkbaar erg moeilijk.
Maar dat was ik al gewent toen ik ooit bij KPN zat. En waarom ik eigenlijk het liefst weg wil.
Zonder afkoop regeling!
Reputatie 8
Badge +11
Ook al overwogen dat het aan je toestel kan liggen? Enige tijd geleden kreeg ik een beveiligingsupdate voor mijn toestel (geen Nokia) waarna ook 4G niet meer werkte. Met de volgende update was dat weer verholpen.
Beste is dus om je simkaart ook even in een ander toestel te testen. Als het daar wel werkt ligt het dus aan je toestel.

Je kunt gerust weer roepen dat je antwoord van Telfort wilt en je vraag zal heus weer bij de moderators aan de beurt komen, maar ook zij zullen eerst zaken willen uitsluiten.
Reputatie 8
Badge +17
En dan nog iets wat ik nu zie is dat jullie mijn abbo met 0.62 hebben verhoogt zonder een of andere melding.

Communiceren naar de klant is blijkbaar erg moeilijk.
Maar dat was ik al gewent toen ik ooit bij KPN zat. En waarom ik eigenlijk het liefst weg wil.
Zonder afkoop regeling!

Oooh, dat staat in de algemene voorwaarden, waar jij, toen je het abonnement hebt afgesloten, mee ingestemd hebt.
Daar staat namelijk in dat er jaarlijks een verhoging mogelijk is, gelijk aan de inflatie van het voorgaande jaar. Communiceren is moeilijk, maar lezen schijnt nog moeilijker te zijn!

Dus dit is ook (wéér) geen reden om zonder afkopen van je abonnement af te komen!
Reputatie 8
Badge +17
Dan moeten ze dat niet in een abbo erbij zetten. Ik heb hem afgesloten VOOR 4G.
En graag wil ik het antwoord van telfort.

Nee, je hebt een data abonnement bij Telfort. Er is nooit afgesproken dat je altijd een 4G verbinding hebt. Dat kan ook niet want zo werkt de gsm/UMTS technologie niet. De zendmast geeft iedere telefoon de best mogelijke verbinding en dat is niet altijd 4G.

Nogmaals: er zal een (technische) reden zijn waarom jouw toestel geen 4G verbinding kan maken. Maar ook hiervoor geldt dat dit géén reden is om van je abonnement af te komen.

Heb je al een "factory reset" uitgevoerd?
Of je APN instellingen nagekeken?
Reputatie 1
Dit staat erbij mijn pakket.

Pakket

Internet
5.1 GB
Wijzigen
Bellen
Onbeperkt bellen
Wijzigen
Inclusief 4G
Gratis onbeperkt sms'en

En Geen * bij Inclusief 4G. Dan moeten ze dat fatsoenlijk met toelichting erbij vermelden dat het niet altijd zo kan zijn!

Ik heb 4G extra gekozen. Het was een optie bij mij.
Dus als die optie gegeven wordt zonder een of andere melding ga ik ervan uit dat zij deze leveren.

En dan nu @Kees-Jan mag je je commentaar bij je houden. Of zou ik zeggen ga anders werken bij je geliefde telfort/kpn. Ik wil een oplossing van telfort en niet van jou.

En niet iedereen heeft meerdere telefoons thuis liggen!
APN staat goed!
Reputatie 8
Badge +17
Inclusief 4G

Da's dus óók

Inclusief E, G, 3G, H, H+

Beste John, dit is een openbaar forum. Jíj bepaalt niet wie er reageren en hóe er gereageerd wordt.

Als je een één-op-één reactie wil, dan bel je maar met 0900-9596 (zónder 4G)... En de klantenservice zal ook aangeven dat dit géén reden is om van je abonnement af te komen.
Reputatie 8
Badge +11
Die oplossing gaat er niet komen. Tenminste niet de oplossing die jij verwacht.
Er is vast wel iemand in je omgeving met een telefoon waarin je even je simkaart kunt testen.
"Ze hadden dit, ze hadden dat...." schiet niet op. Jij had, met enige voorbereiding, prima kunnen weten dat geen enkele provider onder alle omstandigheden 4G kan garanderen.
Reputatie 1
Dit staat op hun site standaard supersnel 4G internet
Dit staat bij mijn abbo.
Dit stond bij mijn abbo toen ik hem aanvroeg.

Nergens staat een toelichting dat het niet altijd zo zou kunnen zijn.
En nee er is Niemand in de buurt waar ik kan testen met een andere telefoon.

En zei horen naar behoren de info goed te geven. Al was het met een * of een link naar de extra info.
Ik heb geen zin om eerst alles uit te gaan zoeken.
Zei bieden een product aan en horen de klant de info te geven. Niet iedereen heeft verstand zoals jullie over die dingen!
Reputatie 8
Badge +11
Je woont alleen en hebt geen buren? Je werkt alleen? Dan wordt het inderdaad lastig ja.

Succes verder.
Reputatie 1
Klopt ben helemaal alleen woon op een hutje in de hei.

Maar goed wacht wel dat een ECHTE TELFORT MEDEWERKER zou reageren.
En lezen lukt ook niet dus, staat gewoon in de bij het abbo afgesloten voorwaarden.😪
Reputatie 1
@Doornekamp33 Lezen kan ik zeker. Maar zulke info hoort gewoon vooraf kenbaar gemaakt te worden en niet pas nadat je een abbo hebt afgesloten.
Reputatie 8
Badge +17
@john1981 : je hebt zelf ook een informatieplicht als je iets via internet besteld/afsluit.

Dat betekend dat je zelf actief moeite moet doen om informatie over het aan te schaffen product te vergaren.

Als je dat niet doet (en aan je reacties te zien heb je dat niet gedaan), heb je ook niets te lezen. En dan is het ook niet raar dat je dit niet weet.

Daarom kunnen de andere forum gebruikers jou wél op de hoogte brengen, zodat je, uiteindelijk, wel weet hoe het zit.

Terug naar jouw probleem:
Heb je al een factory-reset gedaan van je toestel?
Zoniet, dan zou dat een mooie 1e stap zijn naar een oplossing.
Reputatie 8
Badge +11
Laten we het allemaal even netjes houden hier. Iedereen is hier om elkaar te helpen. Dit is immers een openbaar forum.

In ieder geval om op je vraag terug te komen. Je hebt geen 4G meer. Nu is dit ook geen onderdeel van je abonnement, maar internet is het. Natuurlijk is daar waar 4G is deze verbinding altijd actief. Het is spijtig dat je de simkaart niet in een ander toestel kan testen. Nu zie ik echter wel dat deze alweer een aantal jaren oud is. Wellicht een goed idee om eens een nieuwe te testen. Op deze pagina lees je hoe je een vervangende simkaart aan kan vragen. Ik hoor graag hoe die werkt. Blijft het dan slecht, dan wil ik je aanraden om even langs de KPN winkel te gaan. Mijn collega's kunnen dan meekijken in het toestel of daar misschien wat verkeerd gaat.
De voorwaarden kun je al lezen voordat je het abonement afsluit, lange lappen tekst en doodsaai om te lezen, maar vaak ozo belangrijk.
En draadloze verbindingen zijn onderhevig aan omstandigheden, dus zal nooit gegarandeerd worden.

Reageer