Geen 3G verbinding meer

• 20 mei 2016
  • 25 reacties
  • 542 keer bekeken

Hallo,
Ik zit nu in het buitenland en moet 3G verbinding hebben om op internet te gaan.Als ik 3G op mijn mobiel kies, krijg ik geen verbinding. Dan kan ik ook niet bellen en gebeld worden, wel met 2G maar dan heb ik geen internet. Ik moet dus 3G hebben. Hoe krijg ik het, want ik zit nu al 1 week zonder internet!!!
Ik heb een Buitenlandse simkaart erin nu. Help mij aub, hoe dit op te lossen
Ik heb samsung 4

25 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Hieronder een linkje voor toestelhulp

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm
Ik heb het al geprobeerd, dankjewel.
Nog steeds niks
Reputatie 8
Badge +17
Welk land zit je precies
Reputatie 8
Badge +17
Nog een linkje

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel-internet-in-het-buitenland-werkt-niet.htm
Badge +1
Hallo Ranja, welkom op ons forum! Vervelend om te vernemen dat je in het buitenland zit en nu geen gebruik kunt maken van Mobiel Internet. Ik ziet dat jimny je al verwezen heeft naar toestelhulp en dat je zegt dat je het geprobeerd hebt, maar nog steeds niet werkt. Het is mij niet duidelijk wat je nu geprobeerd hebt. Heb je "roaming" nu aan staan? Waar ik ook erg benieuwd naar ben is in welk land je zit.

Dat je een lokale simkaart hebt gekocht vind ik slim van je, omdat dat in de eerste plaats ook enorm in de kosten kan schelen. Ondersteuning kan ik je daar helaas niet op geven, want in principe zou het gewoon moeten werken. Als je graag de lokale simkaart wilt gebruiken adviseer ik je om bij een telecom winkel daar binnen te stappen. Zij zullen hier ervaring mee hebben.

Heel veel succes en hoop dat je er uit komt en snel gebruik kan maken van internet op je telefoon. Mocht je mijn hulp nog nodig hebben, dan weet je me te vinden!
Leon,
Ik zit in Marokko en normaal heeft hier iedereen internet verbinding. Simkaart werkt gewoon in andere toestellen en het probleem zit echt in de gsm van mij. Ik kan geen 3G verbinding krijgen, wel 2G. 2G ontvang ik wel, maar dan kan ik niet op internet. Als ik 3G kies, kan ik dan niet bellen of gebeld worden ook. Ik heb van alles geprobeerd hier, ligt echt aan mijn mobiel. Is het misschien bij jullie geblokkeerd? Ik heb Samsung Galaxy 4. In dit gebied moe je 3G hebben. Ik hoop dat je mij kan volgen 😃
Badge +1
Goedemorgen Ranja! Ik kan je goed volgen. In het zonnige Marokko dus. Geniet er maar van want hier in Nederland is het maar regenachtig. Nu alleen nog internet op je mobiel krijgen! Dat je 2G wel werkt zegt mij dat de simkaart en je telefoon wel samen gaan. Het zal toch een instelling ergens moeten zijn.

Zou je hier nog eens willen kijken. Ik wil je vragen om je roaming instellingen na te lopen.

Succes! Laat je het weten of het gelukt is?
Hallo Leon,
Dankjewel! Hier is het nu 35graden 🙂 Heerlijk weer dus
Zodra ik 3G kies, heb ik geen verbinding. Ik heb echt van alles al geprobeerd, helaas.
Dit is wat ik zie als ik 3G kies.
Reputatie 8
Badge +17
Wat voor opties heb je nog meer staan bij netwerkmodus en heeft jou toestel wel de laatste software update gehad.
Staat er ook een regel GSM/WCDMA (auto-stand) zo ja vink die eens aan
Alleen 2G, 3G of op automatisch zetten voor 2/3G
Pas ge-update
Badge +1
Hallo Ranja, vervelend dat het nog niet gelukt is!

Je kunt hier ook nog kijken. Wat je ook nog kunt proberen is roaming uit zetten wanneer je de lokale simkaart in je toestel hebt zitten, dat wil namelijk ook nog wel eens helpen.

Is het ondanks voorgaande tips niet gelukt stuur mij dan jouw postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in een privébericht.

Succes!
Badge +1
Hoi Ranja, dank je voor je privébericht! Heb je ook geprobeerd roaming uit te zetten wanneer je de lokale simkaart in jouw telefoontoestel hebt zitten? En heb je ook geprobeerd of jouw simkaart het wel in een ander toestel doet? Probeer dan ook de simkaart van iemand anders (waarbij 3G wel werkt) eens in jouw toestel. Ik ben erg benieuwd!
Ik heb van alles geprobeerd en vele zeggen dat het aan de sim ligt. SimKaart van iemand anders proberen, wel gedaan en werkt het dan wel weer.
Badge +1
Hoi Ranja, ik vraag mij af of je nu nog in Marokko bent? Als ik jouw nummer opzoek dan zie ik dat die nu in Nederland registreert namelijk. En wat voor toestel gebruik je? Heb je die van ons gehad want ik zie ook niet dat je een toestel van Telfort hebt ontvangen?
Hallo,
Ik ben weer in NL idd en hier ontvang ik ook geen 3G helaas.
Ik heb een Samsung S4 en gekocht in de winkel..
Badge +1
Hi Ranja, dat is vervelend! Als ik naar jouw simkaart kijk dan zie ik dat er gisteren twee korte internetsessies plaats hebben gevonden. Is dit dan op 2G geweest? Ik heb voor de zekerheid alle instellingen nog een keer gerest. Ik wil je vragen om de telefoon nog een keer opnieuw op te starten. Ik ben erg benieuwd!
Hallo Leon,
Ik heb idd Internet verbinding op 2G! Sinds gisterenavond en vandaag had ik geen internet verbinding, helaas. Ik heb helaas ook internet maar stopgezet vandaag. Ik ga verder kijken voor een andere abonnement+mobiel
Bedankt voor uw hulp.
Badge +1
Hoi Ranja, heb je de telefoon nog een keer uit en weer aan gezet nadat ik woensdag de instellingen gereset heb? Voordat je verder gaat kijken naar een andere telefoon zou ik eerst terug gaan naar de winkel waar je de Samsung S4 gekocht hebt. Als ik je nog verder kan helpen dan hoor ik het graag hier van je.
Het is van 2012 dit toestel. Ik ga zeker langs wie weet kunnen ze mij helpen. Dankjewel
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ranja,

Heeft de winkel je nog verder kunnen helpen? Hoor het graag van je!
Helaas niet.
Ik heb nu andere toestel gehaald.
Bedankt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Faatje,

Helder. Heeft dit het probleem wél verholpen? 🙂

Reageer