beantwoord

Gebruik maken van aanbod KPN tijdens verlengperiode Telfort

• 27 augustus 2019
  • 22 reacties
  • 668 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zit inmiddels binnen de 4 maanden voor einde abonnement van Telfort. In de media wordt gestunt met aanbiedingen ivm het samengaan van Telfort en KPN, bv. een Samsung S9 voor 35 euro per maand. Kan ik hiervan gebruik maken?

Eerlijk gezegd, op dit moment merk ik als Telfort-gebruiker nog niet echt veel voordeel van het samengaan. Het kan toch niet zo zijn dat nieuwe klanten wel gebruik kunnen maken van de aanbiedingen en de "oude vertrouwde klant" niet? Zou toch raar zijn en een reden om rond te gaan kijken, ondanks dat ik altijd erg tevreden was.

Alvast bedankt!

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja 29 augustus 2019, 15:48

Dag @VeraF.72. Van harte welkom hier. Ik snap wel dat de aanbieding van KPN op de Samsung Galaxy S9 heel aantrekkelijk is. De Samsung Galaxy S9 is momenteel, zoals hier ook eerder wordt genoemd, de Smartpakker.

Je kunt 4 maanden voor de einddatum van je contract al aangeven dat je wilt overstappen naar KPN. Belangrijk daarbij is dat je gebruik maakt van nummerbehoud. Je 06-nummer wordt dan op de einddatum van je contract bij ons gewoon overgezet naar KPN. Je kunt de bestelling dus prima al plaatsen. 🙂

Verder merk ik dat we hier en daar off-topic gaan. Als er vragen en/of opmerkingen zijn met betrekking tot het samen gaan van Telfort en KPN, dan lijkt het me goed om die te plaatsen in het algemene topic hierover. Zo houden we 't samen mooi overzichtelijk.
Bekijk reactie

22 reacties

Als je kiest voor een KPN abonnement dus feitelijk een overstap als de 4 maanden voorbij zijn kan je van deze KPN aanbieding gebruik maken.

Heb je geen ander KPN of Telfort product dan zou ik niks veranderen. Als je huidige telefoon nog bevalt is je abonnement als Sim only door laten lopen mogelijk voordeliger of inderdaad verder kijken dan KPN/ Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Je kan 4 maanden vóór einde contract verlengen, maar nog niet overstappen naar een andere provider.
Dat kan pas 1 maand van tevoren.
Reputatie 1
Maar het wordt nu toch eigenlijk dezelfde provider?Je kunt geen nieuw abonnement afsluiten bij Telfort, alleen verlengen, maar nog niet overstappen op KPN? Dan gaan we inderdaad nog maar eens even verder kijken. Zou graag een nieuwe combi: abonnement + telefoon aangaan.

Dank voor jullie reacties!
Overstap met nummer behoud kan inderdaad nog niet. Dat kan je later in gang zetten het kan wel maar nu nog niet.

Voor deze specifieke aanbieding zal je moeten overstappen dat wou ik benadrukken. Of het moet onder tussen veranderd zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Je zou nog kunnen kijken bij belsimpel.
Reputatie 1
Oke, dank jullie wel. Ik kijk even verder en anders nog maar even geduld hebben ☺️
Je kan 4 maanden vóór einde contract verlengen, maar nog niet overstappen naar een andere provider.

Die info klopt niet overstappen kan met nummerbehoud, tot 120 dagen voor het aflopen van je huidige contract @VeraF.72 @Galdor68 @Kees-Jan

Onderstaande info van KPN.😉

Nummerbehoud

Wil je je huidige 06-nummer behouden?
  • Nummerbehoud is een gratis dienst
  • Mogelijk vanaf 120 dagen voor het einde van je contract
  • KPN zegt je huidige abonnement op: je hoeft zelf niets te doen
Telfort heeft het toch echt over een maand voor afloop

Telfort nummer meenemen

Loopt je contract bijvoorbeeld af op 1 juli, dan kun je vanaf 1 juni aangeven dat je je nieuwe nummer mee wilt nemen naar de nieuwe provider. Een maand later zet je nieuwe provider je nummer over.
Reputatie 8
Badge +17
Dus: niet volgens Telfort
kan pas een maand van tevoren...

edit: @nelly jacoba was me net voor, de info die @nelly jacoba geeft staat in de link die ik geef...

misschien is de info van KPN correct en kan je dit 4 maanden van tevoren aanvragen, maar kan het KPN contract pas per einde contract bij Telfort ingaan en nummerbehoud plaatsvinden.

het is maar nét hoe je het leest 🙄😉
Klopt, maar als je een abonnement bij KPN of andere provider afneemt regelen zij het met Telfort zodat na die 4 maanden het nummer toch overgaat, tot die tijd krijg je een tijdelijk nummer en in de meeste gevallen betaal je dan alleen als je het nummer daadwerkelijk gebruikt, bij T-Mobile is dit de buitenbundelkosten van 30 cent per minuut, en betaal je pas abonnementskosten na nummer portering.

Dus 4 maanden van te voren een abbo afsluiten houd gewoon in dat je van de aanbieding gebruik kunt maken en later je nummer gewoon overgezet word.

Kan wel zijn dat KPN wel abbo kosten rekent, de toestel kosten zullen denk ik wel gefactureerd worden.

En wel alles meenemen dan @nelly jacoba,

Controleer vanaf wanneer je je nummer mag meenemen
  • Heb je een abonnement? Je kunt je nummer overzetten naar een nieuwe provider per de einddatum van je contract. Houd hierbij rekening met een minimale opzegtermijn van 1 maand. Je kunt de einddatum van je contract opzoeken in Mijn Telfort.

Dit staat er nog boven, let op minimale opzegtermijn en per einddatum contract.😉
Reputatie 8
Badge +17

Die info klopt niet overstappen kan met nummerbehoud, tot 120 dagen voor het aflopen van je huidige contract @VeraF.72 @Galdor68 @Kees-Jan

Onderstaande info van KPN.😉

Nummerbehoud

Wil je je huidige 06-nummer behouden?
  • Nummerbehoud is een gratis dienst
  • Mogelijk vanaf 120 dagen voor het einde van je contract
  • KPN zegt je huidige abonnement op: je hoeft zelf niets te doen

"Het is maar net hoe je het leest"

@Doornekamp33 informatie van een andere provider geeft dus wat verwarring...
Nee hoor, niks verwarring, je kan dus gewoon overstappen naar KPN en van de aanbieding gebruik maken.
Is wel aan KPN om het contract te laten ingaan na die 4 maanden of dat het gelijk ingaat en je een tijdje dubbel moet betalen,
Ik weet van T-Mobile dat je niet dubbel betaald, alleen als je je tijdelijke nummer gebruikt er "buitenbundel bel kosten" worden berekent per minuut.
Je contract kosten gaan pas lopen nadat het nummer is overgezet en dan gaat ook je contract in.

Kan soms verleidelijk zijn om dat te doen, maar over 3.5 maand kan er weer een mooiere aanbieding langskomen, of niet natuurlijk.

En als je 4 maanden van tevoren verlengt gaat ook pas het nieuwe abbo in op het moment dat die 4 maanden om zijn, dus verleng je met 12 maanden dan zit je er ook nog 16 maanden aan vast.
De vraagsteller schiet er niks mee op als je met nummerbehoud wil overstappen kan dat op elk gewenst moment. Rekeninghoudend met een maand opzeg termijn en bij een lopend contract de overige periode afkopen. Of duidelijk aangeven wanneer het contact moet ingaan.

Bij mijn overstap 2 jaar terug van KPN naar Telfort kreeg ik binnen een week de Telfort sim die met een tijdelijk nummer met buitencontract kosten bruikbaar was. Het advies bij de sim was overduidelijk wel activeren maar nog niet gebruiken. Het feitelijke contract ging pas in op de door mij aangegeven datum de dag na de maand opzeg termijn.

Wat ik er van begrijp was het nummerbehoud tracject minimaal 60 dagen en is dit verkort naar 30 en er zit verschil in de nummerbehoud periode bij mobiel en vast.

En het belachelijke is en blijft dat we niet de Samsung S9 voor hetzelfde intressante bedrag krijgen als je bij Telfort verlengt!!!

Dat is als het start bericht goed wordt gelezen waar het omgaat. Dus ja er kan van die actie gebruik worden gemaakt, maar alleen als je bereid bent over te stappen naar KPN.

Dit is wat we bij Telfort met verlenging voor de S9 betalen. 480 euri's

En nu de KPN Smart pakker actie €384,00

Reputatie 8
Badge +17
dus bij KPN én bij Telfort betaal je, volgens de plaatjes, €16?
dus bij KPN én bij Telfort betaal je, volgens de plaatjes, €16?
Klopt dat is enkel het deel wat bovenop de totaal maandlasten komt, het cruciale is de €96,00 eenmalige bijdrage die Telfort in rekening brengt. Waarmee het toestel via Telfort duurder is dat gelijke maand bedrag is niet van belang.

De totale toestel kosten bij Telfort zijn € 480.00 bij KPN €386,00

KPN wil ons voorhouden dat ondanks het ophouden van de naam Telfort er nog steeds voordeeltjes zijn. Daarom gebruiken ze het bekende gezicht van de Ex-Miljonair Hans voor KPN en de Telfort term Smartpakker. Onder tussen levert dit een Telfort klant geen voordeel op die kleine 100 euro is toch een flink bedrag.Daarbij komt ook nog het punt dat als je geen compleet klant bent de KPN abonnementen duurder zijn dan de Telfort tegenhangers. Zelfs met die kortingen zijn ze duurder. De bundel die ik zou kiezen kost me via Telfort €12,50 bij KPN € 14,00 of €19,00 zonder de KPN of Telfort Compleet korting.
Hier onder de totaal kosten abonnement en de S9

Dus voor de vraagsteller is nu maar 1 ding van belang.

Kan ik nu van de aanbieding gebruik maken van KPN en mijn nummer behouden.

En dat is gewoon, Ja, ook zonder afkoop kosten huidig abonnement, nummer kan straks over als het abonnement is afgelopen.

De redenen om Telfort verlengen niet even goedkoop te maken zal wel duidelijk zijn, KPN is bezig met een sterfhuis constructie zodat er zo min mogelijk Telfort over hoeft naar KPN , makkelijker te doen, zelfde doen ze al bij XS4all met nog maar 1 TV decoder ipv van de 2 een tijdje terug, stiekem weer duurder maken.
En de smartpakker is nu een KPN slogan gewordsn, langzaam uitkleden dat Telfort om er zoveel mogelijk bij KPN te krijgen, nieuwe en oude klanten van de andere merken maakt niet uit, ze hebben ze hard nodig na de leegloop van de afgelopen tijd.
En ter overweging is het alleen een mobiel abonnement is er geen sprake van internet en tv bij een van beide kijk verder. Zonder de compleet korting is KPN mobiel alleen een optie vanwege de naam of de dekking.

Schrijf de wensen en bekijk de opties goed ook zaken als buitenbundel kosten, de dekking in het buitenland wat valt wel of niet binnen de standaard bundel.

Mijn advies naar Telfort mobiel klanten verleng niet anders zit je 2 jaar vast wacht even wat de toekomst doet. Wil je zolang mogelijk van de Telfort voorwaarden profiteren lijkt mij persoonlijk dat de beste strategie. Elke situatie is uiteraard anders.

Ik vrees dat voor mobiel die leegloop doorzet en mogelijk voor internet en tv ook.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @VeraF.72. Van harte welkom hier. Ik snap wel dat de aanbieding van KPN op de Samsung Galaxy S9 heel aantrekkelijk is. De Samsung Galaxy S9 is momenteel, zoals hier ook eerder wordt genoemd, de Smartpakker.

Je kunt 4 maanden voor de einddatum van je contract al aangeven dat je wilt overstappen naar KPN. Belangrijk daarbij is dat je gebruik maakt van nummerbehoud. Je 06-nummer wordt dan op de einddatum van je contract bij ons gewoon overgezet naar KPN. Je kunt de bestelling dus prima al plaatsen. 🙂

Verder merk ik dat we hier en daar off-topic gaan. Als er vragen en/of opmerkingen zijn met betrekking tot het samen gaan van Telfort en KPN, dan lijkt het me goed om die te plaatsen in het algemene topic hierover. Zo houden we 't samen mooi overzichtelijk.
Beste Natasja het lijkt mischien of topic juist het samengaan ligt de oorzaak van deze vraag.
Voor de verlengende Telfort klant zijn er nagenoeg of eigenlijk geen aantrekkelijke aanbiedingen.

En dat doet zeer, heel zeer!

Waarom geen vergelijkbare prijs als je nog via Telfort wil verlengen zolang dat nog kan?
Ik ga hierin met Doornekamp mee en kan dit alleen maar als een marketing lok methode zien.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @VeraF.72. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het zo duidelijk is. Laat het gerust weten als je toch nog ergens vragen over hebt.
Reputatie 1
Dag Natasja,
Eerlijk gezegd, overvielen die antwoorden me een beetje. Wel heb ik er uit op kunnen maken dat overstappen wel mogelijk is, alleen de ingangsdatum is dan van belang. Dus mijn vraag is beantwoord. Dank je wel!
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @VeraF.72. Goed dat je dat aangeeft! Dat kan ik me ergens ook wel voorstellen. In ieder geval fijn om te lezen dat je vraag is beantwoord en alles zo duidelijk is. ☺️

Reageer