beantwoord

Gat tussen abonnement & nieuwe dienst?

Annika_H
Goedemorgen, mijn abonnement loopt (zoals in mijn overzicht staat) van 08-2016 t/m 08-2017. Ik wil graag overstappen naar een andere provider (I have my reasons :) ). Nu ga ik echter van halverwege augustus tot halverwege september op vakantie buiten Europa. Mijn nieuwe abonnement (met nummerbehoud) zou ik graag in willen laten gaan zodra ik terug kom van vakantie, dus op 18 september ongeveer, maar dan valt er een gat tussen het aflopen van mijn oude abonnement en het ingaan van de nieuwe. Gaat dit met nummerbehoud dan wel goed? Moet ik mij dan actief afmelden als klant bij Telfort?
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 19 juli 2017, 12:14

Hoi Annika_H, welkom op het forum. Jammer dat je gaat overstappen. :(

Je kan bij je nieuwe provider vaak aangeven wanneer je wilt dat het abonnement in gaat, deze datum kan je dus ook doen na je vakantie. Je zou je abonnement bijvoorbeeld op 25 september in kunnen laten gaan. Op die datum wordt je simkaart geactiveerd met nummerbehoud, vergelijkbaar zoals je eerdere overstap is gelopen. Wanneer deze activatiedatum verder dan één maand in de toekomst ligt, dan heb je voldaan aan je opzegtermijn. Door middel van het nummerbehoud wordt je abonnement bij Telfort dan ook stopgezet.

@Kees-Jan thanks!

Bekijk reactie

6 Reacties

Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Je kan je abonnement ook gewoon laten doorlopen totaan je daadwerkelijke overstap. Eventuele korting vervalt dan wel.
Annika_H
Dat is inderdaad een optie, zit ik dan echter niet met die opzegtermijn van een maand?
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Dat heb je altijd...
Annika_H
Haha ik bedoel meer; moet ik me dan wel actief afmelden bij Telfort of kan ik dat aan de nieuwe provider overlaten ;) Ging eerder met overstappen naar Telfort automagisch namelijk.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Bij het overstappen kan je je nieuwe provider het nummerbehoud laten doen. Telfort geeft dan aan die nieuwe provider door wanneer de eerstvolgende datum dit mogelijk is, dus vanaf moment van aanvraag door de nieuwe provider zal het (minimaal) nog 1 maand duren...
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Annika_H, welkom op het forum. Jammer dat je gaat overstappen. :(

Je kan bij je nieuwe provider vaak aangeven wanneer je wilt dat het abonnement in gaat, deze datum kan je dus ook doen na je vakantie. Je zou je abonnement bijvoorbeeld op 25 september in kunnen laten gaan. Op die datum wordt je simkaart geactiveerd met nummerbehoud, vergelijkbaar zoals je eerdere overstap is gelopen. Wanneer deze activatiedatum verder dan één maand in de toekomst ligt, dan heb je voldaan aan je opzegtermijn. Door middel van het nummerbehoud wordt je abonnement bij Telfort dan ook stopgezet.

@Kees-Jan thanks!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P