Formulier nummerbehoud onvindbaar

• 30 november 2016
  • 25 reacties
  • 775 keer bekeken

Ik wil nummerbehoud aanvragen via Mijn Telfort. Als ik ben ingelogd en op Nummerbehoud klik, kan ik het Formulier nummerbehoud niet vinden. Ik word op de website verwezen naar Mijn Telfort en verteld dat ik vervolgens op Nummerbehoud moet klikken. Ik zit nu in een cirkel waar ik niet uitkom. Wie weet waar het formulier te vinden is?

25 reacties

Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem, noch op de nieuwe site noch op de oude site is Nummerbehoud te vinden.
IK WIL DIT MET SPOED AANVRAGEN. WAAR STAAT DIT OP DE SITE??
Reputatie 8
Badge +17
Nummerbehoud is in de weekenden en feestdagen niet online aantevragen, wellicht dat webcare die overigens beperkt aanwezig zijn op zaterdag je vraag kan beantwoorden of via de helpdesk of eventueel via het twitteraccount van Telfort
Reputatie 1
Door de week hetzelfde verhaal.... Ik geloof dat ik binnen de bedenktijd mijn mobiele contract op zeg en blijf bij mijn oude provider.
Reputatie 8
Badge +2
Nummerbehoud zou gewoon vindbaar moeten zijn in Mijn Telfort. Het is niet bekend dat het formulier om de aanvraag te doen zou ontbreken. In dit bericht geef ik aan waar je hem zou kunnen vinden.

Mocht je de optie daar niet kunnen vinden, of andere vragen hebben, stuur me dan de postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een apart bericht. Ik zal dan kijken naar een oplossing.
Reputatie 1
Hallo Michael, het bericht waar je naar verwijst had ik al eerder gevonden, maar de link naar de "optie" kan geen pagina vinden, ook niet als ik plak in een browser waar ik ingelogd ben in Mijn Telfort. Toch erg vreemd dat zoveel mensen Nummerbehoud niet kunnen vinden, dat zal toch echt aan de Telfort site liggen. Vriendelijk van u dat u wil kijken naar een oplossing als ik mijn gegevens opstuur, maar ik wil liever via het officiele formulier aanvragen. Ik vind het erg griezelig om via een alternatieve manier een poging tot Nummerbehoud te doen, want ik wil niet dat er dan iets misgaat en ik mijn oude nummer definitief kwijt ben.
Ik heb besloten gebruik te gaan maken van mijn herroepingsrecht van 14 dagen, dus ik ontbind de aankoop en stuur mijn simkaart terug met als reden dat het een onacceptabele tekortkoming is dat Nummerbehoud niet aan te vragen is.
Helaas.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi pasopjetelfort,

Het is inderdaad gek dat meerdere gebruikers moeite hebben met het vinden van nummerbehoud. Dit kan geen toeval zijn zou je zeggen. Het is zaak dat dit snel wordt verholpen. Ik zal mijn collega's die hierover gaan inlichten om dit verder op te pakken.

Het is verder begrijpelijk dat je argwanend kijkt naar het door een ander op laten pakken van het verzoek. Alleen kan ik je verzekeren dat hier zelden fouten in worden gemaakt. Bovendien zal ik zeer secuur omgaan met de gegevens, zoals je dat mag verwachten van een goede klantenservice en dienstverlener.
Reputatie 8
Badge +2
Willen jullie aangeven wat je ziet staan op de plek waar 'nummerbehoud' zou moeten staan? In de testomgeving ziet het er namelijk goed uit. Het is belangrijk om te weten hoe het er in jouw situatie uitziet en wat je precies mist. Zo komen we het snelst bij de oorzaak van het probleem.

Alvast dank voor de moeite.
Reputatie 8
Badge +17
Inloggen op je mijn telfort mobiel en dan abonnement kiezen daar staat linksboven nummerbehoud aanvragen als je dat aanklikt krijg je een schermpje om opnieuw in te loggen en daar kun je aangeven om welk nummer het gaat.
Reputatie 1
Wil eenieder aangeven wat je ziet staan op de plek waar 'nummerbehoud' zou moeten staan? In de testomgeving ziet het er namelijk goed uit. Het is belangrijk om te weten hoe het er in jouw situatie uitziet en wat je precies mist. Zo komen we het snelst bij de oorzaak van het probleem.

Hallo Michael, het probleem is dat Nummerbehoud nergens te bekennen is, dus dan weet de gebruiker ook niet waar het had moeten staan.
Voor de goede orde: we praten over prepaid.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi pasopjetelfort,

Dank voor je reactie.

Het is voor mij niet mogelijk om dit te reproduceren zonder gegevens. Wil je alsnog je 06-nummer naar mij sturen in een apart bericht? Ik zal het dan verder uitzetten voor je.
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Na het activeren van een prepaidpakket is de optie nummerbehoud niet te vinden via Mijn Telfort. Is er inmiddels een workaround bekend?
Hallo Telfort,

ik heb zojuist mijn nieuwe Telfort Prepaid simkaart geactiveerd en heb helaas hetzelfde probleem wanneer ik nummerbehoud wil aanvragen :s (Mijn oude simkaart waarvan ik het telefoonnummer wil behouden is ook van Telfort btw). Zodra ik met het telefoonnummer van de nieuwe simkaart inlog op Mijn Telfort kan ik idd ook de optie Nummerbehoud niet vinden. Dus niet de knop Aanvraagformulier, maar bij de stap daarvoor gaat het al fout. Er is geen link met de optie Nummerbehoud om bij de knop Aanvraagformulier te komen.

Als ik het instructiefilmpje op jullie website volg, lijkt het dat deze optie in het lijstje (Instellingen, Mijn Gegevens, Bundels Bestellen, Opwaardeeroverzicht, Opwaarderen, Tegoed) zou moeten staan,maar daar staat hij niet tussen (zie screenshot).

Alvast bedankt voor de hulp!
Hier hetzelfde probleem, prepaid, nummerbehoud geprobeerd aan te vragen, mbv de instructiefilm. Maar na inloggen kom je op een totaal andere pagina terecht als dat er in het filmpje staat, nl het schermpje van het bericht hierboven. geen nummerbehoud knop te vinden.

Wat ik in de bijlage plaats is dus wat je niet ziet![\h1]

Reputatie 1
Nogal onthutsend te lezen dat dit probleem nog steeds bestaat.
Ik heb mijn simkaart (op 5 december) binnen de zichtperiode van 14 dagen teruggestuurd.
Op het RETOURFORMULIER staat: "Bent u niet tevreden met uw bestelling? Telfort doet daar niet niet moeilijk over"
Klinkt goed. Ik ben benieuwd hoe vlot ik mijn geld terugkrijg.
Reputatie 1
Beste Telfort,

Ik heb recentelijk een Telfort SIM kaart gekocht, geactiveerd en was nu van plan om nummerbehoud aan te vragen, maar ook ik zie deze optie nergens terug op mijn telfort. Evenals Shenando zie ik alleen de opties Instellingen, Mijn Gegevens, Bundels Bestellen, Opwaardeeroverzicht, Opwaarderen, Tegoed. Ga ik echter linksbovenin het scherm naar Mobiel en kies daar Nummerbehoud dan krijg ik het filmpje weer te zien en moet ik wederom opnieuw inloggen en eindig ik weer in mijn telfort hoofdscherm met de reeds genoemde opties. Geen idee waar de echte optie Nummerbehoud zou moeten staan, zoals genoemd in het filmpje.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 1
Bovenaan staat verbruik - abonnement - factuur etc

Druk op abonnement en dan staat boven aan; nummerbehoudt aanvragen?
Reputatie 1
Bovenaan staat verbruik - abonnement - factuur etc

Druk op abonnement en dan staat boven aan; nummerbehoudt aanvragen?

Beste LinLin,

Geen idee waar je dat verbruik - abonnement etc ziet staan. Bij mij ziet de telfort pagina er als volgt uit.
Reputatie 1
Hoe zet je een bijlage / foto hier neer?
Want het ud hffv
Reputatie 1
Want Dan kan ik je laten zien hoe t er uit ziet bij mij.
Sim only en inloggen via safari/internet. Niet via app
Reputatie 1
Voor alle duidelijkheid in mij geval heeft het betrekking op en prepaid sim van Telfort. Als men dit forum via en browser op tablet, laptop of desktop bekijkt, dan kan men onder andere plaatjes toevoegen via de knoppen onder het reactietekstveld. Geen idee waarom Telfort er voor gekozen heeft om die mogelijkheid niet via en smartphone browser aan te bieden
Reputatie 1
Wil eenieder aangeven wat je ziet staan op de plek waar 'nummerbehoud' zou moeten staan? In de testomgeving ziet het er namelijk goed uit. Het is belangrijk om te weten hoe het er in jouw situatie uitziet en wat je precies mist. Zo komen we het snelst bij de oorzaak van het probleem.

Ik kan nummerbehoud in mijn telfort voor mijn prepaid sim niet vinden. Een screendump van mijn telfort omgeving heb ik ongeveer 23 uur geleden op dit forum gepost.
Reputatie 1
Lidewei; ik heb idd sim only en dat ziet er dus heel anders uit.

Ik heb sim only; en daar kan ik onder abbonement nummerbehoud vinden. Maar te vroeg gejuigt, want daar kwam ik nooit tot het einde;
Na m'n provider gekozen te hebben kwam ik elke keer op een witte pagina met een balkje en dan kon ik verder niks meer.
Dus ik koos provider en daarna druk je in het vakje om je simkaart nr in te vullen en dat lukte niet. Dan springt ie dus steeds op die blanco pagina met balkje waar 'vorige telecomaanbieder ' staat en n kruisje. Maar dan kun je verder niks meer. Sla ik vorige telecomaanbieder over dan kan ik wel m'n simkaart nr intypen. Maar daarna geeft ie na doorgaan aan; er is een webservice communicatiefout opgetreden; probeer het later opnieuw.
Twee dagen lang geprobeerd. Daarna is het door een medewerker van Telfort heel snel geregeld via dit forum.
Maar erg lastig dat nummerbehoud zoveel problemen geeft!
Reputatie 1
Nummerbehoud is nog steeds niet aan te vragen via mijn telfort voor recent bestelde prepaid SIM. Ook tips vanuit forumtopic https://forum.telfort.nl/prepaid-255/nummerbehoud-aanvragen-vanwege-nieuwe-aangeschafte-telfort-simkaart-lukt-niet-63548 helpen niet. De optie is gewoonweg niet beschikbaar. Zie ook mijn voorgaande posts in dit forumtopic.
Reputatie 1
Telfort heeft een wijziging doorgevoerd op de mijn telfort site en Nummerbehoud is nu ook aan te vragen voor Prepaid SIMs.

Reageer