beantwoord

Flexibele startdatum en nummerbehoud, afronding data, inflatiecorrectie

• 13 augustus 2012
  • 5 reacties
  • 1767 keer bekeken

Goedendag,

Een aantal vragen:

Graag zou ik een sim only abonnement bij jullie afsluiten.
Nu loopt mijn huidige abonnement t/m 4 november 2012. Ik heb gelezen dat je contract 2 maanden later in kan laten gaan.
Hoe lang van te voren kun je nummerbehoud aanvragen? Is dat ook 2 maanden?

In dat geval zou ik dan op 31 aug (ik wil graag gebruik maken van de sim only superkoopje) het abonnement afsluiten, dan zou deze op 31 okt ingaan. Ik betaal dan een paar dagen dubbele kosten, kan ik dan een week later, 5 sep het nummerbehoud aanvragen zodat mijn nummer op 5 nov overgezet wordt naar Telfort? Klopt de bovenstaande redenering?

Nu had ik ook nog een vraag over het superkoopje. Hier staat bij "zolang je abonnement loopt"
Dus als ik het goed begrijp, als een contract voor 2 jaar afsluit en na die 2 jaar doe ik niets, dus laat het gewoon doorlopen, dan betaal ik nog steeds hetzelfde bedrag? (het blijft dan 15 euro?, tijdens het typen van dit bericht lees ik iets over inflatiecorrectie, dit zou betekenen dat mijn abonnement elk jaar duurder wordt? Dit zie ik voor het eerst bij abonnement en zou een reden kunnen zijn om voor een andere aanbieder te kiezen)

Hoe werkt bij Telfort de afronding van het data gebruik? Ik kan dit nergen terugvinden op jullie site (misschien kunt u een linkje plaatsen?)
Sommige providers ronden af per kb, sommige per 100kb, sommige zelfs per 1MB.
Als mijn telefoon de e-mail checkt en er 5kb gebruikt wordt en dit zou elke keer bijv afgerond worden naar 100kb o.i.d. dan zou het verbruik omhoogschieten.

Graag zou ik hier duidelijkheid in willen hebben voordat ik een nieuw abonnement afsluit.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Met vriendelijke groet van (misschien) een nieuwe klant.
icon

Beste antwoord door Laila 14 augustus 2012, 15:09

Welkom op het forum henkjan78! Wat u aangeeft is juist. U kunt op 31-08 een abonnement aanvragen met startdatum 31-10. Vervolgens kunt u op 04-09 nummerbehoud aanvragen via Mijn Telfort.

Ook na 24 maanden betaalt u het tarief van €15. Er wordt inderdaad inflatiecorrectie toegepast, zie www.telfort.nl/inflatiecorrectie. Andere aanbieders passen ook inflatiecorrectie toe.

Wij ronden gewoon af op KB's, zie www.telfort.nl/tarieven. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, anders lees ik het wel van u 🙂

Laïla
Bekijk reactie

5 reacties

Badge
Welkom op het forum henkjan78! Wat u aangeeft is juist. U kunt op 31-08 een abonnement aanvragen met startdatum 31-10. Vervolgens kunt u op 04-09 nummerbehoud aanvragen via Mijn Telfort.

Ook na 24 maanden betaalt u het tarief van €15. Er wordt inderdaad inflatiecorrectie toegepast, zie www.telfort.nl/inflatiecorrectie. Andere aanbieders passen ook inflatiecorrectie toe.

Wij ronden gewoon af op KB's, zie www.telfort.nl/tarieven. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, anders lees ik het wel van u 🙂

Laïla
Hallo Laïla,

Bedankt voor uw (snelle) reactie en voor het beantwoorden van al mijn vragen.

Ik heb nog 1 vraag. Hoeveel tijd mag er tussen het afsluiten van het abonnement en aanvragen van nummerbehoud zitten?
In bovenstaand voorbeeld is het maar een aantal dagen. 
Nu heb ik een collega getipt over deze aanbieding, dit abonnement lijk hem ook wel wat maar zijn huidige abonnement loopt pas af op 18 december.
Kan hij 31-08 een abo afsluiten die 31-10 ingaat, dan op 18-10 pas nummerbehoud aanvraagt voor 18-12 ?

Er van uit gaande dat deze aanbieding de gehele maand augustus geldig is?

Mvg, Henk-Jan
Badge
@henkjan78,

Er is geen bepaalde termijn waarin u nummerbehoud moet aanvragen. Het antwoord op de onderstaande vraag is ja.
Kan hij 31-08 een abo afsluiten die 31-10 ingaat, dan op 18-10 pas nummerbehoud aanvraagt voor 18-12 ?

Er van uit gaande dat deze aanbieding de gehele maand augustus geldig is?

Laïla
Mijn complimenten voor dit forum en de snelle en complete antwoorden!

Is het ook mogelijk om later tijdens de contractperiode nog een extra bundelopties toe te voegen zoals "extra snel internetten" ?
Of kan dit alleen op het moment van afsluiten gekozen worden? (ik bedenk telkens weer een nieuwe vraag :-)
Mvg. Henk-Jan
Badge
Uw laatste vraag kan ook weer beantwoord worden met ja. U kunt later altijd nog bundels toevoegen.

Laïla

Reageer