Firmware update geroot toestel.

• 8 februari 2016
  • 4 reacties
  • 514 keer bekeken

Iemand hier enig idee of 'n geroot toestel zonder problemen een firmware update kan doorstaan?
Ik heb 'n Alcatel met 'n MTK chipset en destijds meteen geroot met 't zweet in de handen omdat het destijds allen maar ging met Kingroot en die app was in de Chinese taal geschreven.
Nu wil Alcatel al 'n tijdje 'n firmware update naar de telefoon sturen maar ik weet niet zeker of dat wel redelijk risicoloos kan in dit geval dus heb ik die update geweigerd. Als het lukt ben ik root toegang kwijt neem ik aan?

4 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Ga er wel vanuit dat de root weer verwijderd wordt bij firmware update van de fabrikant.

Kingroot is er nu overigens ook in andere talen. Naast de tjap tjoi heb je ook fish & chips (engels).
Wil je toch even op zeker spelen dan kan je via Kingroot eerst un-rooten en daarna de firmware installeren. Daarna weer rooten met Kingroot.

Let op! Alles is niet zonder risico's.

Wil je toch even op zeker spelen dan kan je via Kingroot eerst un-rooten en daarna de firmware installeren. Daarna weer rooten met Kingroot.

Let op! Alles is niet zonder risico's.

Inmiddels kan ik iedereen die met n zelfde plan rondloopt en gebruik maakt van n telefoon met n mediatek chipset met klem afraden dit experiment uit te halen. Mijn phone is gebricked tijdens mobile upgrade (dus niet via ota maar met de pc) en het is nog maar de vraag of ik hier n oplossing voor kan vinden.
Unroot niet toegepast omdat er op xda en elders negatieve ervaringen mee waren.
Tis n softbrick dus je zou zeggen dat het geen ramp is. Dus wel want er is vrijwel geen zelfde rom voor zo'n telefoon te vinden en n ander rom flashen mislukt simpelweg.
Maar ik geef dit niet zomaar op uiteraard 🙂
Badge
Je zou nog kunnen proberen de firmware te recoveren.
http://forum.xda-developers.com/idol-3/general/return-to-stock-firmware-recovery-t3216077

Welk type is het precies ?
Je zou nog kunnen proberen de firmware te recoveren.
http://forum.xda-developers.com/idol-3/general/return-to-stock-firmware-recovery-t3216077

Welk type is het precies ?

Het betreft n one toch pop c7 en inmiddels is t me gelukt de originele software te flashen. Dat waren 5 spannende minuten :)
Eerdere pogingen mislukte steevast. Dan stokte de download via usb naar telefoon op 80 % en vervolgens trad de dood in. Schijndood dan want recovery was wel te benaderen en de pc bleef de telefoon ook herkennen dus moest het gewoon lukken.
Root is idd overschreven. Wel prettig dat ie t weer doet, al kost dat ding n habbekrats. Verder geen slechte telefoon voor dat geld.

Reageer