Firmware s3 opnieuw instellen

• 30 maart 2014
  • 53 reacties
  • 7687 keer bekeken

Beste telfort

Ik heb een tijdje geleden de software van cyanogenmod geïnstalleerd op mijn s3 maar deze is niet zo stabiel alsof het leek.
Ik zou graag terug willen naar de officiële firmware-software van Samsung
Kunt u mij daar ook mee helpen of advies geven?

Groetjes Dennis.

53 reacties

Hoi Dennis,
Op deze website   http://www.vankoulil.nl/algemeen/hoe-zet-ik-mijn-galaxy-s3-terug-naar-de-fabrieksinstellingen  wordt uitgelegd hoe je je telefoon kunt herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit zou je probleem moeten oplossen?
Gr,
Ibrahiem
Beste ibrahiem

Verwijderd hij dan de software van cyanogenmod? En zet hij m dan terug in fabrieks instellingen zoals je m in de winkel koopt of zet die dan schone cyanogenmod op?

En ken jij cyanogenmod ibrahiem of Andere leden?

Dennis
Hij zet alle software weer terug zoals toen je 'em in de winkel kocht inderdaad.
Ik ken de cyanogen mod wel maar heb er verder niet mee gewerkt.
Verwijderd hij dan ook de cyanogenmod??
En krijg ik dan de stock firmware van Samsung terug?

Dennis
Wil echt de stock firmware van Samsung terug
Helpppp me
Reputatie 8
Badge +15
Normaal zou je de orginele software na een hard reset weer terug op het toestel moeten hebben.
Waarom probeer je het gewoon niet? Maak wel eerst een backup van je gegevens.

Als daarna nog de cyanogenmod erop staat download dan de laatste versie van KIES en herstel het dan eens via KIES.
En dat lukt altijd via kies koffie mok?
Reputatie 8
Badge +15
Durf ik niet te garanderen.
Ga anders eens langs een service center van Samsung. Via Google zoeken op service center Samsung. Als iemand het weet zijn zij het wel. 🙂
Zowieso is het altijd verstandig om overal back-ups van te maken.
En inderdaad zoals 'koffiemok' aangeeft probeer het eens en laat weten wat je resultaten zijn.
Badge +1
als je een harde reset (via de link van M I Roesalbaks) doet worden er alleen instellingen van je toestel gewist. Er wordt dus niet aan de firmware veranderd.

Je kunt inderdaad KIES proberen. Je moet dan KIES 3 downloaden. Kies in het programma voor "hulpmiddelen" -> "firmware upgraden en initsialiseren"
Vul vervolgens het typenummer in zoals dat op de sticker onder de accu staat (meeste GT-I9300) en let daarbij op hoofdletters!
Vul vervolgens het sn nummer in van je toestel (dit is niet het IMEI nr maar het s/n nummer dat onder de streepjescode staat!)

als dat niet werkt kun je met je toestel naar een Samsung Servicepunt gaan of naar een Geek Squad service punt (zie www.geeksquad.nl). Hou er wel rekeming mee dat er kosten in rekening voor zullen worden gebracht.

suc6!
Beste pruygje

Ik begrijp dus dat als je je s-n nummer van je telefoon invoer dat hij de juiste firmware er bij zoekt en installeert en de ellendige cyanogenmod verwijderd??

Dennis
Badge +1
Dat klopt helemaal
OK ga het morgen proberen. Ik laat weten wat het geworden is
Hallo

Maar is het zo dat je zelf de juiste software moet gaan downloaden ? Of doet kies dat??
En ik hoor ook verhalen over Odin?? Je telefoon bewerken kennen jullie dit?

Ga vanavond aan de slag na mijn werk

Dennis
http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/general/restore-to-stock-rom-galaxy-s3-i9300-t2187081

Volg deze stappen op en het zou weer als vanouds moeten zijn.
Reputatie 8
Badge +15
Als het goed is zal KIES je toestel herkennen en alleen software beschikbaar stellen die voor jouw toestel beschikbaar is.

Odin is inderdaad om je toestel mee te bewerken. Als je er echter geen verstand van hebt zou ik het niet aanraden. De kans bestaat dat je je toestel onherstelbaar beschadigd is wel aanwezig.
Badge +1

Maar is het zo dat je zelf de juiste software moet gaan downloaden ? Of doet kies dat??

Dat doet KIES automatisch vanaf de Samsung servers. Zo weet je zeker dat je de juiste firmware krijgt en dat deze niet door iemand is aangepast.

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/general/restore-to-stock-rom-galaxy-s3-i9300-t2187081

het nadeel van Odin gebruiken is dat je de firmware van het toestel zomaar ergens van internet download. Er is geen enkele manier om te controleren of die firmware niet door iemand is aangepast en of hij dus wel of niet verborgen mallware bevat.

Als het goed is zal KIES je toestel herkennen en alleen software beschikbaar stellen die voor jouw toestel beschikbaar is.

Dat doet KIES alleen als er orignele (voor dat toestel bedoelde) firmware in het toestel aanwezig is.
Zodra er andere firmware in het toestel is geflashed (dus ook firmware die met odin is geflashed) wordt de sw versie niet meer door kies herkend en kan er dus ook niet meer (automatisch) geupdated worden...
Halo koffie mok en verdere medewerkers

De beste optie is dus kies 3 te downloaden en dan mijn gegevens van min telefoon invoeren.
En dan die software installeren er n hoe gaat dat in zijn werk het installeren van? En kent kies altijd je Samsung? En hoe check e dit als die hem kent!?

Dennis
Reputatie 8
Badge +16
Kies 3 downloaden en installeren dit wijst zich vanzelf, vervolgens je mobiel met een USB kabel aan je PC/Laptop hangen, Kies herkent dan vanzelf het toestel.
Wel kan het zijn dat er een extra installatie nodig is voor USB drivers, dit is gewoon binnen KIes zichtbaar.

In tegenstelling tot Odin, is Kies wel betrouwbaar en sloopt dit je toestel niet, je kan het dus veilig gebruiken.
Mocht je foutmeldingen krijgen, laat dit dan hier even weten.
Badge +1
Kies 3 downloaden en installeren dit wijst zich vanzelf, vervolgens je mobiel met een USB kabel aan je PC/Laptop hangen, Kies herkent dan vanzelf het toestel.

eh, nee, KIES herkent dus niet automatisch het toestel, aangezien er andere firmware in is geflashed....

installeer kies
Kies in het programma voor "hulpmiddelen" -> "firmware upgraden en initsialiseren"
Vul vervolgens het typenummer in zoals dat op de sticker onder de accu staat (meeste GT-I9300) en let daarbij op hoofdletters!
Vul vervolgens het sn nummer in van je toestel (dit is niet het IMEI nr maar het s/n nummer dat onder de streepjescode staat!)
vervolgens moet je een aantal opties bevestigen (dat je al je data kwijtraakt als je geen backup hebt gemaakt enzo)
vervolgens zet je je toestel in 'download modus' (accu eruit, 10 sec wachten, accu er weer in, toestel aanzetten terwijl je de volume omlaag en de home knop vasthoud, vervolgens op volume omhoog drukken),
en dan pas je toestel aansluiten.
Reputatie 8
Badge +16

eh, nee, KIES herkent dus niet automatisch het toestel, aangezien er andere firmware in is geflashed....

Oeps, even overheen gelezen, thanks pruygje, ik was uitgegaan van een standaard rom 😞
Beste

Hoe zet je een s3 in download modus?
En daarna accu eruit en 10 sec wachten en dan er weer in? Dan je mobiel aanzetten zoals ik altijd doe?? En dan volume knop omlaag en home indrukken ? En dan daarna power? En dan pas aansluiten.. Snap het FF niet

Dennis
Badge +1

vervolgens zet je je toestel in 'download modus' (accu eruit, 10 sec wachten, accu er weer in, toestel aanzetten terwijl je de volume omlaag en de home knop vasthoud, vervolgens op volume omhoog drukken),
en dan pas je toestel aansluiten.

dus:
1. accu eruit
2. 10 sec wachten
3. accu er weer in
4. toestel aanzetten terwijl je de volume omlaag en de home knop vasthoud
5. vervolgens op volume omhoog drukken als het toestel daarom vraagt.
En al die tijd de s3 niet aansluiten??

Reageer