beantwoord

Factuurdatum mobiele abonnement wijzigen

• 11 december 2018
  • 4 reacties
  • 215 keer bekeken

Mijn mobiel moet ik altijd rond de 10de betalen via auromatische incasso. Masr mijn geld komt pas de 20ste. Is er een manier om dat te veranderen
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 12 december 2018, 17:28

Dag @Jose1965. Van harte welkom hier op het Forum. Voor je mobiele abonnement kan de incassodatum helaas niet worden aangepast. In het topic dat @mandy aandraagt, wordt er gesproken over een tweede incassodatum. Die kunnen we activeren als het moment van de incasso er (vaker) voor zorgt dat de factuur niet afgeschreven kan worden, maar ik ziet dat dit bij jou niet van toepassing is.

Wel licht ik nog graag even toe waarom we de incassodatum niet kunnen aanpassen. Bij Telfort werken we met een zogeheten 'rolling billing' proces. Dit houdt in dat we het facturatieproces gelijk trekken met de datum waarop je abonnement is gestart. Bij dit proces wordt verbruik tot de nieuwe factuurperiode in rekening gebracht. De abonnementskosten vanaf de nieuwe factuurperiode worden met 1 maand vooruit in rekening gebracht. Omdat er in veel gevallen MB's en belminuten naar rato worden berekend, is het systeemtechnisch niet mogelijk om de incassodatum te verschuiven.

Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt.
Bekijk reactie

4 reacties

Volgens mij is het niet mogelijk om de incasso datum voor mobiel te wijzigen.

Wel heb ik dit gevonden, Incassodatum mobiel wijzigingen een topic van een jaar geleden.
Maar ik weet niet of dit nog mogelijk is.
Daar kan webcare van Telfort een antwoord op geven.

Als je je klant of mobiele nummer in je profiel zet, dus niet op dit Forum,
kunnen zij zien wie je bent en om welke aansluiting het gaat.
Dan kunnen de moderators je eerder helpen.
Bedankt voor de reactie. Ik ga het proberen
Reputatie 6
Badge +9
Dag @Jose1965. Van harte welkom hier op het Forum. Voor je mobiele abonnement kan de incassodatum helaas niet worden aangepast. In het topic dat @mandy aandraagt, wordt er gesproken over een tweede incassodatum. Die kunnen we activeren als het moment van de incasso er (vaker) voor zorgt dat de factuur niet afgeschreven kan worden, maar ik ziet dat dit bij jou niet van toepassing is.

Wel licht ik nog graag even toe waarom we de incassodatum niet kunnen aanpassen. Bij Telfort werken we met een zogeheten 'rolling billing' proces. Dit houdt in dat we het facturatieproces gelijk trekken met de datum waarop je abonnement is gestart. Bij dit proces wordt verbruik tot de nieuwe factuurperiode in rekening gebracht. De abonnementskosten vanaf de nieuwe factuurperiode worden met 1 maand vooruit in rekening gebracht. Omdat er in veel gevallen MB's en belminuten naar rato worden berekend, is het systeemtechnisch niet mogelijk om de incassodatum te verschuiven.

Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @Jose1965. Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en ga er daarom van uit dat alles duidelijk is. Als je toch nog vragen hebt, lees ik dat natuurlijk graag.

Reageer