Factuur klopt niet (part2)

• 21 september 2016
  • 22 reacties
  • 390 keer bekeken

Badge
Een maandje geleden ben ik met de nodige moeite van Telfort Prepaid naar een Telfort abonnement gegaan.

Ik heb een eerste factuur gekregen en die zou positief moeten zijn. Vanwege het beltegoed dat ik nog had op mijn vorige prepaid-simkaart. Zie mijn vraag in dit forum met dezelfde titel. Nog steeds dreigt Telfort in een mail met afsluiting, terwijl er na 23 dagen nog steeds geen correctiefactuur zichtbaar is. Wat gaat er mis?

Ik moet nl. juist een factuur krijgen waaromp staat dat ik 10 euro zal terugkrijgen. Gelukkig ga ik darnaast ook mijn belkosten met de klantenservice terugkrijgen is me verzekerd.

Daarnaast kreeg ik zojuist om 16:42u een mail met als titel Bevestiging Betaalafspraak, terwijl ik helemaal vandaag geen telefoontje heb gehad. Kan dat zomaar? Hoe kan het dat jullie iets bevestigen, terwijl niemand in mijn gezin telefoon heeft gehad?

Overigens had die € 3,31 al lang afgeschreven kunnen worden, ik wil graag weten of jullie wel het IBAN gebruiken dat ik heb opgegegeven.

Ik heb ook geantwoord op jullie mails van factuur@telfort.nl en klantenservice@telfort.nl. Maar dat schijnen noreply-adressen te zijn?

Dank alvast voor het leveren van helderheid, nav mijn vragen.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Vreemde zaak! Aan de hand van je verhaal kan ik ook niets anders concluderen dan dat er ergens iets niet helemaal goed is gegaan. Graag kijk ik voor je wat er precies aan de hand is als je je 06-nummer, postcode en huisnummer naar mij toe stuurt in een privébericht. Ik zal er dan naar kijken en je indien nodig laten benaderen om dit te verklaren.

Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo vraagje888,

Bedankt voor je berichtje.

Ik heb een verzoek gedaan bij mijn collega's om dit verder op te pakken. Naar verwachting wordt je hier binnen enkele dagen over benaderd.

Laat je het mij weten als je meer weet?

Dank je wel.
Badge
Het antwoord van jouw collega's op mijn vragen graag in dit Topic.

Ik wil graag weten hoe (en met wie) jullie 6 dagen geleden een Betaalafspraak hebben gemaakt.
Jullie loggen toch wel e.e.a. voordat jullie een "Bevestiging Betaalafspraak"-mail versturen?

En ik wil graag weten waarom de eerste incasso van 3,31 niet gelukt is. Er stond genoeg geld op de rekening, hebben jullie een andere IBAN gebruikt dan ik heb doorgegeven op MijnTelfort?
Badge
Ik zag een voicemail van jullie op de mobiel van mijn zoon. Misschien willen jullie telefonisch uitleggen wat er fout ging met de "Betaalafspraak"? Maar bellen heeft geen zin, hij appt alleen maar met zijn mobieltje. Ik lees het graag hier op het forum. Veel dank!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Dit klopt. Er is gebeld door een collega. Het incident staat nog bij hen uit. Zodra zij meer weten, wordt dat aan mij teruggekoppeld. Ik laat het jou dan weer weten. 🙂
Badge
Ok, prima, ik begrijp dat ze wilden bellen om te zeggen dat er nog geen update te geven was.
Ik lees de antwoorden natuurlijk binnenkort graag. Alvast dank!
Badge
Hallo Telfort, is na twee weken al bekend op basis van welk gesprek jullie mij een "Bevestiging Betaalafspraak" stuurden?

En is ondertussen ook helder waarom de incasso van € 3,31 destijds mislukt is?

Ik hoor graag! Alsnog bedankt!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Bedankt.

Mijn collega geeft aan inmiddels contact te hebben gehad en dat het allemaal duidelijk is nu. Kun je dit bevestigen?

Dank voor je reactie.
Badge
Nee, ik heb nog steeds geen antwoorden.

Dus ik heb nog geen informatie gekregen over hoe en met wie die zogenaamde "Betaalafspraak is gemaakt.
En nee, ik heb ook nog geen informatie gekregen vanaf welk IBAN jullie die 3,31 hebben geprobeerd te halen en wanneer.

Wil je ajb, ajb, ajb, alsjeblieft de antwoorden op mijn vragen hier in dit topic plaatsen?
Badge
En Michael, ik zie dat je tot mijn verbazing ook voor hele andere vragen uit een ander Topic naar dit Topic verwijst, terwijl ik steeds maar geen antwoord krijg.
(Over het spooktelefoontje, en over voicemails die ik niet ontvang).

Om het voor mezelf overzichtelijk te houden, stel ik die andere vragen liever in een ander Topic.
Badge
Hallo Michael, Je hebt 18 dagen geleden in een Privé bericht mijn gegevens gekregen. Heb je achterhaald hoe het kan dat Telfort een "Bevestiging Betaalafspraak"-mail naar mij heeft gestuurd, terwijl ik van niets weet?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Tot mijn verbazing heb ik nog geen directe terugkoppeling ontvangen van het incident dat ik heb aangemeld wat deze zaak betreft. Mijn eerdere reactie is dan ook niet correct. Dit betreft het probleem met de 'voicemail/spooktelefoontjes'. Doordat je meerdere topics hebt aangemaakt is het e.e.a. een beetje door elkaar gelopen, waarvoor mijn oprechte excuses.

Ik heb je vraag alsnog met uitgezet en verzocht deze met spoed te behandelen. Je mag ervan uitgaan dat je hier deze week over benaderd wordt door een collega.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar: heb je nog even geduld? Nogmaals mijn excuses voor de verwarrende situatie.
Badge
Ok, ik wacht in spanning af hoe het zit met die "Bevestiging Betaalafspraak" en de 3,31 die gestorneerd zou zijn terwijl er genoeg geld op het bij jullie bekende IBAN stond.

Ondertussen is een ander topic van mij zojuist afgesloten omdat de antwoorden ook hier beantwoord gaan worden begrijp ik van je collega Stephen. Voor mij niet erg overzichtelijk, maar het gaat hierover:

Ik zou nl. 36sec. gebeld hebben met 00311233 (volgens MijnTelfort, maar ik bel nooit met de vaste lijn) en ik weet niet naar welk mailadres mijn voicemails gestuurd worden (minimaal 1x, want ik heb mijn eigen voicemail ingesproken).
Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het topic heropend. Ik zal daar een reactie geven (inderdaad t.b.v. de overzichtelijkheid).
Badge
Hallo Michael, Heb je al iets gehoord over deze door je collega met spoed te behandelen vragen? Ik wacht inderdaad geduldig af. groet, Erik
Badge
Hallo Michael, Heb je al iets gehoord over deze door je collega met spoed (!) te behandelen vragen? groet, Erik
Badge
Ik heb dus nog steeds geen antwoord op hoe het zit met die "Bevestiging Betaalafspraak"-mail die ik kreeg en ook niet op mijn vraag inzake de 3,31 die gestorneerd zou zijn terwijl er genoeg geld op mijn bij jullie bekende IBAN stond.
Badge
Michael, Dank dat je me eind vorige week hebt gebeld over de onduidelijkheid rond een ander topic, namelijk mijn voicemail.

Begreep ik ook dat het uitleggen van de reden dat ik een "Bevestiging Betaalafspraak"-mail kreeg door iemand anders van Telfort gaat gebeuren? En dat die wel/niet het antwoord in dit forum kan schrijven? Voor de helderheid: ik kreeg die mail dus twee maanden geleden, om precies te zijn op 21 september 2016 16:42u. Alvast dank!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Doe ik graag!

Mijn collega heeft een sms naar je gestuurd met de mededeling hoe laat er gebeld gaan worden. Wij kunnen namelijk niet niet-anoniem uitbellen. Ook zal ze een mail sturen naar het bij ons bekende e-mailadres.

Weet je zo voldoende?
Badge
Ik heb nog geen antwoord gekregen en ook geen mail van je collega ontvangen en hij/zij heeft ook geen sms gestuurd naar het 06-nummer waarop je mij destijds belde.

Maar het liefst lees ik (na een week of 10) in mijn mail gewoon de reden waarom ik van jullie op 21 september 2016 16:42u. een "Bevestiging Betaalafspraak"-mail van jullie kreeg om geld van mijn rekening te halen. (Terwijl ik van geen afspraak wist.)
Badge
Hallo Michael cs,
Hopelijk wordt dit forum nog gelezen? Ik krijg geen sms van jullie lees nog hier steeds niet hoe het kan dat ik op 21 september 2016 16:42u van Telfort een mail kreeg met een betaalafspraak. Er kan dus zomaar geld van mijn rekening gehaald worden? Of was het een fout? We zijn nu drie maanden verder...... Kunnen jullie het uitleggen?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi vraagje888,

Ik vind het jammer om te horen dat het nog steeds niet is verholpen.

Het is hoe dan ook verstandig om hier telefonisch over te praten, aangezien we elkaar (Telfort en jij) telkens mislopen. Neem contact op met 0900 9596 alsjeblieft. Zij kunnen je dan direct verder helpen.

Dit topic gaat op slot.