beantwoord

Factuur buitenbundel bellen.

• 21 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 210 keer bekeken

Beste mevrouw/ meneer van de klantenservice,

Onlangs heb u telefonische en per mail gesproken,

Helaas kan ik niet op de mail reageren vandaar dat ik dit probeer via het forum.

Het gesprek ging over een factuur van 247.12 euro nav bellen buiten de bundel van mijn dochter van 14 jaar.

U gaf aan excuses te maken voor het niet ontvangen van de waarschuwingssms berichten waarin wij hadden kunnen zien dat ze buiten haar bunder dreigde en uiteindelijk is gaan bellen.

Ik vind het erg kort door de bocht om te melden dat het vervelend is dat er geen SMS waarschuwing is ontvangen. Dit met het oog op de gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik!

(Wij hadden een sms moeten ontvangen staat in deze gedragscode)

Hoe kan het dan dat je wanneer je buiten je belbundel kunt bellen zonder melding?

Bel functie  wordt niet gestopt zoals internet? 

Nogmaals  ik heb dit abonnement op advies van een collega van u genomen omdat deze het meest kindvriendelijk zou zijn.

U had mij of mijn dochter op de hoogte moet brengen wanneer zij buiten de bundel gaat bellen.

Dan had mijn dochter haar bel gedrag hierop kunnen aanpassen. En ik als ouder kunnen ingrijpen bij dit extreme belgedrag bij mijn dochter!

Aangezien Telfort hier duidelijk steken heeft laten vallen, ga ik ervan uit dat ik dit volledige bedrag niet hoef te betalen.

Ik hoop snel van u te horen zodat we tot een oplossing kunnen komen.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 oktober 2019, 13:59

Ik heb zojuist even contact gehad met de klachtenafdeling of hier een tegemoetkoming voor is. Ze zijn heel stellig, het antwoord is nee. Je kunt namelijk ten alle tijden het verbruik inzien in Mijn Telfort. Het is eigenlijk verantwoordelijkheid. We kunnen er dus niets mee. 😞 Ik had je graag voorzien van een ander antwoord, maar ik kan er gewoon niet meer van maken. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb zojuist even contact gehad met de klachtenafdeling of hier een tegemoetkoming voor is. Ze zijn heel stellig, het antwoord is nee. Je kunt namelijk ten alle tijden het verbruik inzien in Mijn Telfort. Het is eigenlijk verantwoordelijkheid. We kunnen er dus niets mee. :( Ik had je graag voorzien van een ander antwoord, maar ik kan er gewoon niet meer van maken. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MGiesbertsen, welkom hier. 

Je dochter heeft buiten de bundel gebeld wat geresulteerd heeft in een torenhoog bedrag. Ik kan mij er goed inkomen dat je hier ontzettend van baalt. Je hebt hier contact over gehad, je zou de waarschuwingssms’jes niet hebben ontvangen op het moment dat ze buiten de bundel is gegaan. Ik ben daar op op onderzoek gegaan. Volgens mijn gegevens is er op 10 oktober een sms naar het nummer verstuurd waarin stond dat de bundel 80% verbruikt is. 12 oktober is de sms verstuurd waarin stond dat de hele bundel is verbruikt. Deze moet ze dus ontvangen hebben. Om deze reden kan ik je hier in niet tegemoetkomen. Je had graag een antwoord gezien, dat begrijp ik, alleen dit is echter hoe de situatie ervoor staat. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik begrijp dat je baalt. Geen fijne situatie. De klachtenafdeling ziet het als verantwoordelijkheid van de contractant. Bundel ophogen naar onbeperkt is misschien het veiligst om dit te voorkomen en anders blijven kijken in Mijn Telfort. Jij krijgt geen sms’jes van het nummer van je dochter. Deze gaan altijd naar het nummer van de aansluiting. Meer kan ik er niet over zeggen hoe graag ik je ook had geholpen. 

Wanneer je nog andere vragen krijgt, dan hoor ik dat uiteraard graag. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie het inderdaad. Excuses. Voor deze periode heeft ze haar bundel ook al gebruikt. 

Ik ben daarom even in september gedoken. Ook daar heeft ze de sms’jes gehad. 19-09-2019 dat 80% van de belbundel is verbruikt en 22-09-2019 dat deze volledig is gebruikt. De waarschuwingen zijn dus wel verzonden. Het is erg balen, maar ik kan hier niets mee. :(

Is het wellicht een idee om haar bundel te verhogen naar onbeperkt? Of haar via Whatsapp laten bellen wanneer ze op de WiFi zit.

Reputatie 8
Badge +11

Dat begrijp ik zeker. Het ophogen verhelpt het probleem niet. Daar wordt de factuur niet lager van. Ik wil je dit ook zeker niet opleggen. Ik probeer mee te denken om het in de toekomst te voorkomen.

In deze situatie kunnen we inderdaad niets betekenen. Dit omdat je ten alle tijden het verbruik kan monitoren Mijn Telfort en dus ook kan zien dat je buiten de bundel zit. Meer kan ik er echt niet van maken. 

Goedenavond, 

Het betreft de rekening van september , factuurdatum 4 oktober. 

Mijn dochter heeft op 4 oktober een bericht gekregen dat haar nieuwe bundel is gestart. 

En 2 september een gelijk sms mbt start nieuwe bundel. 

Hiertussen heeft zij geen sms bericht gehad van telfort. 

Betreft factuur nr 1114283300

Ik hoop spoedig van u te horen. 

Met vriendelijke groet, 

Miranda 

Jammer dat ze bij de klachtenafdeling zo kortzichtig zijn.

Zij hebben zelf denk ik geen puber kinderen met mobiel…

Wanneer ik melding had gekregen dat mijn dochter op 80% of 100% van haar bel bundel had gezeten had ik zeker een signaal gehad om het verbruik te bekijken.

Maar nu ik en mijn dochter deze sms'en niet hebben ontvangen was daar geen aanleiding toe.

Achteraf makkelijk praten, uiteraard had ik dat tussentijds kunnen doen.

Bedankt voor jou begrip Bart, jammer van het onbegrip van jou collega van de klachtenafdeling.

Voor mijn gevoel wordt ik nu dubbel gestraft, onbegrip en een dikke rekening….. 

Met vriendelijke groet,

Miranda  

Goedemiddag Bart,

Dat ze veel te veel gebeld heeft is een feit. Daar moeten we zeker wat mee.

Maar nu zitten we vooral met extreem hoge kosten.

Deze sms zeg jij dat is verstuurd maar nogmaals deze heeft zij echt niet ontvangen. Fijn dat je begrip toont en het balen vindt maar…. daar schiet ik weinig mee op.

Maar nu blijkt dat wij  opnieuw geen sms hebben ontvangen ( beide keren niet...) En dat wij met een hoge rekening zitten. 

Hoe kunnen jullie ons hierin tegemoet zien? 

Met vriendelijke groet,

Miranda Giesbertsen

I

Beste Bart,

Bundel ophogen is zeker een goed optie!

Maar dat lost ons probleem voor nu niet op….

Uiteraard weet ik dat mijn dochter sms berichten had moeten ontvangen en niet ik.

Maar nogmaals, deze heeft mijn dochter nooit ontvangen.

Maar ik begrijp dat Telfort bij het verhaal blijft deze sms berichten wel te hebben verstuurd. Ook al zijn deze nooit ontvangen.

Ook begrijp ik dat Telfort niet mee wil denken in een gezamenlijke oplossing

En het is mij duidelijk dat Telfort vooral een groter abonnement wil aanbevelen ipv het niet ontvangen van de sms berichten op te lossen.

Nogmaals onbegrijpelijk hoe jullie met ons als jarenlange trouwe klant met 3 mobiele abonnementen, internet en TV zo behandelen. :cry:

Reageer