Extreem traag internet en slecht tv signaal

• 14 juni 2016
  • 19 reacties
  • 203 keer bekeken

Sinds afgelopen zondag ligt met regelmaat het internet als ook de interactieve tv eruit. Vooral in de avonduren als de rest van Nederland ook op internet zit. Heb een Zyxel modem. Net gepingt en heb een download snelheid can maarliefst 1.4Mbps en upload van 0.5. Wat is er aan de hand?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi sp067468,

Welkom. Vervelend dat de verbinding telkens wegvalt. Het is met een instabiele verbinding inderdaad ook niet mogelijk om vlekkeloos tv te kijken. Een concrete oorzaak is niet makkelijk te vinden, zoals je zelf ook al hebt ondervonden. Ik wil hoe dan ook graag voor je kijken naar wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik je naw-gegevens nodig. Als je deze naar mij stuurt in een privébericht dan zal ik zorgen dat er zo snel mogelijk uitsluitsel komt.

Alvast dank voor je reactie.

@Enterprise, @Tuut-Tuut,

Dank! 🆒
Ik neem aan dat jullie met ons contact opnemen om dit te verhelpen? Zojuist ook weer geen tv signaal en direct ook geen internet en kan niet inloggen op Zyxel. Ook resetten (25 seconden) werkt niet meer. Enigste reset welke werkt is stekker eruit en er weer in!
Het wordt een beetje erg ergelijk dit om het uur resetten
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat het zinvol is dat Webcare een blik op je verbinding werpt en kijkt wat de mogelijkheden zijn. Even wachten tot ze dit topic oppakken
DHCP staat uit. Bij rechtstreeks aansluiten gaat de verbinding ook weg
Reputatie 8
Badge +16
Sluit de decoder rechtstreeks met een kabel aan op je modem en kijk dan of je beeld wel goed is. Daarnaast, je gebruikt elders in huis een versterker voor je Wi-Fi. staat op deze versterker DHCP uit zodat je modem "de baas" blijft in huis....?
Signaal komt binnen op Zyxel modem. Aan modem is via TV-verbindingsset jullie TV-ontvanger aangesloten. Internet gebruik ik eigenlijk alleen via wifi signaal, met een versterker elders in huis.
Dit heeft altijd gewerkt en er is niets verandert, tot afgelopen zondag we continue slecht signaal hebben. Op het moment dat ik internetsignaal verlies, als ook de tv begint te stotteren of uitvalt, kan ik niet inloggen (via wifi op via kabel) op de modem. Als het niet het binnenkomende signaal is, denk ik toch echt dat de modem aan vervanging toe is. Deze modem hebben we sinds 2012,sinds speedlinq is overgegaan in telfort
Reputatie 8
Badge +10
DSL status ziet er prima uit en de snelheid die op de modem binnenkomt is ruim 18 Mbps, dus zelfs voldoende voor 2 x HD-TV.
Het probleem zit blijkbaar dus in je eigen lokale netwerk, kan je vertellen hoe je netwerk eruit ziet qua aangesloten apparatuur, eventuele switches e.d...?
Hallo, Mijn DSL Line status is: noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1740m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 43.0 symbols
current rate upstream: 2166 kbps
interleaving delay downstream: 0.17 ms
impulse noise protection downstream: 45.0 symbols
current rate downstream: 18612 kbps
attainable rate upstream: 2208 kbps
attainable rate downstream: 18434 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 17 min
CodeViolations near end: 7
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 27
FEC far end: 114654
Reputatie 8
Badge +10
ik ben nu niet thuis, zal vanavond proberen in te loggen en dit te posten.
Oke, prima, dan wachten we dat even af.
Doel van deze actie is overigens om te achterhalen of op de modem zelf wel de maximale abonnementssnelheid binnenkomt, en zo ja of het probleem dan in je eigen netwerk (dus achter de modem) zit...
ik ben nu niet thuis, zal vanavond proberen in te loggen en dit te posten.
Reputatie 8
Badge +10
Ja, dat weet ik.
Mooi... dan graag even de gevraagde DSL Line Status posten, zoals in mijn vraag hiervoor gepost.
Ja, dat weet ik.
Reputatie 8
Badge +10
Nu ook weer geen verbinding. Geen tv en geen internet, zelfs niet na resetten
Reset je wel op de juiste wijze..?
Bij de ZyXEL moet je het knopje ca. 25 seconden ingedrukt houden tot alle lampjes uitgaan en de modem opnieuw opstart.
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben benieuwd naar de DSL Line Status van de modem.
Kan je eens een afbeelding plaatsen van deze gegevens, die je kan vinden onder 'Maintenance/Diagnostic/DSL Line/DSL Line Status'.
Graag de tekst kopieeren en plakken vanaf 'Noise Margin Upstream' t/m 'FEC far end'.

En vermeld even welk abonnement je hebt en welke snelheid je hiermee normaal krijgt...
Nu ook weer geen verbinding. Geen tv en geen internet, zelfs niet na resetten
Beide geprobeerd. Maakt allemaal geen verschil.
Reputatie 8
Badge +10
Heb je de modem een fabrieksreset gegeven met het verzonken knopje achterop de modem, of alleen gereboot met de aan/uit schakelaar..?
Diverse keren de modem gereset. Dit helpt dan voor dat moment. Half uur tot een uur later weer problemen. Ook computer rechtstreeks verbonden met modem, maar dan ook geen internet.
Met tv is het duidelijk dat internet te langzaam is, want beeld bevriest of krijg geen geluid door of krijg melding in beeld geen signaal. Er is in huis niets verandert en sinds afgelopen zondag hebben we dit.
Reputatie 8
Badge +10
Wat heb je zelf al ondernomen om het probleem te tackelen, modem resetten bijvoorbeeld..?
Om onnodige vragen te voorkomen...