beantwoord

erg slecht bereik

• 22 mei 2017
  • 5 reacties
  • 529 keer bekeken

Ik heb net sinds vorige week dinsdag een nieuw abonnement bij Telfort. Ik had de hoop en de verwachting dat ik nu wel overal bereikbaar zou zijn (had hiervoor t-mobile) maar niets is minder waar...
Ik heb nu nog slechter bereik. Als ik geen wifi ergens heb dan kan ik geen whatsapp berichten verzenden en op internet. Bellen lukt soms nog wel.

Ik heb mijn telefoon ook al meerdere keren opnieuw opgestart dus dat helpt ook niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Groeten,
Anneke
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 mei 2017, 12:10

Hey Anneke, dankjewel voor je reactie. Ik heb aan onze kant alles nagekeken en veiligheidshalve je netwerkinstellingen opnieuw ingeladen. Soms lost dit het probleem met geen internet op. Om te kijken of dit werkt, moet je je toestel uit- en aanzetten. Wil je dat doen?

Mocht dit herstel niet geholpen hebben, dan zullen we uitgebreider moeten testen. De belangrijkste vraag is dan: heb je dit probleem overal of uitsluitend wanneer je thuis bent?

Indien je dit alleen thuis hebt, dan kan dit samenhangen met de dekking bij jou thuis. Zie je wel dat je vol bereik(streepjes in je beeld) hebt?

Indien je dit probleem overal hebt, dan is de kans aanwezig dat je toestel of je simkaart beschadigd is of dat de instellingen niet goed zijn. De instellingen kan je nog nalopen via de toestelhulp.
Een probleem met je toestel of simkaart kan je uitsluiten door je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel te testen. Werkt je simkaart in een ander toestel wel goed, dan is het toestel defect. Werkt de simkaart in een andere telefoon ook niet, dan is hoogstwaarschijnlijk de simkaart beschadigd/defect.

Heb je kans om dit te testen en kan je mij de uitkomst laten weten?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hey Anneke, wat erg dat je na je overstap slechter bereik hebt. Je geeft aan dat wanneer je geen WIFI hebt, je niet kan internetten. Is dit op iedere locatie zo of heb je dit specifiek als je thuis bent? Wanneer je dit overal hebt, dan kan het zijn dat je toestelinstellingen niet kloppen. Via de toestelhulp kan je dit nog controleren. Om uit te sluiten of er iets met je toestel is, kan je ook je simkaart in een andere telefoon testen. Werkt je simkaart in een andere telefoon wel goed, dan is het aannemelijk dat je toestel de boosdoener is.

Tegelijkertijd wil ik graag nog even de dekking bij jou in de buurt controleren. Kan je via een privébericht mij je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan ga ik de dekking nog na.
Hallo Wieger,

Ik heb idd geen bereik als ik geen wifi heb. Kan dan dus ook geen whatsapp berichtjes ontvangen en versturen. Dit is natuurlijk erg vervelend.

Ik heb je een prive berichtje gestuurd met mijn gegevens.

Groet,
Anneke
Reputatie 7
Badge +7
Hey Anneke, dankjewel voor je reactie. Ik heb aan onze kant alles nagekeken en veiligheidshalve je netwerkinstellingen opnieuw ingeladen. Soms lost dit het probleem met geen internet op. Om te kijken of dit werkt, moet je je toestel uit- en aanzetten. Wil je dat doen?

Mocht dit herstel niet geholpen hebben, dan zullen we uitgebreider moeten testen. De belangrijkste vraag is dan: heb je dit probleem overal of uitsluitend wanneer je thuis bent?

Indien je dit alleen thuis hebt, dan kan dit samenhangen met de dekking bij jou thuis. Zie je wel dat je vol bereik(streepjes in je beeld) hebt?

Indien je dit probleem overal hebt, dan is de kans aanwezig dat je toestel of je simkaart beschadigd is of dat de instellingen niet goed zijn. De instellingen kan je nog nalopen via de toestelhulp.
Een probleem met je toestel of simkaart kan je uitsluiten door je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel te testen. Werkt je simkaart in een ander toestel wel goed, dan is het toestel defect. Werkt de simkaart in een andere telefoon ook niet, dan is hoogstwaarschijnlijk de simkaart beschadigd/defect.

Heb je kans om dit te testen en kan je mij de uitkomst laten weten?
Hoi Wieger,

Mijn bereik is overal nu komma nul. soms heel even 1 of twee kleine streepjes maar over het algemeen geen streepjes.
Ik heb met toestelhulp mijn instellingen veranderd.

Ik zal dit de komende dagen gaan testen want ik ga nu het hele weekend kamperen. Ik zal zondag reageren of het heeft geholpen of niet.

Voor nu in ieder geval bedankt voor je hulp.
ik had gezegd dat ik vandaag zou reageren.
Ik heb dit weekend top bereik gehad. Dus de telefoon opnieuw instellen is dus geslaagd.

Bedankt voor de hulp!

Groeten,
Anneke

Reageer