Er is door een vreemde een abonnement afgesloten op het adres van mijn ouders

• 6 mei 2013
  • 20 reacties
  • 9101 keer bekeken

Mijn ouders zijn over de tachtig. Mijn vader is net hersteld van een open hartoperatie en darmcarcinoom.
Nu is er iemand geweest die op het adres van mijn ouders een abonnement heeft afgesloten met een andere naam. Mijn ouders zijn bij de telfortwinkel geweest en hebben diverse malen opgebeld, maar telfort blijft incassobrieven sturen.
Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Ze krijgen overigens ook brieven van t-Mobile, tele2 en UPC.
De enigste van allemaal die het opgelost heeft is UPC na 1 maal melden.
Wat gaat telfort hier aan doen?
Ik ga de publiciteit zoeken, want ik vind het niet normaal oudere mensen de stuipen op het lijf te jagen.

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

20 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Aangifte doen bij de politie lijkt mij prioriteit nummer 1en je titel terreur Telfort vind ik nergens op slaan 
Reputatie 8
Badge +10
Als het abonnement is afgesloten onder een andere naam lijkt het me ook niet zo moeilijk om te bewijzen (ID, paspoort) dat je ouders hiervoor niet verantwoordelijk zijn.
Zeker als er op dit adres geen andere bewoners zijn ingeschreven die onder een andere naam het abonnement hadden kunnen afsluiten.
Wat ook het voordeel van de twijfel geeft is het feit dat er (gelijktijdig?) bij andere providers dezelfde soort abonnementen zijn besteld, dan moet er ook bij Telfort en de andere providers toch een belletje gaan rinkelen nu ze dit weten..

Het is sowiezo een zure rotstreek om iemand zoiets aan te doen.
En ik wens je vader een voorspoedig herstel toe..!

P.S. en zoals jimny al aangeeft, (alsnog) aangifte doen bij de politie dan sta je sterker in je verweer.
Onder een andere (valse) naam een overeenkomst afsluiten op een adres dat niet het jouwe is en waartoe je niet gerechtigd bent is een vorm van identiteitsfraude.
Ze zijn al bij de politie geweest, maar die zegt dat ze niks kunnen doen. Telfort moet aangifte doen.
Verder zijn ze diverse keren bij de telfortwinkel geweest en hebben opgebeld, maar telfort gaat maar door met aanmaningen (vandaar terreur).
Ze krijgen 2 aanmaningen per week en hebben slapeloze nachten.
Ik weet dat ze die aanmaningen gewoon weg kunnen gooien en dat telfort eerst naar de rechter moet gaan om beslaglegging te vorderen, maar die oudjes zijn volledig in paniek.
En dat het ook anders opgelost kan worden, heeft UPC bewezen. Na 1 keer melden, kregen ze geen aanmaningen meer.
Reputatie 8
Badge +10
Dat is een vreemde uitspraak van de politie.
Telfort is hier niet de benadeelde partij maar je ouders, zij zijn het slachtoffer.
Aanmaningen 'weggooien' is nooit verstandig, niet betalen is een ander verhaal.
Telfort gaat niet naar de rechter, dat doet het incassobureau mocht het zover komen.

Dat het anders opgelost kan worden daar ben ik ook van overtuigd, maar daarvoor moet Telfort webcare hiermee aan de slag om dit uit te zoeken en tot een goed einde te brengen.
Telfort is hier niet de benadeelde partij maar je ouders, zij zijn het slachtoffer.
Telfort gaat niet naar de rechter, dat doet het incassobureau mocht het zover komen.

Dat het anders opgelost kan worden daar ben ik ook van overtuigd, maar daarvoor moet Telfort webcare hiermee aan de slag om dit uit te zoeken en tot een goed einde te brengen.

Bedankt voor je reactie!

De politie zegt dat telfort de benadeelde partij is.
Overigens is het heel makkelijk op te lossen, want UPC kon het na 1 melding.
Reputatie 8
Badge +18
Wat zielig voor je ouders en nu je het hele verhaal hebt uitgelegd weet ik zeker dat het webcare team van Telfort morgen deze case oppakt en tot een gerustellend einde brengt voor je ouders
Wat zielig voor je ouders en nu je het hele verhaal hebt uitgelegd weet ik zeker dat het webcare team van Telfort morgen deze case oppakt en tot een gerustellend einde brengt voor je ouders
ik hoop het!
Badge +2

Bedankt voor je reactie!

Het verschil zit hem in ieder geval waarschijnlijk in het feit dat Telfort waarschijnlijk een toestel aan de betreffende fraudeurs heeft meegegeven. Daardoor wordt er grondiger onderzoek gedaan en worden aanmaningen verstuurd, met de hoop dat Telfort kan incasseren, en dus niet verlies lijdt. Voor/van UPC is er waarschijnlijk een bestelling gedaan voor een thuis situatue (raar trouwens, wat hebben fraudeurs daaraan?); daar 'verliest' UPC als bedrijf minder op (signaal wordt immers aangeleverd op het 'verkeerde' adres (van je ouders). 

Dat neemt niet weg dat het zeker voor oudere mensen een erg vervelend gevoel kan geven als er aanmaningen voor andere mensen binnen blijven op jullie adres, laat staan straks een incassobureau.

Telfort webcare zal ongetwijfeld z.s.m. reageren.
Reputatie 8
Badge +17
Dat incassoburo en/of deurwaarder zal, vóórdat ze iets aannemen, nakijken of eea klopt, de NAW gegevens bijvoorbeeld, en áls die niet blijken te kloppen gaan ze er niet mee accoord...

en als ze het toch doen komen ze er vanzelf wel achter dat ze verkeerd zitten...

Bedankt voor je reactie!

Het verschil zit hem in ieder geval waarschijnlijk in het feit dat Telfort waarschijnlijk een toestel aan de betreffende fraudeurs heeft meegegeven. Daardoor wordt er grondiger onderzoek gedaan en worden aanmaningen verstuurd, met de hoop dat Telfort kan incasseren, en dus niet verlies lijdt. Voor/van UPC is er waarschijnlijk een bestelling gedaan voor een thuis situatue (raar trouwens, wat hebben fraudeurs daaraan?); daar 'verliest' UPC als bedrijf minder op (signaal wordt immers aangeleverd op het 'verkeerde' adres (van je ouders). 

Dat neemt niet weg dat het zeker voor oudere mensen een erg vervelend gevoel kan geven als er aanmaningen voor andere mensen binnen blijven op jullie adres, laat staan straks een incassobureau.

Telfort webcare zal ongetwijfeld z.s.m. reageren.

Nee, UPC heeft voor geloof ik 450 euro spullen meegegeven. Telfort onderzoekt naar mijn idee niets, want het is al maanden aan de gang.
Dat incassoburo en/of deurwaarder zal, vóórdat ze iets aannemen, nakijken of eea klopt, de NAW gegevens bijvoorbeeld, en áls die niet blijken te kloppen gaan ze er niet mee accoord...

en als ze het toch doen komen ze er vanzelf wel achter dat ze verkeerd zitten...

Naar mijn idee voeren incassobureau ś de opdracht van de klant uit (in dit geval telfort) en onderzoeken niet of het terecht is of niet.
Reputatie 3
Badge +1
@daido,

Ik kan me voorstellen dat jij en je ouders niet blij worden van de huidige situatie. Erg vervelend dat jullie op deze manier benadeeld worden.
Ik laat graag e.a. voor je uitzoeken. Graag ontvang ik de naw-gegevens van jouw ouders en een nummer waarop jij bereikbaar bent via een privébericht.
Na ontvangst zal ik nagaan wat wij hierin voor jou kunnen betekenen.

Denise
Reputatie 8
Badge +17

Naar mijn idee voeren incassobureau ś de opdracht van de klant uit (in dit geval telfort) en onderzoeken niet of het terecht is of niet.
Dat zeg ik, als de NAW gegevens niet kloppen komen ze er wel achter, toch?

Gewoon alle brieven zéker NIET openmaken en "onbestelbaar retour" sturen?!?
Badge +1
Voor/van UPC is er waarschijnlijk een bestelling gedaan voor een thuis situatue (raar trouwens, wat hebben fraudeurs daaraan?)

Als die fraudeurs bij het aangaan van het contract meteen een mooie HD HDD Recorder (300 euro ofzo) hebben meegekregen dan hadden ze er wel wat aan hoor.

Lijkt me toch dat Telfort (en de andere bedrijven) het opgegeven adres van de "klant" zou(den) moeten kunnen wijzigen. Ik snap dat dat lastig is als je geen juist adres van deze fraudeur(s) hebt, maar zet het adres dan op het adres van Telfort zelf oid, dan krijgen iig geen onschuldige mensen stapels met post waar ze niet op zitten te wachten.
Ik wil nog even laten weten hoe het afgelopen is.
Ik heb contact met Denise gehad. In eerste instantie kon er niks aangedaan worden, omdat de vordering aan een deurwaarder doorverkocht is (als het goed begrepen heb).
Ik werd toen flink boos, omdat mijn ouders het vier keer hebben gemeld in de telfortwinkel (in februari voor de eerste keer) en 1 keer telefonisch.
Denise ging het toen nog een keer nakijken en het bleek dat de vordering is stil gezet. Dat betekend dat mijn ouders geen brieven meer van de deurwaarder zullen ontvangen van telfort.
Ik wil iedereen en Denise bedanken voor de fijne en meelevende reacties. Mijn ouders zijn ontzettend opgelucht.
Nu tmobile en tele2 nog.
Reputatie 8
Badge +17
Jouw ouders ontvangen toch géén brieven? Die zijn toch op andermans naam gesteld?

Laat ze (T-Mobile en Tele2) maar eens bewijzen dat die persoon daar (heeft ge)woont...

Brieven NIET openen en retour sturen!
Jouw ouders ontvangen toch géén brieven? Die zijn toch op andermans naam gesteld?

Laat ze (T-Mobile en Tele2) maar eens bewijzen dat die persoon daar (heeft ge)woont...

Mijn ouders ontvangen aanmaningen op hun adres op naam van de oplichter.
De fraudeur is 42 jaar, want mijn ouders ontvingen een verjaardagkaart van t-mobile. ze wonen al vele jaren in een 55 pluswoning,
Inmiddels is ook tele2 op het forum van tele 2 aan de slag gegaan.
Reputatie 8
Badge +17
Dat bedoel ik dus, op andermans naam! Die brieven zijn dus niet voor je ouders...

En die kunnen ze gewoon terugsturen... of afgeven in een offline-shop... ;)

evengoed: succes!
Badge +2

Mijn ouders ontvangen aanmaningen op hun adres op naam van de oplichter.
De fraudeur is 42 jaar, want mijn ouders ontvingen een verjaardagkaart van t-mobile. ze wonen al vele jaren in een 55 pluswoning,
Inmiddels is ook tele2 op het forum van tele 2 aan de slag gegaan.

Zo te lezen zijn de eerste stappen van Telfort ook langzaam gezet, dus uiteindelijk moet ook hier ongewijfeld het balletje gaan rollen.
Reputatie 3
Badge +1
@daido,

Fijn om te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost! Ik hoop dat het bij de overige instanties ook opgelost zal worden.
Ik sluit hierbij het topic.

Denise