beantwoord

Emigreren naar buitenland, kan abonnement niet opzeggen?!

• 17 september 2016
  • 3 reacties
  • 517 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Telfort,

Ik ga emigreren naar het buitenland, schrijf mij uit in Nederland, en ben dus dan niet meer verbonden aan Nederland, anders dan mijn paspoort.
Situatie in de winkel uitgelegd en antwoord van 2 verschillende medewerkers is 'Ja wij kunnen uw contract dan vroegtijdig stopzetten'.
Ik zoek contact met de klantenservice over hoe af te handelen. Mevrouw begint heel leuk en aardig, ze wilt natuurlijk een goede review, want daar vraagt ze om.
Ik leg mijn situatie uit, en dit moet ze met de supervisor bespreken. Het antwoord is dat dit niet mogelijk is.
Ik lees haar de voorwaarden voor die voor vast internet op jullie website staan, (deze zouden ook moeten gelden voor mobiel lijkt mij) en ze overlegt nogmaals met supervisor. Weer krijg ik een nee.
Ik leg haar uit dat ik naar de andere kant van de wereld verhuis, niks meer met NL te maken zal hebben, dus waarom heb ik een abonnement nodig? zodat jullie lekker aan mij kunnen verdienen? ze geeft aan dat ik een mobiele telefoon heb bij mijn abonnement en het daarom niet mogelijk is, echter heb ik een SIM ONLY. Ze heeft duidelijk geen kennis van de klant die ze aan de telefoon heeft, ondanks dat ze alle gegevens voor d'r heeft. Ineens is mevrouw d'r toon niet meer zo vriendelijk, want ik vraag naar een supervisor. Haar antwoord is letterlijk ''dan moet ik helemaal naar een ander kantoor lopen want zij zit hier niet''. Wat interesseert mij dat?! Waar is ''de klant is koning, ik loop de extra mile''?! Ook een manager is no where to be found, want het is weekend. Dit slaat toch nergens op? Ik kap het gesprek af, die review kan ze ook vergeten, en nu ben ik hier. Omdat ik nergens een fatsoenlijk klachtenformulier kan vinden, en jullie mij weer teleurstellen. Al 4 jaar ben ik klant, en al 4 jaar is het iedere keer moeilijk als er een klacht is. Als provider, prima! Maar webcare en klantenservice, heeft een upgrade nodig. Als er eens een klacht is wordt er niet of nauwelijks op gereageerd, en gezocht naar een passende oplossing wordt er al helemaal niet. Gezien bovenstaande situatie ga ik er vanuit dat er op maandag een supervisor of manager (daar deze in het weekend niet aanwezig zijn) via een prive bericht contact met mij opneemt, of even belt om dit op te lossen.
icon

Beste antwoord door Daphne 20 september 2016, 16:49

Hi RGx, welkom op het forum! Allereerst mijn oprechte excuses voor de eerdere ervaring met mijn collega. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing wenst en er vanuit gaat dat bepaalde voorwaarden die voor Telfort Thuis gelden ook toegepast kunnen worden op Telfort Mobiel. Zoals je al hebt gemerkt is dat laatste niet zo. Het klopt dat wij het mobiele contract tussentijds niet kosteloos kunnen beëindigen. Wat wel kan is het volgende;
Je kunt of het contract afkopen of laten overnemen door iemand anders. Zodra je een keuze hebt gemaakt, kun je het bij mij aangeven. Ik help je dan graag verder. Ben je met deze informatie op weg geholpen?
Bekijk reactie

3 reacties

Badge
Je situatie en reactie van Telfort belhulp is zeer kortaf.

Mijn ervaring met het webteam is echter zeer goed, daar geen upgrade nodig hoor. Ze zullen je ongetwijfeld verder helpen.

Lijkt mij logisch dat als je geen verblijf in Nederland hebt voor langere tijd er een oplossing moet zijn.
Badge +2
Hi RGx, welkom op het forum! Allereerst mijn oprechte excuses voor de eerdere ervaring met mijn collega. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing wenst en er vanuit gaat dat bepaalde voorwaarden die voor Telfort Thuis gelden ook toegepast kunnen worden op Telfort Mobiel. Zoals je al hebt gemerkt is dat laatste niet zo. Het klopt dat wij het mobiele contract tussentijds niet kosteloos kunnen beëindigen. Wat wel kan is het volgende;
Je kunt of het contract afkopen of laten overnemen door iemand anders. Zodra je een keuze hebt gemaakt, kun je het bij mij aangeven. Ik help je dan graag verder. Ben je met deze informatie op weg geholpen?
Badge +2
Je situatie en reactie van Telfort belhulp is zeer kortaf.

Mijn ervaring met het webteam is echter zeer goed, daar geen upgrade nodig hoor. Ze zullen je ongetwijfeld verder helpen.

Lijkt mij logisch dat als je geen verblijf in Nederland hebt voor langere tijd er een oplossing moet zijn.

Dank voor het compliment!

Reageer