beantwoord

Einddatum contract wijzigen na afkopen abonnement

• 10 januari 2020
  • 10 reacties
  • 200 keer bekeken

Hoi,

ik heb mijn simonly abonnement afgekocht in november/december 2019. Nu staat de einddatum van mijn contract nog op de oude datum (2021) en kan mijn nieuwe provider het nummer niet overzetten. kunnen deze gegevens gewijzigd worden naar de datum van afkopen? Want nu heb ik het afgekocht terwijl de gegevens niet zijn aangepast, en heb ik er dus praktisch niets aan… 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 21 januari 2020, 16:30

Hoi @irislalala, ik begrijp dat je jouw contract afgekocht hebt, omdat je jouw nummer wilt meenemen naar een andere provider. Je hebt het contract onlangs afgekocht maar het loopt toch nog door. Heb ik het zo goed begrepen?

Wanneer heb je het contract afgekocht, en heb je daar ook al een bevestiging van ontvangen? Loopt er al een aanvraag met overstap bij een andere provider? Zo ja, per wanneer gaat dat in en nemen zij het nummer over? Ik hoor het graag van je, dan kijken we vanaf daar verder.

Hoi Iris, we hebben geen nieuwe reactie meer van je gezien, hier in het topic. Ik hoop dat dat een goed teken is. Zo niet, laat het dan vooral weten, en beantwoord je dan ook mijn vragen hierboven? Dan help ik je graag verder.

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @irislalala , je hebt dus eerst je abo opgezegd met afkoop bij Telfort en toen bij de nieuwe provider een nieuw abo aangevraagd? Op deze wijze kun je je nummer niet meenemen.

Je had de opzegging/afkoop/nummerportering direct bij je nieuwe provider moeten regelen, nu kan dat niet meer.

Hoi,

bedankt voor je reactie. Ik heb het abonnement niet opgezegd, alleen afgekocht met verzoek tot nummerbehoud bij jullie. Zodat ik het nummerbehoud kon regelen met de nieuwe provider. Per 13 dec kon ik overstappen, dus ik heb graag dat die datum verwerkt wordt als verlengdatum van het contract. Mijn abonnement bij jullie loopt nog gewoon door nu. 

Hallo @irislalala , afkopen is hetzelfde als opzeggen, dat had je beter via je nieuwe provider kunnen regelen, zoals ik reeds eerder schreef.

Nee ik heb alleen getekend voor afkopen, maar mijn abonnement loopt nog door en afkopen gaat pas in zodra ik overstap. Hoe moet ik dit nu doen dan? 

Hallo @irislalala , heb je van Telfort ook geen bevestiging van de afkoop/opzegging gehad en een eindafrekening? Dan zou ik toch nog even met Telfort bellen of Twitteren of Facebooken.

Zet in het onzichtbare privédeel van je profiel voor alle zekerheid even het mobiele nummer waar het om gaat, je huisnummer/postcode, de naam van de contractant en de laatste 3 cijfers van je banknummer.

Als er een moderator voorbij komt kan hij/zij dat voor je oppakken, maar dat kan even duren.

Succes.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @irislalala, ik begrijp dat je jouw contract afgekocht hebt, omdat je jouw nummer wilt meenemen naar een andere provider. Je hebt het contract onlangs afgekocht maar het loopt toch nog door. Heb ik het zo goed begrepen?

Wanneer heb je het contract afgekocht, en heb je daar ook al een bevestiging van ontvangen? Loopt er al een aanvraag met overstap bij een andere provider? Zo ja, per wanneer gaat dat in en nemen zij het nummer over? Ik hoor het graag van je, dan kijken we vanaf daar verder.

Nee ik heb alleen getekend voor afkopen, maar mijn abonnement loopt nog door en afkopen gaat pas in zodra ik overstap. Hoe moet ik dit nu doen dan? 

Wat heb je exact getekend? Heb je de afkoop via de website gedaan? Als je abonnement doorloopt heb je in mijn ogen niks afgekocht.

Pas als je voor afloop van je contract overstapt krijg je na de standaard maand opzegtermijn  de eindfactuur met de afkoopsom. Als je bij jouw nieuwe provider een overstap service had gebruikt was dit allemaal geregeld.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @irislalala, ik begrijp dat je jouw contract afgekocht hebt, omdat je jouw nummer wilt meenemen naar een andere provider. Je hebt het contract onlangs afgekocht maar het loopt toch nog door. Heb ik het zo goed begrepen?

Hoi Iris, we hebben geen nieuwe reactie meer van je gezien, hier in het topic. Ik hoop dat dat een goed teken is. Zo niet, laat het dan vooral weten, en beantwoord je dan ook mijn vragen hierboven? Dan help ik je graag verder.

Hoi Alexandra,

het is helaas nog niet opgelost. Ik heb nog steeds 2 abonnementen lopen bij verschillende providers.
Ik heb al meerdere malen bij Vodafone een verzoek tot nummerbehoud gedaan voor het nummer dat nu nog bij Telfort is. 
Ik heb de bevestiging van afkopen bij Telfort gekregen per post op 6 december 2019.

De aanvraag voor nummerbehoud bij de Vodafone is al diverse malen afgewezen omdat aangegeven wordt dat mijn abonnement bij Telfort nog loopt tot 2021, terwijl ik een afkoopbevestiging heb. 

Ik hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen. Ik ben zeer teleurgesteld in de klantenservice die mij telkens maar afwimpelt. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Terwijl volgens mij alleen in jullie administratie bijgewerkt moet worden dat een maandelijkse opzegging vanaf heden mogelijk is, zodat Vodafone een goedkeuring krijgt op het nummerbehoud.

Alvast dank voor je reactie!

Groetjes Iris

@irislalala 

Je zal door deze omweg nu zelf je abonnement moeten opzeggen. Dan pas zal Vodafone jouw nummer kunnen over nemen. 

Voor de goede orde je hebt eenmalig aan Telfort het resterend aantal maanden vermenigvuldigd met de bundelprijs in een keer betaald je hebt een sim only het gaat bij deze afkoop niet om de toestelkosten? 

Deze hele vreemde constuctie had nooit mogen plaatsvinden vodafoon heeft een overstap service ik vraag me af waarom je deze niet hebt gebruikt?  

Zodra de einddatum word aangepast zou er geen probleem mogen zijn voor nummer behoud dit kan vanaf 120 dagen voor einde abonnement, jouw eind datum ligt nog te ver weg het afkopen zal die datum niet hebben veranderd. De medewerker die dit mogelijk heeft gemaakt heeft dringend een gesprek nodig hoe de zaken werken.

Reageer