beantwoord

Einddatum contract + opzegtermijn maar toch afkoopsom

• 12 april 2020
  • 9 reacties
  • 289 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi allemaal!

Ik zit met een probleem waar iemand wellicht een antwoord op weet;

Vanaf 30-05-2020 ben ik aangesloten bij een andere provider voor tv en internet. Mijn contract bij Telfort loopt tot 29-04-2020. Ik heb me al aangemeld bij mijn nieuwe provider en aangegeven dat ik vanaf 30-05-2020 aangesloten wil zijn omdat ik bij Telfort een opzegtermijn van een maand heb. Allemaal geregeld dacht ik totdat ik een mailtje kreeg waarin stond “U stapt over voor de einddatum van uw contract. Dit betekent dat we een afkoopsom voor de rest van de maanden in rekening brengen. De hoogte van dit bedrag kunt u zien op de laatste factuur."

In principe kan ik contractueel vanaf 29-05-2020 elders aangesloten zijn omdat de opzegtermijn van een maand gewoon nageleefd wordt. Dus ik snap niet echt wat er dan in rekening wordt gebracht, en waarom. Ik mag namelijk gewoon mijn overstap alvast plannen door mij elders aan te melden en me alvast bij Telfort af te melden (heeft mijn nieuwe provider gedaan) voordat mijn contract afloopt, zolang ik maar tot een maand na de einddatum van mijn contract bij Telfort aangesloten blijf om de maand aan opzegtermijn na te leven.

Hulp bij mijn kwestie zal zeer gewaardeerd worden. Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 16 april 2020, 17:07

29-04-2020 is inderdaad jouw einddatum. Vanaf dan kun je zonder afkoopsom bij ons weg. Dit gaat dan ook 29 mei gebeuren. Hiervoor zal geen afkoopsom in rekening gebracht worden. Excuses dat het wel zo in de mail stond. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Mtje , in MijnTelfort kun je de einddatum van je contract controleren.

Als je contract tot 29-4 loopt kun je zelfs 30-4 al kosteloos over naar je nieuwe provider, als die datum klopt die je geeft gaat er iets mis in het systeem, zitten de laatste tijd wel meer hik-ups in, denk dat het te maken heeft met de integratie naar KPN waarbij het nog niet vlekkeloos loopt.

Reputatie 8
Badge +16

Dit is een standaard mail van Telfort, wacht even rustig de factuur af, dan weet je zeker waar het om gaat.

Weinig standaard ik kreeg hem bij opzeggen toch heel anders binnen.

Reputatie 1

Als je contract tot 29-4 loopt kun je zelfs 30-4 al kosteloos over naar je nieuwe provider, als die datum klopt die je geeft gaat er iets mis in het systeem, zitten de laatste tijd wel meer hik-ups in, denk dat het te maken heeft met de integratie naar KPN waarbij het nog niet vlekkeloos loopt.

De telefonist zei me dat op de thuisabonnementen van Telfort er een maand opzegtermijn geldt, ook als je contractvrij bent. Dat ben ik vanaf 29 april dus met de opzegtermijn in gedachte ben ik pas echt vrij van Telfort vanaf 29 mei.

Reputatie 1

Dit is een standaard mail van Telfort, wacht even rustig de factuur af, dan weet je zeker waar het om gaat.

Ja, zal ik even doen. Ik had sowieso al rekening gehouden met een moeizame overstap. Jammer dat er gewoon geen duidelijkheid is.

Maand opzegtermijn klopt idd, dit gaat in vanaf het moment van opzeggen, zeg je de laatste dag van Maart op kun je dus een maand later is 30 april over naar de nieuwe provider, zeg je 15 april op kun je 15 mei over, enz enz.

Dit kan dus al een maand voor einde contract in gang gezet worden.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Mtje, ik kan wel gaan speculeren hoe het zit, maar ik wil liever eens meekijken hoe het precies zit. Ik heb alleen nog geen gegevens van je. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag van je, dan kijk ik mee. 

Reputatie 8
Badge +12

29-04-2020 is inderdaad jouw einddatum. Vanaf dan kun je zonder afkoopsom bij ons weg. Dit gaat dan ook 29 mei gebeuren. Hiervoor zal geen afkoopsom in rekening gebracht worden. Excuses dat het wel zo in de mail stond. 

Reageer