beantwoord

Dual simkaart werkt niet

  • 3 februari 2014
  • 24 reacties
  • 4943 keer bekeken

Mijn dual-sim telefoon herkent 1 van de 2 telfort kaartjes niet altijd. Dat houdt in dat onvoorspelbaar de telefoon aangeeft geen simkaart te zien, even later doet hij het prima, en dat wisselt de hele dag door. Als ik de simkaartjes wissel van plek, verplaatst het probleem zich ook, dus gekoppeld aan die ene simkaart. Ondertussen heb ik al 3 keer een nieuwe simkaart gehaald, zonder enig resultaat. Een medewerker van de telfortwinkel heeft iets met het netwerk gedaan, ook zonder effect. In een andere telefoon is de simkaart probleemloos. Kortom, een raadsel. De technische dienst zou bellen, is nog niet gebeurd. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Denise 4 februari 2014, 14:52

@larsje,

Wat een vreemde situatie. Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk irritant is. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer via een privébericht? Na ontvangst zorg ik ervoor dat onze specialisten hier naar kijken en dit verder onderzoeken.

Denise
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Netwerk resetten heeft geen enkele nut aangezien het om de communicatie gaat tussen de simkaart en toestel.

Je hebt al meerdere simkaarten geprobeerd en in een ander toestel werkt het goed. Simkaart kunnen we uitsluiten.
Simkaarten gewisseld van simhouder en dat verplaatst het probleem alleen. Hardware issue kunnen dan ook wel uitsluiten.

Wat nog een mogelijkheid is dat het een software issue is. Je zou het toestel eens kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst een backup van je gegevens.

Is het daarna nog dan zou je eens 2 simkaarten van 2 verschillende providers kunnen proberen. Is het daarna nog dan weten we zeker dat het niet aan de simkaarten ligt maar aan het toestel. Je zou het toestel dan ter reparatie kunnen aanbieden.
Is het opgelost met 2 simkaarten van verschillende providers dan dienen we de oorzaak te zoeken in de simkaarten maar zou niet weten wat dan de oplossing is.

Heb je al eens op google gezocht?
Merk + type toestel + eventuele volledige melding?
Netwerk resetten heeft geen enkele nut aangezien het om de communicatie gaat tussen de simkaart en toestel.

Je hebt al meerdere simkaarten geprobeerd en in een ander toestel werkt het goed. Simkaart kunnen we uitsluiten.
Simkaarten gewisseld van simhouder en dat verplaatst het probleem alleen. Hardware issue kunnen dan ook wel uitsluiten.

Wat nog een mogelijkheid is dat het een software issue is. Je zou het toestel eens kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst een backup van je gegevens.

Is het daarna nog dan zou je eens 2 simkaarten van 2 verschillende providers kunnen proberen. Is het daarna nog dan weten we zeker dat het niet aan de simkaarten ligt maar aan het toestel. Je zou het toestel dan ter reparatie kunnen aanbieden.
Is het opgelost met 2 simkaarten van verschillende providers dan dienen we de oorzaak te zoeken in de simkaarten maar zou niet weten wat dan de oplossing is.

Heb je al eens op google gezocht?
Merk + type toestel + eventuele volledige melding?


Ik heb de telefoon al ter reparatie aangeboden, heb er een nieuwe (en nieuwer type) voor terug gekregen. De verkoper heeft de telefoon eerst zelf een dag getest, had geen enkel probleem. Bij mij is het weer mis. Ik heb er nu een andere simkaart van een andere provider is: probleemloos. Mijns inziens is dan een hardwarefout  uitgesloten en is een reset naar fabrieksinstellingen volgens mij zinloos. Zoals k het zie zijn er twee opties: 1. er ligt bij de phonehouse waar ik de simkaarten vandaan heb een stapel slechte kaartjes, 2. mysterie. Ik heb uitgebreid gegoogled, kan dit probleem niet vinden. Ook bij diverse reviews en tests van de telefooon is dit nooit beschreven.,
dank voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +15
Even voor mijn beeldvorming..
2 simkaarten van een andere provider werken wel probleemloos?
Het is geen zakelijke aansluiting met een duo simkaart?
Om welk toestel/type gaat het? Zal ik vanavond eens verder kijken.
Ik heb 2 abonnementen van Telfort, 1 privé voor bellen sms en internet, de ander alleen bellen en sms. Het toestel is een jiayu g4t, in mijn andere dualsim telefoon nooit een probleem. En inderdaad met een andere provider ook geen probleem, de zakelijke Telfort kaart ook niet. Bedankt voor het meedenken trouwens!
Reputatie 8
Badge +15
Graag gedaan!
Zal vanavond eens zoeken als ik thuis ben voor je.

Enige verklaring die ik nog kan bedenken is dat het type simkaart niet overweg kan met het toestel.
Misschien dat webcare een ander type simkaart zou kunnen uitsturen.
Reputatie 3
Badge +1
@larsje,

Wat een vreemde situatie. Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk irritant is. Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand is. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer via een privébericht? Na ontvangst zorg ik ervoor dat onze specialisten hier naar kijken en dit verder onderzoeken.

Denise
Zojuist gebeld door de technische dienst, die concludeerde dat, omdat de telefoon overging en ik data gebruikte, het probleem opgelost zou zijn. Hij heeft het ingesproken, ik was aan het werk en kon precies toen niet opnemen. De simkaart zit echter in een andere telefoon, omdat ik anders niks aan het abonnement heb. Ook vatte hij het probleem samen op een manier waaruit bleek dat het hele probleem intern niet goed gecommuniceerd is. Dus de klantenservice maar weer gebeld, weer een melding aangemaakt, weer twee dagen wachten.... Ik heb behoorlijk de pest in ondertussen...
Reputatie 3
Badge +1
@larsje,

Ik heb zojuist gereageerd op jouw privébericht. Ik begrijp dat je hier enorm van baalt. Dit probleem heb ik met spoed uitgezet, binnen 24 uur wordt er contact met jou gelegd. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
De 24 uur zijn ondertussen riant voorbij, geen teken van leven van de technische dienst... 
Reputatie 8
Badge +15
Zoals beloofd zou ik nog zoeken op het internet maar ben deze klacht nog niet tegen gekomen.
Ben benieuwd wat nu de reden/oorzaak is van alle ellende.
ik ook. Nog geen reactie van de technische dienst, ben benieuwd of het vandaag gaat gebeuren.
En nogmaals ruim 24 uur voorbij, nog steeds geen telefoontje. Wanneer mag ik dit abonnement stopzetten? Ik neem mijn nummer wel mee naar een ander.
Reputatie 3
Badge +1
@larsje,

Mijn excuses dat er nog geen contact is gelegd. Dit is zeker niet de bedoeling. Vandaag wordt er alsnog contact met jou opgenomen om te werken aan een oplossing.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@larsje,

Ik heb inmiddels begrepen dat er telefonisch contact met jou is gelegd. Hopelijk verhelpt het nieuwe abonnement met nummer en simkaart het probleem. Houd jij mij op de hoogte? Mocht ik in de tussentijd iets voor jou kunnen betekenen dan verneem ik dat graag.

Denise
bedankt voor alle moeite. Ik heb inderdaad met iemand gesproken, het blijft een beetje een raadsel. Uitgaande van de gedachte dat er soms iets in het netwerk niet lekker werkt, wordt mijn huidige abonnement gestopt, en een volledig nieuw abonnement aangemaakt. In de loop van volgende week weten we meer, en of dit dan de oplossing zal zijn.
Overigens bood de betreffende medewerkster haar excuses aan, het was een commnicatiefout. En daarmee is dat ook verder klaar.

Dank nogmaals voor de moeite en hulp, ik zal volgende week nog even laten weten hoe het afgelopen is.

Lars
Ik heb de nieuwe kaart al binnen (lekker snel!) maar 1 ding is me niet helemaal duidelijk. MOet ik die nieuwe kaart (met een tijdelijk nummer) al in mijn telefoon doen? Dinsdag wordt ik gebeld door iemand van Telfort om het omzetten van het nummer te regelen. Moet dan die nieuwe kaart in mijn telefoon zitten? Of moet ik pas dan de kaart in de telefoon doen?

BEdankt voor de reactie.

lars
Reputatie 8
Badge +16
Zou gewoon even rustig wachten tot je gebeld wordt, Klantenservice kan dan alle handelingen en stappen direct achter elkaar doen.
Reputatie 3
Badge +1
@larsje,

Is alles inmiddels geregeld?

Denise
De kaart is gewisseld, het abonnement is afgesloten en weer opnieuw gestart. De eerste 2 dagen probleemloos, vandaag weer een paar keer uitval gezien. Ik ga even uit van de gedachte dat dit incidenten waren, kijk het dus nog even aan. Mocht het weer slechter worden dan meld ik het hier.
Badge
@larsje,

Fijn dat je verbetering merkt! Ik hoop dat het goed blijft en anders lezen wij dat van jou terug.

Laïla
[quote]@larsje,

Fijn dat je verbetering merkt! Ik hoop dat het goed blijft en anders lezen wij dat van jou terug.

Laïla

18-2-14 Helaas, het is niet een enke momentje dat de sim er weer uit ligt. De laatste dagen is het weer ouderwets vaak dat ik niks kan. Ook als er ogenschijnlijk een prima verbinding is, kan ik geen sms versturen, is de internetverbinding niet werkbaar omdat het zo traag is. 
Dus naast dat de simnkaart weer regelmatig weg lijkt te zijn is het ook als het er wel is niet goed. Ook de wissel van simslot maakt niet uit, dus weer terug bij af.

Ik hoor graag hoe nu verder te gaan.

dank alvast voor de reactie.
Lars
Reputatie 3
Badge +1
@larsje,

Ik heb jouw privébericht zojuist ontvangen. Het staat wederom uit bij de betreffende afdeling. Er wordt z.s.m. contact met jou opgenomen hierover. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Badge +2
Uit interesse: welk type toestel hanteer je? Heb je een toestel waar je het kaartje eens een paar dagen in zou kunnen stoppen? Wellicht ligt het wel aan het toestel?
Reputatie 8
Badge +15
Het gaat om een "jiayu g4t" toestel matthijs.
Is dit een 4G toestel?

Reageer