Dikke onvoldoende voor Telfort

• 16 augustus 2018
  • 18 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 1
Na jaren klant te zijn geweest bij jullie vertrek ik. Ik ga einde jaar al weg bij Telfort Thuis omdat we glasvezel krijgen en jullie niet kunnen aanbieden op mijn adres. Ik was van plan om wel te blijven met onze mobiele abo's tot ik erachter kwam dat jullie verlengaanbod echt nergens op slaat.
Het oude Klantvoordeel: weg. Lekker lang bellen: weg. Wat rest zijn veel te dure abonnementen.
Ik heb het nog geprobeerd via de klantenservice maar dat leverde bar weinig op. Twee maanden 0 betalen was de max. Op zich is dat op zich misschien niet eens zo slecht maar wat de doorslag gaf om toch te gaan was de onvriendelijke en totaal ongeïnteresseerde houding van de medewerker die ik sprak. Wat nemen jullie voor personeel aan??
Wat ik vooral opvallend vond is dat hij me wist te vertellen dat er heel veel slechte ervaringen zijn met de provider waar ik heen ga. Hij wist dat uit allerlei verhalen. Tuurlijk. ...
Ik zou zeggen: lees het eigen forum erop na en iedereen die lezen kan ziet dat ook Telfort de nodige problemen kent.
Ik vind het bijzonder jammer te zien hoe weinig waarde jullie hechten aan bestaande klanten, hoe matig het aanbod geworden is maar vooral hoe zeer de service achteruit is gehold...

Succes met het vinden van de weg terug omhoog.

18 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi uit30, wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. Ik begrijp vanwege de glasvezel die beschikbaar is, alleen niet voor ons. Dat is jammer. Ik zie inderdaad dat deze niet door Reggefiber wordt aangelegd. Dat is jammer.

Nu wilde je wel blijven met de mobiele abonnementen, alleen je kreeg geen goed aanbod en ook was het gesprek niet prettig. Dat is niet fijn. Mijn excuses hiervoor. Als je nog graag een keer contact wil, dan mag dat hoor. Je mag dan jouw nummer achterlaten op de website. Mijn collega belt je dan zo snel mogelijk. Mocht je dat niet willen, dan scheiden denk ik hierbij onze wegen. 😞
Het is eigenlijk alleen jammer te noemen dat Telfort niet kan of wil(?) leveren via het Cif glasnetwerk. Aangenomen dat het daarom gaat dat het glasnetwerk niet overal van Reggefiber is staat daar los van.
Reputatie 1
Het wordt aangelegd door e-Fiber. Alleen TriNet mag het eerste jaar diensten aanbieden, daarna wordt het netwerk voor alle providers opengesteld.

Nog een keer bellen lijkt me zinloos. Je collega gaf nadrukkelijk aan dat er weinig tot niets mogelijk is. Tekenend wel dat hij aangaf te begrijpen dat ik ga opzeggen.
https://www.e-fiber.nl/?q=providers-1

Zo te lezen zou je meer keuze dan Trined moeten hebben, tenzij jouw woonplaats hier nog niet bij staat.
Ik weet niet wat voor snelheid je nu via DSL haalt is dit minder dan 50Mbps zou je keuze voor glasvezel inderdaad begrijpelijk zijn.
...Maar Telfort staat nog niet in dat rijtje.
Dus dat zal volgend jaar gaan worden?
Reputatie 1
Mijn woonplaats staat er inderdaad niet bij. TriNet heeft hier het eerste jaar het exclusieve recht.
De snelheid met ADSL ligt rond de 29mb/s maar is vrij instabiel. Heb een poos op 36 gezeten, dan is het weer 23. Er zijn monteurs geweest, er is van alles gedaan maar stabieler wordt het niet. Dalijk hebben we 500 om 500 voor 56€ per maand. Dat is inclusief. TV en bellen dus wel duurder maar wel supervlot en stabiel, als het goed is.
Nu ken ik de gezins samenstelling niet, maar 500/500 lijkt me erg veel van het goede, met die snelheid ben je niet eens heel veel duurder uit.
Als klant zijnde kan ik je alleen maar gelijk geven, dat je voor glasvezel kiest. Helemaal omdat Trined wat ik zo lees ook coax signaal gaat meeleveren.
Reputatie 1
Ja, dat we weer coax kunnen gebruiken is heel fijn. Wat betreft de snelheid:500/500 is overkill maar ook het minimum. De installateur geeft aan dat een lagere snelheid feitelijk meer werk betekent voor de provider omdat deze de lijn actief moet gaan afknijpen. Er zijn dan (hier) 2 smaken, een enkele lijn 500/500 of een dubbele 1000/1000 voor, ik meen, €2,50 extra.
Reputatie 8
Badge +17
pff, ik begon met ADSL 264Kbps... 😂
Reputatie 1
Ja, hier met een 14.4k-verbinding bij good old WorldOnline... Lekker inbellen steeds.
Reputatie 2
1200 baud op mijn MSX
Later toen ik een PC had 33k6, 56k en daarna ADSL.
256 of mss zelfs 128, zou ik niet meer weten. Was iig het goedkoopste wat mijn provider toen had.
Planet internet en compuserve
Reputatie 8
Badge +17
Ja, hier met een 14.4k-verbinding bij good old WorldOnline... Lekker inbellen steeds.
hmm, als we zo gaan beginnen: 300/300baud 😫 inbellen op het HCC/Fido "netwerk" 😁

ik ben al wat ouder, hè... 🤔
Reputatie 1
Ja mooi... Het Stenen Tijdperk van internet. Voor WOL zat ik nog op een vaag bulletin board waar ik de naam niet meer van weet.
En nu is alles zo grafisch zwaar dat edge voor mobiel internet al bijna niet meer voldoet.

Even terug naar het onderwerp wel interessant dat een hogere snelheid leveren goedkoper is ergens ook wel logisch.
Reputatie 1
Ja. Daar komt het feitelijk op neer. Hoog is goedkoper, nog hoger wordt weer duurder omdat je dan een dubbele verbinding hebt als ik dat goed begrepen heb. Ik dacht zelf namelijk dat de bandbreedte op glasvezel nog veel hoger was.
Iemand die dat weet?
Op dit moment is met de in Nederland gebruikte hardware 1 gig het maximale voor consumenten zakelijk misschien ook dat weet ik niet. Die dubbele verbinding klinkt vreemd dan zullen veel gebieden dit niet kunnen afnemen omdat deze maar 1 vezel hebben in het begin was een dubbele vezel standaard zo levert Telfort voor overgenomen klanten het coax signaal aan via een tweede vezel. Dat zal bij jou provider net zo gedaan worden.

Zo ver ik weet is via glasvezel de hardware en de afstand bepalend maar dat voorlopig de maximale mogelijke snelheid nog niet bereikt is.
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat wij daar niet over kunnen leveren. Ik ben dan ook bang dat het ophoudt vanaf onze kant. Dat is erg jammer natuurlijk, maar niet zoveel aan te doen op dit moment.

Reageer