beantwoord

Diefstal

• 23 november 2012
  • 8 reacties
  • 2857 keer bekeken

Hallo,
Er is vannacht, vervelend genoeg, ingebroken bij mij thuis.
Mijn telefoon ( Sony Xperia Arc S ) is ook meegenomen.
Ik heb mijn abbonoment al geblokeerd, maar mijn toestel krijg ik niet meer terug natuurlijk.
Ik heb Toestellease categorie D, en mijn vraag is, krijg ik mijn Sony Xperia gewoon tegoed en krijg ik een nieuwe. Of gebeurd er  iets heel anders?

M.V.G 
Louise
icon

Beste antwoord door Man in the Middle 25 november 2012, 00:23

Hallo,
Ik heb mijn abbonoment al geblokeerd, maar mijn toestel krijg ik niet meer terug natuurlijk.
Ik heb Toestellease categorie D, en mijn vraag is, krijg ik mijn Sony Xperia gewoon tegoed en krijg ik een nieuwe. Of gebeurd er  iets heel anders?

M.V.G 
Louise

Je kan de politie vragen om een trace tedoen naar je toestel d.m.v. je IMEI nr.
DIT werkt echt !!!

Je kan ook proberen of je het toestel nog kan benaderen, en of je een camera
microfoon o.i.d kan aanzetten, op deze manier valt er wellicht iets te ontdekken.

Als je e.e.a. probeert, doet, blokkeer dan wel je uitgaande tel nr, zodat je niet zelf
tetraceren ben.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
De vraag is heb je een verzekering voor diefstal? Inboedel verzekering?

iig aangifte doen bij de politie!
Aangifte is al gedaan, maar ik ben benieuwd of ik mijn telefoon via Telfort vergoed krijg.
Het enige wat ik weet is dat ik Toestellease cat. D heb 
Reputatie 8
Badge +10
Heb je al in de voorwaarden geken wat "toestellease cat. D" betekend?

Is dat een verzekering? Wat staat er over vervanging na diefstal?

Of is "cat. D" puur wat voor type of leaseprijs het betreft?

Heb je al je inboedelverzekering ingelicht?

Ik vermoed dat Telfort niet "zomaar" een toestel gaat vervangen...
Zo te zien ligt het er aan of je een aanvullende toestelservice hebt afgesloten.
En dat weet je, of kan je nakijken in je contract.

http://shop.telfort.nl/toestellease/

Aanvullende Toestelservice  Prijs  Eigen risico
Schade                                   € 6,-    Schade € 50,-  
Verlies & Diefstal                  € 7,-    Verlies € 80,-  Diefstal € 65,- 
Compleet                             € 10,-    Schade € 50,-  Verlies € 80,-  Diefstal € 65,-
Badge +1
Hallo,

M.V.G 
Louise

DIT werkt echt !!!

microfoon o.i.d kan aanzetten, op deze manier valt er wellicht iets te ontdekken.

Als je e.e.a. probeert, doet, blokkeer dan wel je uitgaande tel nr, zodat je niet zelf
tetraceren ben.
Reputatie 8
Badge +10
DIT werkt echt !!!

Dit werkt NIET, de politie heeft geen apparatuur om dit te doen. En zéker geen tijd om dit te doen voor gestolen of verloren telefoons. Het enige wat ze (makkelijk) kunnen doen, in geval van diefstal, is om aan de (Nederlandse) providers vragen om het IMEI nummer te blokkeren. Maar de telefoon kan dan gewoon op een buitenlands netwerk gebruikt worden. De duurdere SmartPhones die gestolen worden gaan allemaal linea recta naar het buitenland en andersom. Er is een levendige handel wat dit betreft. Het traceren van een telefoon op IMEI nummer wordt alleen gedaan in het geval van een onderzoek naar criminaliteit op last van het OM.

Dit kan alléén als je al een "Anti Diefstal" app hebt geinstalleerd zoals bijvoorbeeld https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oneos.antitheft . Met andere APPs kan je gebruik van de telefoon zélf beperken, bijvoorbeeld met https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout .
Als je géén van deze APPs hebt geinstalleerd, kan je proberen om deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.labs.planb te installeren via google play store. Daarmee kan je je telefoon "wipen" en laten piepen, maar dat lukt alléén als jouw google account nog gekoppeld is aan die telefoon.
Voor iPhone zullen er mogelijk equivalente APPs in de AppStore te vinden zijn.
tetraceren ben.

Als je al "Anti Diefstal" APPs geinstalleerd hebt én goed geconfigureerd, dan zal de APP de gebruiker van de telefoon, oftewel de dief, nóóit laten blijken dat er vanaf een remote besturing commando's aan de telefoon gegeven worden.
Reputatie 3
Badge +1
@louisedianne,

Wat ontzettend vervelend dat er bij jou thuis is ingebroken. 'Toestellease categorie D' heeft niets te maken met een verzekering, dit gaat alleen over de prijscategorie waarin jouw toestel valt. Wat Nelly Jacoba aangeeft klopt, het ligt eraan hoe je verzekerd bent. Dit kun je bekijken via Mijn Telfort. Mocht je hier niet uit komen dan kan ik je hier ook verder bij helpen.
Mocht je niet verzekerd zijn tegen diefstal dan kun je de kosten van het toestel wellicht nog verhalen op de inboedelverzekering zoals Kees-Jan aangeeft.

Denise
Reputatie 8
Badge +10
in aanvulling op Denise:

hou rekening met een eigen risico bij je inboedelverzekering of wellicht met een maximum bedrag dat de verzekering vergoed voor een telefoon...

Reageer